All aktivitet

Denne nyhetsstrømmen oppdaterer seg selv   

  1. Siste time
  2. Mer presist har Trump sagt at han ikke tror på ikke-synlige miljøforandringer, men de åpenbare og synlige ødeleggelsene vil han gjøre mer for å utbedre enn noen andre. Jeg klandrer ham ikke for dette standpunktet. I alle andre sammenhenger vil det oppfattes som fornuftig å tro på det du ser, men være skeptisk til det noen påstår uten entydige bevis. Dette er jo nesten for dumt til å være sant. Kanskje er det ikke det heller. Det er så mye feilrepresentasjon av andre nå for tiden at jeg tillater meg å være skeptisk til om begrunnelsen er korrekt gjengitt. På den andre siden passer det inn i en tankegang som brer om seg. EU har nylig behandlet et forslag om å skattlegge roboter som erstatter menneskers arbeidsinnsats. Det ble avvist denne gangen, men støttes av Bill Gates. Hvis forslaget får gehør vil det muligens bety at selvkjørende biler blir skattelagt fordi drosjesjåfører mister arbeid.
  3. Grattis med fin M!👍
  4. Hva er kompen? Hvis du mener kompresjon og den er 0 så har du funnet feilen. Du har ihvertfall funnet ut hvorfor du har tenningsfeil.
  5. Anbefaler å gå for mellomtung som de over her sier. Når du har hatt mellomtung i 2 år kan du få tunglappen bare ved å ta et obligatorisk kurs (Nye regler for noen år siden). Veldig lurt å øve seg på moped først ja, kjørte mye moped før i tiden pluss at jeg hadde bil-lappen da jeg skulle ta mellomtung. Trengte kun de obligatoriske timene, så det hjalp stort! Kom vel på rundt 15k mener jeg å huske. Ang. sykkel finnes det veldig mye å velge mellom. Spørs litt hva slags kjøring du tenker på. Hvis du liker litt blandet kjøring som meg, altså å kjøre både på vei og leike litt i skogen er nok supermotard/endurosykkel veien å gå! Har en DRZ400 nå, veldig lettkjørt og utrolig robuste sykler!
  6. Hei, har en E34 1992 modell Touring. Da denne er originalt en 520 med Siemens kjølesystem. Så er det satt i en M50B25 med Bosch kjølesystem. Da det har oppstått et problem, det som er at temperatur måleren i bilen på kjølevannet " fungere " ikje. Har prøvd både føler som er ny, lednings nettet er også igjennom gått.. Noen som har en formening på hva som kan være problemet ?😃
  7. Yesterday
  8. Veit ikkje om du e klar over da, men da e litt lettare å svara folk om du sitera innlegget deiras. Då trykke du berre på "sitér" som står under innlegget deiras (i alle fall på mobil) Om du skal svara fleire på ein gang so trykke du berre på "sitér" på alle dei du skal svara, og so e da berre å skriva i veg Blei veldig bra med leppen, btw. Såg mykje bedre ut enn den kompisen min fekk frå GS
  9. Har du forsøkt og Google dette? Fant noen tilfeller på utenlandske forum. Her er det en som anbefaler og reboote spilleren ved og trykke(hold) på volum og eject knappene samtidig. Om dette funka sier posten ikke noe om. http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1139754
  10. Trur du gjorde da lurt med å droppa handelen, ja. Berre å smøra seg med tålmodigheit so dukka da nok opp nåke anna brukandes og
  11. Ikkje bry deg med lettlappen hvertfall. Då må du i praksis ta to mc-førarkort. Med mindre du gidda å putra rundt på ein dønn original moped so hadde eg holdt meg vekke frå dei med den AM6-motoren. I mopedtiden min so hadde eit par kompisa forskjellige mopeda med den motoren, og fytti grankatten so dei skrudde på dei... Eg putra rundt på min MT5 og koste meg. Monterte større sylindar og stempel, pluss ei større dyse i forgassaren so gjekk den både OK og lenge etter at eg solgte den til ein kompis Ga forøvrig 3 500 for den MT5'en. Då fekk eg med den sylindaren og tilhøyrande stempel
  12. Jeg godkjennte mitt senkesett med justerbare tårnlager, heldigvis kikket de ikke i motorrommet, da hadde de sett det, men jeg var nervøs når de så under bilen.
