All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. BMW begynte produksjon av LCI(Facelift) for F10/F11 i july 2013. Jeg har en 08/13 F11. Hvordan kan jeg finne ut om dette er en LCI eller ikke? Skal prøve å finne bakre støtsfanger til denne.
  3. kapteinh

    E60/61 tråden

    Har touring med panorama ja, men har ikke vann i hjulbrønnen nei. Feilkoden ligger på motoren og ikke på mpm, derfor jeg selv kanskje mistenker dynamo. Vet ikke hva normal ladespenning på disse bilene er i 20°?
  4. Snipp snapp snute, så var eventyre ute ser det ut som... forhåpentlivis vannpompehavari men spørst hva forsikringa sier om det blir vrak eller ikke.
  5. Den billigste F15 med 7-seter koster 639k og den billigste E70 med 7-seter, med noenlunde fornuftig utstyr koster 390k. Differansen i kilometer på de 2 er ca 33kkm. Ser at veldig mange med E70 tror de sitter på gull, og setter prisen deretter. Men jeg er 100% sikker på at mange av bilene må ned ihvertfall 50k for de som ligger høyt (450-500k). Her er eksemplene jeg snakker om. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121583530 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74882162
  6. Mineral grey(?) M2 i Ås i dag da, er det noen her som kjører den?
  7. @danskiii , har du gjort noe mer for å dempe støy siden sist?
  8. papertiger

    Ny bil og tanker rundt dette.

    Tror det fort kan gjøres gode kjøp på F15 framover om alternativet er E70 LCI, som ligger kunstig høyt i pris, når det nå også kommer ny X5 på veiene. Det virker jo som en knakende god bil med god plass. Designet her har vokst på meg siden den kom, og nå ser jeg vel på det som den ultimate familiebil. Selv om jeg har en forkjærlighet for lave biler. I så måte er jo F11 evig ung, og du trår nok neppe feil med noen av disse!
  9. I dag
  10. Stasjonsvogn og i god stand finnes det alltid kjøpere til. C5 er stadig blandt klassens mest komfortable biler, men når folk heller vil ha sportslige biler har man en utfordring. Jeg ville lagt meg midt på treet prismessig og hatt litt tålmodighet. Dette må da være den BMW'en med den feteste eksoslyden idag...
  11. Merker jeg er sykt spent på M8 GC, det blir nok en helt rå skute - men dog relativt uoppnåelig prismessig
  12. 8-serie Cabriolet spottet under filming av lanseringsvideo.
  13. My bad, jeg tenkte på den i midtkonsollet, jeg bruker den til kartoppdatering
  14. Med den i hanskerommet?
  15. Føles som at hele bilen puster lettere, kommer merkbart kjappere på peakboost 👌 I tillegg virker det som at forbruket sank med sånn 0.2-0.4l/mil
  16. @Selvinus ta av dekselet på siden (hvor du kan skru av/på passasjer airbag) og se om den hvite her sitter som den skal. og bare for å være sikker så mener du denne ikke sant? Du tenkte ikke på USB i "midtkonsollen"?
  17. Jeg lader også telefon via dette uttaket i min F01, hos meg er det en liten rød/orange lysdiode nedi der, har du den og er det liv i den? Kanskje sjekke sikringer for å begynne med noe enkelt. Virker sigarettenner uttaket? Jeg klarte å ta sikringen der engang med en dårlig lader og da mener jeg at USB uttaket også gikk ned.
  18. Takk for at du testet. Da får jeg undersøke nærmere hva som er feilen der.
  19. Gikk ut nå og testa dette i min f10 og telefon får strøm når den er koblet til USB i hanskerom.
  20. Chris A

    Ny bil og tanker rundt dette.

    Høy bakkeklaring er helt klart en stor fordel, man føler seg tryggere og man slipper å tenke på isklumper og andre hindringer i veien:) Syns det er deilig og sitte høyt. Savner dette fra tid til annen. ville kanskje sikta meg inn på f15. Da den har som du sier mye nytt. 3,0 er jo å se under 600.000kr nå. jeg hadde ikke kjøpt bil uten xdrive med en slik vinter vi hadde på Vestlandet nå sist.
  21. Vurderer å foliere interiørlistene mine
  22. Jeg kjører selv en F01 2013 modell så dette er Lci med ZF 8 trinn girkassen. Fantastisk kjøremaskin med en enorm comfort, jeg kjøpte den på 76000km og nå har den rulla 102.000km, har så langt skifta frambremser og casterstagforinger og en mansjett på høyre drivaksel. Men det er nok ikke den ultimate familiebilen opp imot de andre du har på lista Det kryr jo ikke av disse bilene i Norge så det er ikke så veldig mye brukererfaringer å finne her men jeg vanka en del på Bimmerfest forumet i Usa og der er det en del av disse og mitt inntrykk er at den generelle oppfatningen av disse bilene er at de solid bygget med lite feil men siden de er store og tunge så kan deleprisene være høyere uten at jeg har filosofert så mye over det. Amerikanerne virker ikke til å være de enkleste kundene å ha med å gjøre heller i forhold til oss Nordmenn som er litt mer nedpå. Motor girkasse og fordelingskasse er jo de samme som står i mange andre Bmw`er. Jeg har Xdrive og adaptivt understell og jeg skifter en del mellom comfort/sport mens jeg kjører så jeg liker det systemet veldig godt. Det blir hevdet av enkelte av det er mer comfort med bakhjullsdrift enn med Xdrive, jeg kom selv fra bakhjulsdrift til xdrive og kan ikke si at jeg tenker så mye på det selv om en har 40% drift foran under normale omstendigheter, det er i hvert fall et effektivt system for å få planta kreftene i bakken under alle vær og føreforhold men selvsagt er det mer som må repareres og vedlikeholdes slik som drivaksler foran og fordelingskasse, alt i alt synes jeg at Xdrive er å foretrekke foran bakhjulsdrift. Men du må uansett ha lykke til i jakten på bil, den er en del av morroa
  23. Ja, M4 (og M3) er virkelig et råskinn, har prøvd flere av de. Har alltid vondt i kjeven etterpå av konstant smiling En av grunnene til at jeg ble advokat er at mattekunnskapene mine er på nivå med et dressert marsvin, så jeg får se hvordan det ender opp til slutt Det er mye som skal passe om man skal ha økonomi til å ha to biler en periode, og ikke minst hva en må forsake for å få det til. "Problemet" er at jeg er så utrolig fornøyd med F11'en. Får gruble litt over helgen - takk for det
  24. F15 med store hjul var det eneste jeg fikk med meg. Min har ca 380hk, og hans gikk bedre. Vi kjørte sammen ei god stund og jeg måtte jobbe for å henge på. Utifra effekten under akselerasjon så var det minimum en oppjassa m50d. Men ikke umulig eller usannsynlig at det var en x5m heller nei. Det er også den bilen jeg har møtt denne ferien som har kjørt desidert hardest. Det er ikke mange, og iallefall ikke med denne typen bil, som kjører hardt nok til at det er helt nødvendig å bruke pådrag for å rotere inn bilen/flytte vekt inn i sving, etter en hard og betydelig opprebmsing ned til 210.... Når det er sagt så var det ikke stygg eller uryddig kjøring.
  25. Varme i spylerdyse, og ev. lampe under panseret/motorromslys.
  26. Jeg får ikke USB i hanskerom til å fungere, virker nesten som den er død. Prøvde å lade iPhone , funket ikke, får heller ikke liv i USB harddisk. Mulig jeg er nødt til å ha en USB-pinne? Tips?
  1. Last inn mer aktivitet