Gå til innhold

Problemer med noe elektrisk(320i coupe E36)*oppdatering*


BMW_320icoupe
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en 320, men noe er hakkanes gale, verken vinduene eller takluken går opp eller ned, vinduene går ned og opp når mann åpner døren. Blinklysene virker, men når man trykker inn nødblink knappen der bryterene til vinduene er funker heller ikke de. Også er det bensin, temp og turtelleren funker heller ikke.... noen som har vært borte i dette problemet? skjedde vist over natten...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, mulig et jordingspunkt som er dårlig? Har et koblingsjema til E36 i .pdf format, med bilder osv. Så om du klarer å forstå det som står der så kan jeg sende det til deg.

Viss du finner ut hva instrumentene, nødblink, takluke og el.vindu har til felles så skal det være et greit sted å begynne. El.vindu og takluke fungerer iallefall ikke viss "komfort-releet" er gåent, det er et blått rele lokalisert under rattstammen. Om du har sentrallås og den ikke fungerer så vil heller ikke takluke og el.vindu fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har jeg hentet bilen og fått den hjem i garasjen, som tidligere i tråden har jeg fortalt litt av feilene på bilen.

Han jeg kjøpte bilen av sier at alt funker de gangene coupe lyset slår seg på i bilen når du åpner dørene, men det skjer en skjelden gang så det har jeg ikke fått sjekket sjøl. men noen andre ting som ikke fungerer er som tidligere sagt, blinklys, turteller, tempføler og bensinmåler. Det skjedde vist over natten alt sammen

Sikringene er sjekket og de er hele, evt reeler. hvor er de reelene jeg bør sjekke? vis jeg får en diagnose på den, vil den finne feilen? kan det være en jordfeil?

Vis det er noen som har hatt de samme symptonene og forteller evt ka det kan være hadde jeg blitt kjempe glad:)

Kan legge ut noen bilder av bilen etc en dag, må få den vasket osv først. Har stått i et fjør i 4år.

Mvh

Kenneth;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ingen som har vært borti dette problemet? har bytte det blå reelet med rattstammen, men det var ikke noe hjelp i, har sjekket alle sikringene, alt ser bra ut der, er strøm fram til vinduer etc. men det funker jo fremdeles ikke:( Har fått vite fra forje eier at alt fungerer de gangene "coupe" lyset kommer på, altså når dørene åpnes ikke når du bare setter lyset på.

Ingen som har en ide om hva det kan være?

ps: hvor ligger den dør sensoren som slår på coupe lyset?

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har akkurat det samme problemet på min e36 316i 92mod. Takluka og de elektriske vinduene funker bare ikke, og jeg aner ikke hva jeg skal gjør :P har skifta sikringer og det funka ikke.. har også kobla til Takluke motoren til strøm og da funka den.

Noen tips? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...