  13. BMW i3 er mest egnet som bybil. Den er kort og dermed lett å lukeparkere i trange steder. Svingradiusen er utmerket. Og strømforbruket er blant det laveste i sin klasse, kun slått av Hyundai Ioniq. Har man ikke med seg passasjerer er det faktisk et hav av plass bak. Jeg fikk inn tre tomme europaller. Med oppgradert batteri er 150 km rekkevidde på vinteren lett å få til uten å måtte kjøre med hatt. Det vil si at i3 dekker 95 % av folks daglige kjørebehov. Og med hurtigladere så kan man faktisk fint ta den på en 300-500 km langtur uten at ladestopp blir altfor irriterende lange. På en slik langtur bør man stoppe minst én gang uansett. Men i3 egner seg ikke for folk som kjører langt og trenger krok eller enda større plass. Da er det Tesla som gjelder hvis man vil kjøre elektrisk eller en fossil om man virkelig ikke har tid til å stoppe eller bor på vidda. Når det gjelder økonomi så er i3 svinbillig i forhold til en fossil i samme klasse. Hjemmelading er dritbillig og ville tilsvart drivstoff til 2-3 kr literen. Og selv om man må punge ut omtrent like mye som fossilbil på langkjøring så er kostnaden totalt sett gjennom året langt lavere enn en fossil. Da har jeg ikke tatt med incentiver som gratis bom og parkering fordi disse ikke vil vare.
  14. Takk for tips! Noe slikt for eksempel da? https://m.finn.no/mc/scooter/ad.html?finnkode=88756656 Så at de fleste TSX'ene var veldig ihjelskrudde med masse rare mods og ofte med gåent speedo? Men denne virket grei Angående MT5 så var det bare fire stykk ute på Finn. En til 30k(!), en til 15 som virker dyrt og to i dårlig stand.. Hmm, skjønner. Får kjøre masse moped først og bli vant til tohjuling så får jeg se hva jeg gjør. Kan jo godt være at jeg går rett på tung når jeg får råd.
  15. Start med mellomtung, da får du automatisk lappen på tung når over 23 eller 25 er det vel. Tar du lett må du kjøre opp igjen på mellomtung eller tung. Reglene endres hele tiden på det med mc lappen og blir bare mere klasser og omfattende opplegg. av sykkel anbefaler jeg deg å ta deg entur på mc messa som er 10mars i Lillestrøm, da får du sett litt. Skal du ha gammel sykkel har du masse utvalg på finn. du lærer deg giring ganske greit, det mest uvante er kontra styring, balanse osv. Men alt får du på kjøreskole. du kan også øvelseskjøre med egen sykkel på kjøreskolen:) Anbefaler å ta lappen, utrolig gøy og kjøre mc. En herlig frihetsfølse 😊
  16. Meldte meg inn på bimmers i håp at dere skarpe bmw kjennere kan hjelpe meg og dama med hennes "morsomme" bil Som det står i tittelen sliter vi med å få bilen til å gå skikkelig etter at det er foretatt motorbytte og turbobytte. Hele historien starta med at både motor og turbo røyk sommeren 2015, turboen slukte olje som endte med rådebank og skjært motor (eksen hennes som kjørte rådebank på den, artig kar...). En kollega av dama fikk satt bilen inn på et verksted som skulle "fikse det billig", de fikk lærlinga til å skru på den, som endte med en hel haug med knekte interiørdeler, å ett interiør så innsmurt med olje og skitt som jeg faen meg aldri har sett maken til. Etter ett halvt år med "fiksing" fikk dama mi beskjed om at de ikke fikk motoren til å gå skikkelig, og de hadde fått igjen pengene for motoren på huggeriet der de kjøpte den. Da ble fruen lei, å dro og hentet den igjen å satte den ifra seg hos mora si. Jeg hadde blitt sammen med dama for ikke så lenge siden da, så vi reiste for å se på skadene og høre på åssen motoren gikk. Etter mye om og men startet den, men turboen skreik og den røykla hele tomta til mora. Etter en kjapp sjekk kunne jeg konstantere at ihvertfall turboen var gåen. Noen måneder senere fikk jeg endelig henta den fra Sørskogbygda og kjørt den hjem til gården til foreldra mine på Toten. Etter ukesvis med leiting etter en turbo som ikke koster en arm og et bein, og heller ikke bygd sammen med kina deler, fikk vi endelig kjøpt en på Lillehammer til den nette summen av 5300kr, som også er en oppgradert turbo sånn at den bedre tåler chipping. Etter et jævla mareritt av et turbobytte var det klart for oppstart igjen. Masse vasking av rør, intercooler, egr osv.... Den startet greit, men vil fortsett ikke opp på turtall, og den røyk fortsatt ganske mye. Etter endel testing (om det var olje i kat'en osv), så har nå bilen gått 2-3 timer etter turbobytte, den gløder ikke virker det som heller. Tungstartet og går veldig røft i starteten, går kjempefint på tomgang når den er varm, ingen ulyder i motor eller