All aktivitet

Denne nyhetsstrømmen oppdaterer seg selv   

  1. Siste time
  2. #becauseracecar? xD
  3. Tviler på det, men skal sjekke med verkstedet i morgen. Har ISTA D, men har kun lest ut feilkoder me det.
  4. Så ut som en grei plass å herje på om man ikke er redd for sand over alt Bilen ser bra ut Planer om senk snart?
  5. Har du slettet adapsjoner på airmass-system etter å ha byttet EGR-ventil? Må gjøres.
  6. Neonlys er smått begynnt å komme tilbake igjen i enkelte miljøer
  7. Hatt E84 med dine mange av dine feil, også hoppende turteller. Bilen stod 3 uker på Autostrada. Problemet var vann i det elektriske systemet. Jeg ville begynt med batteriet, hvis dette er det originale.
  8. Meget pent!
  9. Det er vel slik at hvis EGR ikke åpner så blir luftmengde "for høy" fordi du skal ha 20% eksos blandet med frisklufta og når EGR ikke åpner gis det dermed plass til mer friskluft og luftmengdemåler måler høyere luftmengde enn forventa. Jeg ville i hvert fall ha sletta meldingen nå når du har fått bytta EGR og sett om den kom tilbake.
  10. I dag
  11. Enig med deg angående replica. Til sommer ville jeg aldri vurdert dette, men til vinterbruk vil det være aktuelt. Jeg aner ikke noe om felgen, verken om størrelse, bredde eller impress. Vil jo anta at den passer fint på en G3x siden det er kopi av M550-felgen, men mulig den bare leveres i 20 tommer, og det synes jeg blir for stort til vinterbruk. Italienerne er tilbake fra ferie en gang i august, så får svar da. Har egentlig ikke noe hast Vet heller ikke noe om pris, så dette blir spennende. Om noen har forslag til greit priset og fint utseende felger 19 tommer som vil fungere som vinterfelg er det helt supert med linker/bilder.
  12. M550 felgen (style 668m) er den klart tøffeste felgen til nye 5 serien synes jeg. Så selv om jeg ikke liker replika felger, så virker de der som et spennende valg. Vet du noe om bredde og innpress på de?
  13. Hei dere har fått byttet EGR ventilen etter at den begynte og tulle. Samtidig ser jeg at den to ganger har lagt feil kode 003F0 Air mass measurement. Har koden en sammenheng, eller må jeg begynne og tenke på ny luftmengde måler. Luftfilteret skal byttes på service om ikke fryktelig lenge, om det kan ligge noe der. Bilen det er snakk om er en 09 E91 320d x-drive Touring.
  14. Tror mye av dette var styrt av absurde avgifter på ekstrautstyr i Norge, tror det var slik at ABS bremser ble sett på som luksus når det kom
  15. Hei! jeg skal montere anlegg i min BMW 316i compact (1999 mod), og lurer på om det er en måte å få strømkabelen fra batteriet og bak til subwoofern. her sett etter gummiforinger for å strekke kabelen igjennom men finner ingen i torpedoveggen... er den noen hærlige mennesker hær som kan hjelpe?
  16. Skal en få tak i Alpina 3.3 eller 3.4 motor, så er det i E46 de mest brukes med normalt dobbelvanos motorer. Men tror at Alpina har enkelvanos på både 3.3 og 4.4 motoren. Men hjernen har de nyere stikkene. De motorene har vel og stålblokk som 3.2 motoren. Sjeldne motorer som er like dyre som M3. Ingen egnete Alpina motorer til salgs på eBay.de.. I England ligger en eldre M50 basert 3.0 240 hk motor til salgs for 2.500 pund. Ingen info om hva som følger med. Ja skal en begynne å trimme og kjøpe kammer, spesielle smidde veiver, smidde stempler, grenrør m.m baller kostnadene fort på seg. Jeg hadde jo aldri kjøpt denne pakken selv til ca 60.000 kr den gangen. Men jobben ble gjort for ca 10 år siden av eieren som kjørte mye rundt i Europa. Og den gang var en E39 med stor motor ganske dyr, så tidligere eier fikk nesten 540 ytelser til en mye billigere pris enn en 540 den gang kostet. Jeg er veldig i tvil om jeg skal selge flere av mine prosjekter i deler eller ikke. 3.4 motoren kan med å bytte bunpannen og ledningsnett brukes i en e34 525IX jeg har, en bra E34 sedan, en e39 sedan eller en E36 coupe med m3 understell. Men har ikke papirer på motoren. Det er litt av utfordringen min hvis alt skal være 100% i orden. Det står 256S3 på blokken, altså M52 motorkode. Tror at E39 5 seriene hadde stålblokk i USA. Jeg byttet innsuget og toppdekselet med en gang motoren ble tatt ut, for det ble satt på en 2.8 motor fra 3 serie som skulle inn i bilen.. Så satte jeg på M50 oljefilterhus.. Motoren ser nå akkurat ut som en M50B25 vanos motor. Den er anonym i motorrommet. Det vil den være i E39, E36 og E34. Men så er det mye kraftigere motor enn det som står i vognkortet. Vet ikke hvor mye lettere dette blir oppdaget enn dem som trimmer spesielt turbodiesel motorer? Eller kjører med kompressor eller turbo? Har trådstarter tenkt ut hvor mye penger han vil bruke på å få motoren sånn som han vil ha? Med mye kraftigere motor bør og bremsene oppgraderes, men det ordnes ganske rimelig fra en 540.
