• innlegg
    7
  • kommentarer
    45
  • visninger
    36202

Swirl flaps del 2

TRF-Racing

2556 visninger

Når man erstatter swirl flaps med TRF Performance erstatningsplater får man ikke feilkoder, og med det fremstår denne løsningen som en av de mest kosteffektive og "smarte" oppgraderingene man kan gjøre.

Men, for de av dere som vil mer, altså fjerne andre potensielle feilkilder og ikke minst rydde litt i motorrommet, så skulle man jo gjerne har demontert hele systemet og ikke bare fjerne selve flapsene. Dette vil jo da bla hindre at man får en "vakumlekkasje" i slanger man ikke tenker på.

Hva skjer om man da fjerner alt? spjeld, aktuator, slanger, ventil, rubbel og bit. Jo, da får man feilkoder. Noen kan da leve med dette og ikke bry seg nevneverdig om det, andre er litt mer petimeter og vil gjerne slippe å se feilkoder hver gang man jobber med bilen, og ikke minst, slippe å måtte svare mekanikeren sin hvorfor den koden er der, og forklare hvorfor den ikke er problemet, hver gang. Evt, ved salg av bil.

Så, løsningen på m57:

Du sender styreenheten til oss vel! ;)

Siste stykke arbeid ble gjort på dette i dag. Hva gjør vi? Det finnes mange måter å unngå et problem, og det å maskere et problem er ikke en løsning jeg liker. Derfor gjør vi litt mer, og endrer større deler av "programvaren" slik at den blir satt opp for å være "en versjon som ikke har swirl flaps", på _nøyaktig_ samme måte som BMW gjør det.

Resultat? Du kan ta bort 9,10,11,12 på bildet:

blogentry-61063-0-25219200-1386098628_th

Og allikevel ende opp med:

blogentry-61063-0-14593200-1386098668_th

:)




0 Kommentarer


Ingen kommentarer å vise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!


Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.


Logg inn nå