Gå til innhold

Tikking, eller banking - hva er feil? E46 N42B20 2002 318i.


code13
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært på langtur med bilen nå (ålesund - moss tur/retur ++) og la merke til en ny lyd igår - vet ikke om jeg har hatt den lenge eller ikke. Kan noen ta en titt på video og gjette hva dette er for meg?

Byttet til Castrol Magnatec (LL04) 5w-40 før reise og kjørt ca 16000km på den. Byttet idag til Castrol Egde FST 5w-30 for å se om det hjalp (etter å la lest på diverse forum at folk fikk tikking av Magnatec), men det hjalp ikke. Har kjørt på med Omega motorrens idag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vakuumpumpa di den lyden. Den sitter i bakkant av motoren på toppen, drevet av eksoskamakselen. Ta av kupefilter og vannkasse, for å ta av dekslet over tennpluggene. Da ser du vakuumpumpa som har en slange til bremsekraft forsterkeren. Når du får fjernet disse dekslene finner du nok kilden. Se denne

så finner du en film av en engelskmanns n42/b20.

Obs, vi har bremsekraftforsterkeren på motsatt side enn i england.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar alle sammen...var idag hos BMW og fikk verksmesteren til å høre på. han mente at dette ikke var ventilene pga det var ikke den slags takt på dunkingen. Mente at det kunne være vakumpumpa som var slitt - det var ikke farlig for motor, men går utover bremsene - ved at de blir harde hvis vakumpumpa ryker.

a4driver: ja den videon høres ganske lik ut egentlig. prøvde å spille 2 videoer samtidig og det virket som samme lyd og takt. 6200kr skulle verkstedet ha for arbeid og deler.

julians: kan godt bytte kjedestrammer også hvis det ikke er vanskelig og tar bare 10 min (1time for meg). Jeg kan ikke mekke så mye, men greier å følge en DIY. hva heter kjedestrammer å engelsk? skal bestille litt små ting fra gs/koed... heter delen bare kjedestrammer?

noen som vet hvor jeg finner ny vakumpumpe på GS?

igjen takk for all hjelp :) oppdatere videre når jeg vet mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for produktnr. :)

ja kan virke litt trangt helt i bakkanten mellom motoren og veggen.

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ndex3.html

her er en som har tatt av....ser ikke sååå altfor komplisert ut. skal av med det andre også, skal skifte tennplugger også. Har du en DIY for kjedestrammer så blir jeg glad :) adr: steinbukk@hotmail.com eller på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Det som var galt med denne er at forrige eier hadde byttet topppakning og jeg antar han har brukt samme strekkboltene fordi da jeg tok opp til ventilhuset var den en knekt bolt der, men motoren havarerte før jeg fant det ut. sorry for seint svar     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...