All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. Erlandhaugen

    Vis meg din drivstoff-statistikk : >

    Kjørte Valdres-Trondheim i min F30 316d i dag. Gjennomsnittet på turen endte på 4.1l/100km, mens gjennomsnittet de siste 3 årene og 54 000km ligger på 4,6l/100km
  3. Må få skaffet meg en frontleppe til neste sesong, og det som er aktuelt da er Arkym leppa. Noen vet om en bra side å handle denne fra? 🤔 Billigste jeg finner er på Ebay fra Taiwan 3200,- ink. frakt. OBS! må ikke være carbon.
  4. I dag
  5. Designer

    Min e92 335i

    Åja 23k ish med mva da, ikke så gæli det for F14 🤔 Ja nei, når man legger inn noe helt nytt tar det litt tid første gangen, men er vel knapt 2min på de neste flashene om man sku endre noe. La du inn hardcut? 😏
  6. OhYeah

    Min e92 335i

    Ja, den appen fungerte veldi bra! Var bare drit kjedelig å sitte inne i bilen i 35min på første flashing😅 Er ikke noe lettere og parkere når bilen ikke har fungert sjikkelig de siste månene og har stått alt for mye i ro. Fikk pris med ett firma som er leverandør for forgestar på 2030USD uten moms levert til min nærmeste flyplass. De skal da ha 50% i forskudd som en garanti før de starter produksjon av felgene. Slike felger har aldri vært min helt favoritt, men hvor mye er det du vil ha for de? Så har jeg nå tilbudet i allefall om jeg skulle ombestemme meg😊
  7. Da har E39en fått på seg vintersko. 2 år siden sist. Grunnen for dette er at det nermer seg EU kontroll. Fikk bestillt time idag. Visning på tirsdag. Vil nok tro det blir en liten liste, høres hvertfall slik ut når en kjører på humpete vei... Skal få lagt ut noen bilder av bil i vintermodus. E34 har stått lagret tørt siden september. Herlig følelse!
  8. Ja det ble mye bedre uten tvil Ja det er kjedelig den er borte ,men tråden blir det ikke pause i .:) Har masse som skal gjøres nå fremover som: Ombygning fra manuell til full el stoler ,masse smådeler skal klargjøres osv ,så blir mye å gjøre . Og ikke egostisk tenkt ,vi er bare glad folk er med.:) Det skal bli veldig godt i vinter å ikke tenke på sveise rust ,skaffe deler ,feilsøke osv osv . Så ja smådilling i vinter blir rett og slett nydelig ,og har som sagt planer og dere skal få alt her Ja nå begynner det å bli noe og ikke minst ,den funker kjempefint . Angående klarlakk,så tror jeg det må legges på grunnfarge igjen og ,men dette vet jeg ikke sikkert Robin
  9. Stoppie_Master

    Kjøp av E91 320i automat

    Tusen takk for meget gode, utfyllende og informasjonsriktige svar! Trur jeg styrer unna, selger ville heller ikke ta innbytte i det hele tatt osv. Men kunne tenkt meg en BMW, så jeg får se etter en 3-serie med en annen motor i
  10. Rustbitten

    E61 Senke luftunderstell

    Noen i nærheten av Hamar som kan programmere luftunderstell? edit: det er standard luft bak.
  11. Håper ikke jeg har gjort det! Men det sto Right og Left på boksene, så vi fulgte de anvisningene (skal innrømme jeg googlet etter bilder for å se hva andre hadde gjort). Noen eksperter på akkurat dette her inne?
  12. viggo E34

    hopeless E34 535 tic langtids prosjekt

    Håper vi får en periode med litt mildvær å bare veier før jul når jeg kommer hjem fra jobb så jeg kanskje kan lure den ut en tur på prøveskilter den ble jo mappa med det forrige grenrøret, så er jo ikke noe problem å kjøre med. Ble lagt inn fuelcut så bilen kutter dersom den ikke får nokk drivstoff eller for mye trykk. Så nå som den er justert helt ned går det fint å kjøre litt for å kjenne litt på bilen gjenn 😉 ser jo jeg har mye mer langbeint utveksling nå med ny diff så må jo få kjent litt på den 2stk 535 i vintermodus Prata med egil hos es tuning i trondheim ang mapping, han er på runde i statene nå til uti midten av januar så blir vel ikke mapping før uti februar evt..
  13. Trigoman

    Den store finn.no tråden.

    https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134501736 bittelitt overprisa eller?
  14. bmwgreg90

    Min e92 335i

    Eg har felger til deg som passer fint om du har eller skal ha store bremser @OhYeah Work wheels L1 3 delte 19" 9.5j et30 og 10.5j et35 Landsail 235/35 og 255/30 dekk. Alt nytt i juli
  15. viggo E34

    1988 E34 535ia :)

    Stemningsbilde av 2stk 535 i vintermodus fra jeg var hjemme sist
  16. Øyvind L.

