All aktivitet

Denne nyhetsstrømmen oppdaterer seg selv     

  1. Siste time
  2. Today
  3. HF's BMW E90 316i Schmiedmann

    Handlet inn litt diverse bilpleieprodukter. Avfetting, clay bar og Sonax bilshampoo, med glans.
  4. BMW E36 325i coupe 1992 Brillantrot.

    Ganske sikker på at bilen kommer fra midtøsten, har gjort litt undersøkelser. Du har hot climate version og gulf version på utstyrslista.
  5. LED lys og snøvær

    Ja radaren blir tildekket av snø, opplevde det første gang når vi kjørte svigers sin F34 GT med dette systemet i snødreva, da kom det fort opp melding i displayet. Men i slikt vær liker jeg å ha hele kontrollen over bilen selv, så akkurat det bryr meg ikke så mye. Godt lys derimot, er viktig!
  6. Yesterday
  7. BMW E91 320D X-drive M-sport -10

    Ja det er jeg enig i Jeg er litt svak for slikt brunt interiør hehe.. Piano svarte lister er en veldig fin oppgradering syns jeg Alu/sølve lister har jeg aldri vært noe stor fan av. Jepp, er koselig med sekser syns jeg Mye penere lyd og mer kraft. Var fin den gamle 325'en din også Skulle gjerne hatt høyglans lister i stedenfor de matte som jeg har nå hehe. Men litt mye jobb å bytte de ut.
  8. Kom bra med snø østafjells idag. Gol, Buskerud.
  9. BMW E36 325i coupe 1992 Brillantrot.

    Virker som du har fått deg et kurrant utgangspunkt i denne! Følger med her inne
  10. Tiltres, jeg bytta olje på kassa i dag og det ble da nevnt at bunnpanne med filter lå på rundt 2 500 kroner.
  11. Fredriks alternative bimmerstråd

    @Ron Jeremy Jeg er også enig i at I-Pace ikke direkte er en SUV. Men den er ikke på MPV-stadiet som Model X. Jeg vet ikke hvor jeg skal plassere den. SAV i likhet med X4 og X6? Eller crossover? Jeg har ikke svar. Selv om bilen er kompakt er det fortsatt en greit stor bil. På størrelse med nyeste X3 ser jeg når jeg nå sammenlignet dimensjonene. X3 er litt høyere. Kvaliteten i Jaguar kjenner jeg heller ikke til, men som premiummerke idag burde de levere varene. Om de ikke gjør det, så skyter de seg selv i foten i likhet med Opel med sin Ampera-e. Uansett er designet midt i blinken for meg på I-Pace. En I-Pace vil nok likevel utgå for min del på grunn av pris og jeg tør å tippe at når bruktprisen på de er på tålelig nivå så er det kommet enda mer nytt og spennende. Derfor har jeg i hodet siktet meg litt inn på 4GT eller X3 elektrisk når de er et par-tre år brukt. Hvem vet!?
  12. BMW dieselmotorer

    Plugg ut mengderegulator på ht pumpa og se etter spon.
  13. BMW E91 320D X-drive M-sport -10

    Takk skal du ha! Eneste jeg savner med bilen er 2 ekstra sylindre og adaptive cruise ellers er jeg strålende fornøyd Saddle brown må være en av dem peneste interiørene man kan få til E9x, tenker å bytte interiørlister etterhvert til pianosvarte lister da jeg synes alulistene er litt feil mot dette interiøret. Du har jo flott motor i din bil ser jeg, hadde en E91 LCI 325dat tidligere. Det var en super bil bortsett fra at jeg savnet X-driven her oppe i nord på vinterhalvåret. Bilde av 325’en:
  14. S62 blir ikke driftsvarm(tror jeg...)

    Tar opp denne igjen. Blir nok bytte av termostat på lørdag og i den forbindelse lurte jeg på om oljetemp måleren har en sammenheng med termostaten? Nåla til oljetempen står heller ikke midt på som den skal, vil bytte av termostaten løses dette eller er det en egen oljetempføler i bunnpanna?
  15. Ø.K E39 facelift lykter sedan