  17. Ladet batteriet fra i går til i dag med ctek lader som allerede i går sa batteriet var fulladet. Målte først med motor avslått og deretter i gang med lys og varme osv. Fikk da disse tallene. For lave for denne bilen eller er verdiene innafor? Var nede i 12,2v før den steg noe igjen.
  18. Du må nesten lytte til vannpumpe for klima uten motor i gang.
  19. Ganske så betryggende å vite før man eventuelt går løs å bytter litt småting 🙂! Trodde visst man tuklet med det elektriske, som i dette tilfelle ville vært å byttet skiltlys og baklykter så forsvant garantien for hele bilen men da har jeg missforstått kraftig her.
  20. Takk takk Interiøret blir nok byttet ut ja, blir nok å prøve og legge alcantara selv på div interiørdeler, plast o.l Kjøper alcantaraduk, fikk også girpose/håndbrekk i posten idag! Denne ble levert orginalt med linselamper
  21. Fått svar fra BMW Sverige da selger rettet henvendelse dit. Dette taktrekket vil garantert ikke bli tilgjengelig før bilen går i produksjon i uke 33. Det er videre svært lite trolig at dette tilvalget blir tilgjengelig i 2017. Da blir det vanlig svart tak, og noen penger spart
  22. Hovedgrunnen er at felgbredden som du nevner. Fått opplyst at det skal fungere fint med ulik bredde på felg men like dekk, men samtidig er det ikke helt slik det skal være. Synes også at ikke felgen er helt rett. Tenkt samme tanke som deg når det kommer til vinterrenhold, men også at denne felgen kommer svært mange andre til å kjøre rundt med. Ved å endre til standard felg i 18 tommer sparer jeg nesten 13 000,- også- Antar disse felgene blir enkel å selge for en grei pris. Dekkene (runflat) har jeg solgt flere ganger før når de kommer på bilen (gjorde det på dagens F11 og fruens E-Golf). Så da blir det 20 tommer Vossen på sommer som jeg alt har fått også venter jeg på svar ang vinterfelg. Venter på svar angående M550 replica i 19 tommer. Noen tanker om disse?
  23. Skulle akkurat til å nevne Alipina 3.4 som kanskje den beste motoren til dette om man skal holde seg til sekser og sugemotor i en slik bil. Men de vokser jo ikke akkurat på trær. Pakken du (Eirik) har er jo helt perfekt til dette. Fornuftig priset også.
  24. Som andre bilkyndige som har mer peiling enn meg har nevnt, så er det noen viktige ting som må klareres. Hvis du har enkelvanos 1996 modell skal du være mer enn gjennomsnittlig flink for å få 2.8 TU motoren koblet til. Alt for mange deler er forskjellige. Da er det enkelvanos motorene du må gå etter. En 2.8 motor med m50B25 innsug og 2.8 eksosanlegg og tilpasset map i styringsenheten gir opp mot 230 hk hvis motoren er i bra stand. Overhalte vanosenheter eller i alle fall pakninger og lager spiller og en rolle her. Jeg har en 2.8 motor som er stroket til 3 liter Med samme tiltak som for 2.8 motoren, bare med M3 grenrør og komplett M3 eksos har jeg tro på at ytelsen kan komme opp mot 250 hk. Da planlegges nok også et såkalt big bore throttle body innsugsspjeld. En veldig spesiell motor jeg og har er en 2.5 stålblokk som er borret opp og har spesiell veiv. Tunet av Hiop Racing eller HRC Racing. Slagvolumet er 3.376 cmm3. Motoren stod i en e39 1998 mod enkelvanos og aut.gir.. Det er kvassere kammer og grenrør. Merkelig nok bare vanlig 528 innsug. Effekten er oppgitt til 276 hk. Har ikke funnet riktig hvor mange Nm. Har lest 363 Nm en plass, men kan være for høyt. Det er jo potensiale for mer effek med større innsugt, men kanskje dysene eller det at motoren skal se original ut er årsaken til at ikke mer effekt er tatt ut? Motoren er lik Alpina sin 3.2 motor på mange måter. Denne ombyggingen kostet visstnok 7.000 Euro. Har du bestemt deg for å bruke din egen bil er det en motor lignende min 3.4 liter du må ha. Da har du nok bunndrag og krefter til å oppfylle dine ønsker. Motoren er muligens til salgs sammen med Alpina B10 3.2 katalysator med 30.000 km. Katalysatorene er like store som på M5. Med 540 mellom og bakpotte eller Hiop sin sportspotte er dette et topp eksosanlegg. Men denne pakken koster 30.000 kr i tilfelle salg. Det letteste ville jo være å kjøpe deg en 540 med en gang. De selges jo ofte rimelig i automatutgaver.
  25. Banket inn en torx-bit på umbrako-bolten som var avrundet, og da fikk jeg tak. Ny ABS-sensor montert med nye bolter
  26. er ute etter svart taktrekk nå, så hvis noen har det skrik ut
  27. Herlig bil @ZhilleN, gratulerer. Ytterst sjelden å se e36 med Xenon lamper! Er disse originale?
  1. Last inn flere aktiviteter