    Klimakontroll 1 serie E87

    Har ikke fått testet. Har jobbet lange dager. Skal se om jeg kommer meg ut en tur i garasjen i kveld. Kan være en ikke liker uoriginal del. Skal iallefall ikke være nødvendig å kode den inn. Spennende å se hvordan det blir hos meg.
  17. viggo E34

    Nytt prosjekt BMW E34 525 ix touring

    Blir bra dette👌
  18. Designer

    Min e92 335i

    MHD er tingen! Hehe ja slet selv, men du å du det blir godt å få den ut igjen til våren Hva er prisen du fikk på f14? 😮
  19. OhYeah

    Min e92 335i

    Nå i helgen fikk jeg endelig kontakt mellom bil og pad, så jeg kunne få lage en log og bytte map. Det viste seg att bilen plutselig har begynt og gå farli magert ved fullt pådrag fra lavt turtal og opp til 4700-4800. Etter det så ordnet blandingen seg, så det forklarer nok den tydlige effekt forskjellen jeg kjente. Jeg byttet ut ESS tunen med mhd stage2+, og plutselig så var alt som det skulle igjen. Det var så gøy å endelig få kjøre bilen igjen att det blir vanskelig og vinterparkere den😅 Planen nå er å få sendt avgårde reserve diffen jeg har til ombygging med quaife innmat, og se om jeg finner meg noen nye felger i løpet av vinteren😁 har sett endel på forgestar f14 og fått pris på noen helt nye 19x10 et28 og 19x9 et30, men har ikke bestemt meg helt enda.
  20. @lagunilla Du skal ha reg nr./chassis nr. på PM nå. ☺️
  21. zelly

    Knutmyr's E61 2005

    Er leppa fra maxton?
  22. De bremsene så ikke bra ut nei! Ebc har jo også et nokså frynsete rykte. Noen fungerer det bra for, andre ikke. Jeg la merke til at jeg tror du har montert skivene feil vei. Slissene skal, sett fra siden, ha en vifteform forover, ikke bakover. Vet ikke om dette har noe å si? Ferodo 3000 er de beste klossene etter min erfaring. Skivene må du gjerne beholde ellers flott tråd som jeg er mye inne å leser selv om jeg ikke kommenterer så mye.
  23. Nye deler montert, det kommer seg.. 😁
  24. Hpi

    E46 320d 150hk bytte til 330d turbo.

    Jeg har selv hatt en E39 530D som jeg trimma til 350HK med steg 4 fra TRF.. Dette er en 3 liter med 6 sylindre. På diesel så kommer effekten hovedsakelig fra antall mg diesel du sprøyter inn i motor. Diesel brenner nesten uansett hvor lite luft du tilfører. Det er for øvrig 2 problemer med å tilføre for lite luft, det ene er mye svart røyk, dette er jo bare estetisk men likevel ikke ønskelig for de fleste, det andre og for så vidt ekte problemet er eksostemp. Eksostemp blir høyere jo feitere blanding du har, altså stikk motsatt av en bensinmotor som du tar livet av med for mager blanding. Så hvordan løser du det når blandingen er for feit? Jo du tilfører mer luft, for å få til dette må du ha en større turbo. En større turbo pusher mer luft og kan kjøre på høyere trykk enn en liten turbo. Så hva er minuset med en større turbo? Jo den trenger mer eksos for å spole på fullt og i tillegg er den tregere å spole enn den du har originalt. Så frem til du har fått opp trykket på turbo så har du underskudd av luft og dermed stiger eksostemp veldig fort mens du venter på spoolup. Jeg hadde selv en rask dyr EGT måler i eksosmanifold for å ha kontroll på nettopp dette, jeg hadde limit på 1000 grader, da slapp jeg gassen. Går du høyere enn dette begynner det å bli fare for å ødelegge både turbo og ventiler Så poenget mitt er at alt må balanseres for å virke og være holdbart. Du ønsker å ta ut like mye effekt på 4 sylindre og 2 liter volum som TRF opererer med på en 3 liter med 6 sylindre. Personlig tror jeg ikke at dette er mulig, i hvert fall ikke å få det holdbart eller spesielt kjørbart. Jeg tror at et av problemene dine blir å bli kvitt varmen i sylindrene. Men kudos for å prøve, siden du har kontakt med flere med masse erfaring med trim så bør vel noen av disse kunne hjelpe deg. Å bytte turbo og dyser er ganske enkelt rent mekanisk. Lykke til med prosjektet. Post tilbake her hvordan det går, får du det til er det jo strålende.
  25. lagunilla

    Merkeverksted nekter å utføre recalls (E92 N47)

    Sender du regnr/chassisnr på PM? BMW dekker stort sett 100% på deler og arbeid på de sene N47 motorene så lenge alle servicer er tatt hos et autorisert merkeverksted og at du ikke har kjørt over intervallet.
  26. Panel for panel. Da er det ikke mange minuttene mellom. Jeg kombinerer som regel en dør og en skjerm samtidig.
  27. fretit

    E46 320d 150hk bytte til 330d turbo.

    Har hørt dette fra flere med masse erfaring innen trim, men gjerne ikke med direkte erfaring akuratt i bytte fra 320d turbo til 330d turbo, men der sann noenlunde trygge kilder, Jeg er ikke i tvil om at motoren kan produsere over 300hk, men jeg er langt i fra noe rik mann og ett turbo eller motor haveri har jeg ikke råd til, men samtidig er jeg absolutt interesert i å gjøre bilen raskere. motorbytte har jeg ikke kapasitet, kunskap eller verktøy til å ta på meg, men ett turbo bytte og noen dyser skal jeg alltids få til. Jeg ønsker å presse så mye hester utav motoren som mulig utenat deler i motoren eller andre steder begynner å fly veggimellom.
  1. Last inn mer aktivitet