All aktivitet

Denne nyhetsstrømmen oppdaterer seg selv   

  1. Siste time
  2. Da har jeg fått tak i masse utstyr fra en 750il, ALT elektrisk utstyr virker det som. El.Solgardin, el.bakseter med varme, el, forstoler med memory, varme og korsryggstøtte, el rattstamme, alt interiør i sort skinn. Tok en rens i dag, på ene bakseteputa, den gikk fra å være avispapirskinn, til å bli myk og tøyelig som skinn skal være.
  3. Selger et sett med orginale Skjermbreddere til x5. se link! https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=104599387&fks=104599387
  4. Gratulerer med salg Det gikk jo relativt raskt. Vurderer selv og legge ut bilen for salg av økonomiske hensyn. Men først må jeg finne ut av hvorfor den er syk, og nøkker ved gasspådrag. Ble du foresten pruta hardt eller ?
  5. I dag
  6. Såvidt jeg kan huske så var det på min forrige bil e91 med 3.0 bensiner snitt på over 1.0 i bykjøring/småkjøring. Avhengig av hvor ivrig man er 😈 Langkjøring ned til 0.64 og 0.8 med aktiv kjøring. Eller hva sier du @ahj?
  7. @Gorg og @ahj har vel litt erfaringer å komme med her
  8. Takk Ja jeg satser på det. Tror markedet for xDrive og (4x4 generelt) tar seg opp når det nærmer seg høst og vinter, da folk kanskje kikker litt ekstra etter en god vinterbil. Angående ny bil - har noe i sikte, men you just have to wait 4 it
  9. Med andre ord ,da er det igrunn ikke så veldig mye mer enn 530d jeg har de bruker da :). Grunn til at jeg spør ,er jo at å ha eie en stor dieselbil ,til det bruket vi har ,ikke er greit i lengden . Vi kjører mye småkjøring og har funnet ut at en mindre bil med bensinmotor hadde vært like greit. Og som Werther nevner ,lyden av bensinsekser er jo aldri feil.:)
  10. Godt å høre at ikke alle statsansatte er like firkantede. Men dumt at det håndheves så forskjellig.
  11. hei, les igjennom TRF's innlegg på side 1. Turbomotorer har jo en sugeside og en trykkside, falsk luft kan gi redusert effekt og høyere forbruk. En diagnose er nok lurt for å ikke bytte deler unødvendig. Defekt LMM vil også kunne føre til høyt forbruk. Det kan jo også være gjengrodde "luftveier" gjengrodd innsug eller eksosmanifold.
  12. Ja det er en slags tikkelyd når man akselererer. Hører ingenting når man gir full gass da,mulig det blir overdøvd av motoren lyden minner litt om ventiltikking egentlig den rykker også litt mellom girene når msn slipper gassen og den slipper opp til neste gir. Den girer fint mellom girene sålenge man holder gassen inne da. hvor lenge vil dette holde tru? Er det spenstig og kjøre på langtur med dette liksom?
  13. Ja er sein preface som kan ha 2 kontakter. Om de finnes 2 må en bruke rundpin. Men her er de nok heller de der i hanskerommet som er problemet :/ må nappe en og en kontakt. Off...
  14. M3-en på hjemmebane... akkurat passe nervepirrende å kjøre på sånne veier med senka bil og en noe utsatt frontleppe
  15. Hei. Ønsker å kjøpe motor av motorkode M54B25. Dette skal inn i min orginale e39 525iA facelift. Har du noe liggende så ta gjerne kontakt! TEL 98070383
  16. Er dette fremtredende når motoren er "under belastning", typisk når du gir på for å holde hastigheten oppe i en bakke? I så tilfelle kan det godt være converter. Hadde en m54 320ci automat med (etter hvert) skikkelig gåen converter. Den hadde ruslet rundt 195 000 kilometer.
  17. Jeg fikk hjelp til å sette på merkene. Dette kan jeg bedre enn deg, sa damen bak skranken, du har så store og mandige hender. Takk som byr, sa jeg. Resultatet ble perfekt. Stoppet to ganger av politiet i rutinekontroll samt EU-kontroll uten kommentar. Ikke la regelrytteri styre livet ditt.
  18. Jeg vet ikke om denne er vist her før men den er uansett vært og se igjen. Det er mye jeg kunne kommentert her men det er bare og nyte i 40 minutter. Legg spesielt merke til hvordan man monterer en gearkasse. Var ikke mye HMS der.
  19. Yesterday
  20. Kan bekrefte at lambdasonde for 320i kan brukes for 318i. Så godt som identisk lengde. Installerte brukt sonde, og motorproblemene mine opphørte umiddelbart.
  21. Jeg fikk aldri kjørt min Kia da den ikke gikk fikk ikke diesel til dyser og bilen hadde også vert under vann i tillegg men den starta med startgass da men gikk ikke av seg selv prøvde å bytte diesel pumpa på motor uten hell så den blei solgt som delebil antagelig er den vraka nå
  22. sinnsykt
  23. Artig innlegg. Har noen mil bak spakene på en 1992 Camry 2.2i, og har alltid hatt litt sansen for de Ok bil, ok design, ok ytelse...en veldig ok bil med andre ord. Tenner ikke for mange følelser, men hyggelig bil. Tok også en slik Kia Sportage 2.0i i innbytte på en Mercedes. Den ser jo bra ut, men er helt j.... å kjøre, spesielt med litt brede terrenghjul. Bærer preg av å være et resultat av restavfall-kassa til Mazda...Går dårlig, 80-talls interiør og kjip å kjøre. Godt mulig den er bra i skauen/jordet, men fikk aldri kjørt så langt før den ble solgt.
  24. Hei. Jeg har en 2002 525dat. Den har litt rasle-lyd når turtallet faller. Når man slipper gassen etter pådag/vanlig kjøring og om man ruser den litt på tomgang. Det er og litt rasling/tikking når man kjører. Trur ikke det er motoren, den går meget pent. Lyden kommer liksom fra undersiden,så trur ikke det er ventiler,dyser osv. jeg var under bilen i dag, og det hørtes litt ut som det kom fra bakkant av motor/gir, så da tenkte jeg på converter. Kan denne lage lyder på denne måten? Oljen på gir ble byttet på 200k km. Den har nå gått 254k. Vil ett oljebytte være lurt, eller er det bare bortkastet penger?
  25. Datsun er oppe å går👍 Sesongen er nå over. De blei 630hk og 670nm ved 1,5bar. Vi stoppet der pga sent på kveld rett før treff. Blir vell å se høyere tall etter kvart. i vinter bli de div småtteri forbedringer, blant annet et nytt dyrt sett med coilovers. her kommer en haug med bilder. Hjemmelaga costom drivakslinger til 210 knuter
  1. Last inn flere aktiviteter