    Har skaffet lykter, eller takk
  16. Fredriks alternative bimmerstråd

    Generelt vil jeg si at etter å ha testet flere jaguarer og RR modeller, teknikk er ikke deres styrke... image og utseendet mer så. Så her vil jeg tro i pace faller gjennom. Det er også en ganske kompakt og lav bil, så hvis man snakker om at model X ikke er SUV, vel hva er da i pace? Den har et svært moderne uttrykk, prisen vil havne på ca 75d nivå’ish. Men det tettner seg til, BMW var tidlig ute - men har rotet seg bort litt kan det se ut som, da alle dens naturlige konkurrenter kommer med elektrisk SUV før dem. I det hele tatt er det ikke alt Som er like imponerende fra bmw om dagen, kanskje det bare er meg?
  17. Hei, har du mk4 navispiller i denne?
  18. BMW dieselmotorer

    Hei, håper noen kloke hoder kan hjelpe meg litt. Har en ‘09 520d som plutselig stoppet mens den sto og gikk på tomgang. Starter igjen etter lang kinning på starter, går i ca 30 sekunder før den stopper. Fikk den hjem på gården på biltralle og byttet dieselfilter da jeg hadde dette liggende. Bilen starter igjen, går ca 20 min. på tomgang før den igjen dør. Får en kompis til å komme med diagnoseapparat og leser ut feilkoder: - for lavt railtrykk ved oppstart - for lavt railtrykk - feilkode på dpf (husker ikke nøyaktig hva som sto) Har bytta matepumpe i tank, uten hell. Noen som kan hjelpe meg med veien videre?
  19. E46 320D Touring selges i deler.

    Hei, har du navi spilleren som sitter i bagasjerommet? mvh joakim
  20. Hei:) Jeg har nylig kjøpt meg en original 1992 BMW E36 325i coupe i fragen Brillantrot og har nå lyst til å vise bilen.I tillegg til å oppdatere dette emnet med bilder og informasjon om min fremgang med denne bilen:)Det er et prosjekt som jeg har mange planer for. Planene er å skifte: -Taklukemotor. -Begge vindusheiser. -Girkule. -Begge dørtrekkene. -Trekk til takluken. -Høyttalere og legge opp nye kabler. -Batteri. -Bakluke pakning. -Bakluke dempere. -Alt av bremser. -Alt av dempere og fjører (står nå et dårlig coiloverkit på bilen) -Alt av foringer og stag i bakstilling. -Hardykobling og støttelager. Ellers blir det å montere: -Vader stoler i sort skinn. -M3 sideskjørt. -Diffusor på bakfanger. -M dørlister lister. -Grøftelykter. -Gitter og luftintak i M3 forntfangeren. -Deksel over coiler. -++++ Jeg var å hentet denne på Røros i sør trøndelag forrige helg hos en hyggelig kar som hadde hatt endel BMWer.Han hadde bare hatt den i et halvt år ca,han solgte den pga andre prioriteringer og han syntes den ble for fin til han sitt bruk. Bilen hadde vist blitt tatt inn som flyttegods 20.september 1994,uvisst fra hvilket land men det skal jeg prøve å finne ut av i nærmeste fremtid i tillegg til annen informasjon.Jeg skal blant annet til biltilsynet for å finne ut av hvor mange eiere den har hatt oppigjennom årene. Litt mer informasjon om bilen: Motoren har gått 292 000km,men den bruker verken olje eller vann.Ikke er det noen ulyder eller andre betydelige slitasjer på motoren.Den må ha fått en skikkelig gjennomgang i løpet av de siste årene,fordi den er meget frisk.Har en original E92 325i fra før og jeg vil påstå at E36en er hakket kvassere og er MYE råere ved pådrag.Det er montert grenrør og fult effektanlegg hele veien,så den har en helt rå lyd,skikkelig tøft å dra på litt gjennom tunneler:))Mer vet jeg ikke om motoren annet enn at den ble levert uten katalysator fra fabrikk. Drivlinjen er fast og fin uten om noen foringer til diffen. Understell:Det står montert et dårlig coilover kit på bilen som skal skiftes ut,ellers virker den fast og fin men blir til at jeg bytter ut foringer til poly/powerflex. Gir og clutch fungerer meget bra og clutchen+svinghjulet må ha blitt byttet nylig,ellers er det montert short shift som fungerer meget bra. Karosseriet er bra og har nylig blitt opplakkert i original fargen Brillantrot. Innvendig er den bra,sort taktrekk med sorte skinnstoler og stor stereo.
  21. Fredriks alternative bimmerstråd

    Jeg tror jeg leste en dag at BMW selv har gått ut å sagt at alt under 200 miles ikke er konkurransedyktig når det kommer til normalstørrelse på bil(altså, ikke i3, Zoe, 1-serie, A1, Golf osv.). Det vil si ca. 320 km.. Jeg leser en annen plass at det er hevdet at X3 skal ha rekkevidde mellom 311 og 435 miles, som er da ca. mellom 500 km og 700 km. Så det er vanskelig å si før noe konkret kommer ut. Jeg håper BMW i det minste putter i 500 km på 2019/2020-modellen og så bare øker de fortløpende.
  22. Fredriks alternative bimmerstråd

