Gå til innhold

DIY: E39 Fjernkontroll exteriør beslysning AL og baklys


mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

FORMÅL

Hensikten med denne DIY er slik at du er i stand til å fjernkontrollere ved å slå av og på din OEM angel light, baklys, skiltlys og håndtak. Den lyser opp under låsopp og forsvinner i løpet låsing.

Dette ble testet på bilen min E39 2000 med OEM angel light. Jeg er usikker på om ledninger til lik andre biler. Jeg tar ikke ansvar for eventuelle skader gjort på din bil. Her er video:

Deler

• Likeretter Diode - $ 2,49 Radio Shack P / N 276-1661

https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no ... &toc=18884

• kontakter

• Ledningskjøte

• Elektrisk tape

• Ledning (BMW ledning 61126908723

• Skruejern

• Tang (jeg brukte nål nesen)

11JPG.jpg

3111.jpg

2111.jpg

Koplingskjema

Framme lys:

tegning.jpg

Baklys:

tegningbak.jpg

Framlys

1. Jeg velger å kople på under venstre hvilefot. Starter å fjerne entre’panel.

2. Fjern hvilefot panel.

IMG_8138.jpg

3. Fjern clutch panel.

IMG_8136.jpg

4. Etter alt er fjernet, finner du de ledninger som går til førerdør.

IMG_8145.jpg

5. Fjern lyset under døra for å se hvilken ledning er. I min tilfelle er rød/blå stripe.

IMG_8135.jpg

6. Etter at du identifiserer ledningen, kopler du på ledningen til diode.

IMG_8147.jpg

7. Fjern luftfilter på fører side, så trer du ledninger gjennom torpedovegg og inn i bilen

IMG_8130.jpg

IMG_8133.jpg

IMG_8141.jpg

IMG_8140.jpg

8. Kopler på angel light.

3.jpg

9. Trer den andre ledningen gjennom radiator og til andre siden. Kopler på angel light. Husk kopler på positiv ledning. på bilder står det kopling på brunledning pga jeg har byttet kopling til facelift. brun er jord ledning i ditt tilfelle.Du kan kople blinkelys eller tåkelys hvis du vil.

4.jpg

Baklys:

1. Fjern baksete, ser du 3 ledninger som går opp til bak leselys (det er samme farge som framme rød/blå stripe)

18.jpg

19.jpg

2. Kopler den på og trer den gjennom hullet til bagasjerom.

17.jpg

3. Kopler på diode

20.jpg

4. Kolpler på baklys . Jeg kopler baklys og skiltlys for en diode. Førersiden (violet stripe), passasjesiden (hvit stripe)

21.jpg

5. Fjern deksel bak og trer ledninger til andre siden og kopler på skiltlys Førersiden (lysegrå/ brunstripe), passasjesiden (lysegrå/svart stripe)

22.jpg

6. Kople på skiltbelsyning som går fra kofferlokk

23.jpg

24.jpg

------------------ :D:D:D:applause::applause::applause: --------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du henter strøm fra lys nede i døren ser jeg, jeg har ikke slik lys nede i dørene på min bil. Vet du om en annen lur plass og hente strøm fra? Ser for meg at det blir krevende og hente strøm fra taklyset, med mindre man vet hvor denne kabelen går og hvordan ledning det er.

Du kan se på LCM modul hvor den styrer lys i bilen. Du ser på lyset fra interiør (leselampe fra tak). Det er 3 ledninger, en brun (jording), en ann er å slå på leselys og en er automatisk lys når du unlock (slå på) og lock (slå av).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok bare mig, men det du laver er at styre udvendige lys via fjern kontrollen til central låsen i bilen ikk?

Ved å trykke på unlock, lyser alle lamper og slår av ved å trykke lock på nøkkelen. Det er samme funskjon som nyere bil har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah altså follow me home funktionen? nice nok :) men man kan vel gpdt lave det så det f.eks kun er tågelyset eller nærlyset der er tændt?

ja, det er follow me home funksjonen. Du kan gjøre tåkelyset eller nærlyset ved å kople sammen ledninger som baklys og skiltlys. Det er helt topp når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

follow me home er ikke det samme. follow me home er når man drar i fjernlys hendelen en gang etter man stopper bilen. da kommer nærlysene på i 1 min eller noe slikt.

dette kalles welcome light. da lyser parklys og slikt opp når man låser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

follow me home er ikke det samme. follow me home er når man drar i fjernlys hendelen en gang etter man stopper bilen. da kommer nærlysene på i 1 min eller noe slikt.

dette kalles welcome light. da lyser parklys og slikt opp når man låser opp.

nå ja det jo rigtigt nok at det køre i 1 min efter man slukker og låser bilen jo, men dette er jo stadig en dejlig funktion og have :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kan også programeres da sleppe du og juxe in i bilen din!

og mindre job dette

HEIMLEUCHTEN

wert_02

; wert_01 = 0sec

; wert_02 = 40sec

; wert_03 = 90sec

; wert_04 = 150sec

; wert_05 = 240sec

HEIMLEUCHTEN_ABBRUCH

aktiv

HEIMLEUCHTEN_AL

aktiv

HEIMLEUCHTEN_BL

aktiv

HEIMLEUCHTEN_FL

aktiv

HEIMLEUCHTEN_KL58G

nicht_aktiv

HEIMLEUCHTEN_KZL

aktiv

HEIMLEUCHTEN_NSW

aktiv

HEIMLEUCHTEN_SL_H

aktiv

HEIMLEUCHTEN_SL_V

aktiv

HEIMLEUCHTEN_NSL

aktiv

HEIMLEUCHTEN_RFS

aktiv

eller kjøpe en ferdig modul

http://dachmodule.de/index.php?cat=c514 ... -E39-.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...