Gå til innhold

Schulz e28 Turbo Touring.


H_Vatn
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det vell på tide og lage en prosjekt tråd om denne da etter mye mas fra folket rundtomkring.

en kompis som fortiden kjørte forbi en parkerings plass med mye bilvrak i begynnelsen av mai. og fikk øye på en litt spesiell e28 så han sendte meg ett bilde på facebook. jeg blei nysgjerrig selvfølgelig og spurte om hvor den sto og hvem det var sin. fikk svar med adresse og et telefon nr. ringte og spurte om han eide en e28 touring. ja det gjorde han sa han så jeg spurte om han skulle selge den. ja skal det sa han. svarte med at jeg kjøper den jeg ringer deg før jeg kommer og henter den. solgte e34 touringen og kjøpte en 535 bruksbil og kjørte til trheim og henta schulzen.

litt om bilen. orginalt en 520 sedan som rullet ut fra bmw fabrikken i tyskland i 86 eller 87 og inn til schulz automobile for ombygging til touring. og kom ut derfra som en 88mod schulz e28 520i touring. schulz hadde egengodkjenning sånn at bilen fikk nytt chassinr osv sånn at den heter ikke bmw i papirene lengre. den har hatt 3 eiere før meg og hadde gått 100699km når jeg kjøpte den den 21mai og begynte restaureringen. den hadde da stått siden 2001 da tidligere eier hadde byttet reg reim selv. bilen gikk da ei lita uke før den stoppet på tur inn mot et kryss. og regreima hadde spora av så blei bilen parkert på en parkerings plass sammen med mange andre gamle vrak og sån hadde den stått da i 10 år ute uten vedlikehold. planen var egentlig at den skulle være ferdig på 14dager. og klar til og stilles ut på gs treffet. men. på torsdags natta sa jeg til gjengen at vi driter i det og tar oss litt bedre tid og gjør en mye bedre jobb med lakkeringa tilpassinga og litt custom detalier;)

noen bilder.

226513_10150184662501870_560336869_6717703_1010750_n.jpg

første bildet jeg fikk.

224679_10150193381916870_560336869_6777267_1220668_n.jpg

et av bildene jeg fikk av kompisen min.

IMG_4591.jpg

fått bilen på jobb og spylt av den litt

IMG_4594.jpg

IMG_4596.jpg

før vi gjorde noe i det heletatt.

slenger med ett bilde av 535en og så får det være nokk for i natt:)

IMG_4599.jpg

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

schulz = kick ass awsome :applause:

gikk en schulz 535 med m optikk i hjemtraktene for noen år siden. at jeg ikke heiv meg rundt og kjøpte den da den var til salgs har tatt nattesøvnen fra meg siden :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...