    Ja. Model X kan ha hengerfeste og Model S kan ha takboks. Samtidig blir noe værre Jeg tviler på om rekkevidden på X3 kommer i nærheten av det Tesla kan levere. Kanskje opp mot det 75D klarer, men jeg tviler på det også. Det har i alle fall ikke vært mye skryting fra den kanten ennå.
  23. Fredriks alternative bimmerstråd

    Enig i at Model X ikke er SUV, men de kaller det den selv. Det er en MPV, punktum. Model X kan ha hengerfeste. Men, be han holde litt av. Nye X3 kommer som elektrisk. Det blir bra. Noe sent, men...
  24. SBSR SBSL

    SGM har nyeste programvare. Prøver å starte den fra DIS, men kommer bare med tilbakemelding at den ikke får kontakt med sattelittene.
  25. Fredriks alternative bimmerstråd

    Selv synes jeg model X er grusom, og folk må slutte å kalle det en SUV. Det er en MPV, som en "teched up" Voyager. I-Pace på sin side er lekker! Det blir spennende å se prisen. En kollega er ute etter ny bil nå. Med hytte på Hemsedal (oppi en fjellside) er det kun 2 reelle alternativer i elbilverden for ham. Model S med 4x4 eller Model X. Så kommer neste kravet hans. Han må kunne ha takboks OG henger. Vips så var vi tilbake på diesel og bensinbiler. Lurer på om noen har vært ute og testet måkevingedørene sine i snøføyken her på østlandet i dag?
  26. Fredriks alternative bimmerstråd

    I-Pace: 400 hk og 0-100 på ca. 4 sek, 700 nM og 4x4(selvfølgelig). Den har rekkevidde på over(ikke spesifisert nærmere) 500 km. Bagasjerommet bak er på 530 L og foran på 36 L. Model X derimot har idag på Tesla sine nettsider idag kun 3 valg, 75D, 100D og P100D. Hvor 75D gjør 417 km og 100D gjør 565 km. 75D gjør 0-100 på 5,2 sek og 100D på 4,9 sek. P100D er helt vill og tar samme på 3,1 sek.. Så da spørs det hva man veier opp. Model X har større bagasjerom 558 L bak og 187 L foran. Skal man se på tallene og bare tallene er jo Model X P100D og foretrekke, men den har en startpris på nesten 1,2 millioner, kontra 100D som starter på 880 000,-, 75D på 720 000,-. Jeg vet ikke hvor Jaguar setter sin bil prismessig. Likevel er 530 L bagasjerom stort nok for de aller aller fleste, det er faktisk veldig stort. Rommet foran blir vel sikkert kun brukt til ladeledning og varseltrekant på I-Pace, mens Model X har da litt mer å gå på der. Om en bil gjør unna 0-100 på 4 sek eller 6 sek har ingen betydning i hverdagen. Det er hurtig uansett hvordan man vrir og vrenger på det og kjører fra de fleste i lyskryssrace. BMW i3s gjør 0-100 på 6,9 sekund og selv det er hurtig. Så ja, alt over veier egentlig mot Tesla. Likevel synes jeg I-Pace er finere og mer forseggjort, det er litt mer sjel i bilen. Jeg har ikke tatt med Model S og Model 3 i sammenligning fordi I-Pace sikter seg mot Model X - kundegruppen. Jeg vet ikke ladetiden på Model X, men I-Pace er fulladet på 2 timer med 50kW DC hurtiglader. Så ja..
  27. LED lys og snøvær

    Det forsvant til slutt men når det stod på som verst så var det lite lys igjen. Den radar saken til adaptiv cruisekontroll sluttet og å fungere... For min del gjere det ikkje så mykje siden eg bruker bilen veldig lite. Men fryktelig irriterende når været er slik at dette skjer.
  28. Tuning av N13 motor med automat f20/f21

    Jeg har ikke erfaring men ifølge realoem så har bilen din 8hp45 kassen og den er ratet til 450nm så da skal du i så fall være trygg. http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=1A11-EUR-06-2012-F20-BMW-116i&mg=24 Jeg kan ikke garantere at dette stemmer men i så fall så sitter denne kassen også i 135i, 235i, 435i for å nevne noen.
  1. Last inn flere aktiviteter