fra turbo (takk gud for det). Den har heller ikke brukt noe særlig olje etter oppstart. Så det virker som blandingsforholdet er helt på trynet? Den ryker fortsatt ganske bra for å si det sånn. Vi fikk skanna den med utstyret vi har på verkstedet her, men feilene sier meg fortsatt ikke så veldig mye. Største problemet er at jeg ikke har noen anelse om hva det verkstedet som gjorde motorbyttet faktisk har gjort. Altså, "halve motorommet" lå jo i bagasjerommet, og jeg har finni duplikater av noen releer og en hjerne, så dem har jo tydeligvis drivi endel med elnettet også. De sa de hadde trykktestetet motoren, og den skulle være bra (komp test kanskje? jeg veit virkelig ikke jeg har aldri prata med dem). Men ikke har vi noen papirer på verken motor eller arbeid, men vi fikk jo arbeidet gratis så vi skulle visst ikke ha noen grunn til å klage. Det mest ergelige i hele saken var at ingen fortalte dama mi at ettersom hun faktisk hadde fullkasko på bilen kunne hun bare ta kontakt med forsikringselskapet, og fått det fiksa igjennom dem. Istedet har hun hatt en dyr, ubrukelig bil, ståendes i over halvannet år nå Men men, her er uansett feilkodene vi fikk opp på den, forhåpentligvis kan noen hjelpe oss med dette
  17. Så lite handy som jeg er, må jeg få skryte litt av innsatsen jeg selv har gjort med bilen min over de siste timene i dag. Jeg har over en lengre stund vært litt lei av listene i bilen og ripene som er kommet på dem, og bestilte derfor (etter tips fra en bruker her inne) brushed steel folie fra en bedrift i Trondheim. Folien kom i dag, og etter noen timers arbeid og litt finpussing fikk jeg et godkjent resultat, så tenkte slenge det ut her, i tilfellet noen skulle få samme ide eller ha lyst til å "freshe" opp bilen litt. Det var overraskende lett å gjøre selv, og klarer jeg det, klarer hvem som helst det. Under følger før og etter bilder:
  18. Suzuki TSX og Honda MT5 er gode girmopeder som er lette å skru på. De tåler litt juling også. Når du har fått feelingen og er klar, går du rett på tung som nevnt over. Det er mange sykler å velge mellom, men en "gammel" BMW er et sikkert valg.
  19. Send regnummer til 2282 på SMS så får du eieren.
  20. @Skulebollen fekk den med når rg kjøpte bilen. men di selger slike på gsbildeler!
  21. Haha! Helt enig! Jeg er litt gigantisk med mine 140kg netto! Bjørn er helt tydelig bygd for fart, der jeg er bygd for dørholding og what not! Se, her står jeg ved en Sprinter! Stakkars 3-serie! Nei, jeg skylder alt på min egen størrelse i forhold til fremtidsbjørnen fra sivilisasjonen!
  22. Takk for innspill Hva anbefales av billige og greie mopeder da? Vil ikke ha scooter.
  23. Har du billappen kan det være en god start å kjøpe en girmoped og kjøre noen hundre mil og lære seg å kjøre. Delene er nærmest gratis og vedlikehold er enkelt. Du vil spare enormt på dette og bremseøvelsene kan du gjøre like godt på en moped. Mine 1300 mil på moped gjorde veien til MC-lappen til en grei sak å gjennomføre. En moped med AM6 motor får du fint opp i 90 uplombert med omdreving. ser ingen fordel i å ta A1/A2. Gå rett på tung når du er klar.
  24. Hola muchachos. Har i det siste blitt sugen på å skaffe meg førerkort på MC og en sykkel. Jeg har ikke mye penger å bruke og heller ingen erfaring, og tenkte dermed at det kan være greit å starte med A2 (mellomtung) eller lettsykkel? Da kommer vel lappen på en 20k-ish og en sykkel kan vel skaffes til 15-20 virker det som. Men som sagt har jeg lite erfaring så tenkte å høre litt her. Eneste erfaring jeg har fra å kjøre tohjuling er en 5 minutters kjøretur på en Vespa moped med automat. Hvordan anbefaler dere å lære seg å kjøre med gir? Kjøpe en billig moped eller lettsykkel med gir og bare øve? Jeg skjønner teorien med hvordan man clutcher og girer liksom, men aldri testet i praksis. Hva burde jeg kjøpe eventuelt? Og er vel like greit å starte på A2-lappen framfor lettsykkel da jeg sikkert oppgraderer senere? Andre ting å tenke på?
  25. E36 skärmbreddare, spec anpassad. 1500nok +frakt från Sverige Mvh
  26. Ble til at jeg droppet handelen. Jeg hadde ikke mulighet til å jente bilen før påfølgende helg. Selger akseptere ikke dette, og krevde at jeg skulle føre over pengene for bilen,. Så skulle han sende meg kontrakt og registrere den på meg. Ikke var han interessert i å ta en tilstandsrapport på bilen heller. Dette virket meget useriøst av ett nystartet firma. Så jeg skygget unna. Nok av biler der ute
  1. Last inn flere aktiviteter