Gå til innhold

Maximillian sin "Ny-gamle" E34! *SOLGT*


Bjornhbjelland
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da er me i gang igjen!

Litt forord:

Etter nesten 5 år med min nå solgte E39, er det på tide å begynne på "nytt". Det blir nok E39 igjen innen få år, denna gang som über stormwagon M5. I mellomtiden blir det et lite prosjekt. Rundelykter, senk og space på E30/E34 har begynt å gro veldig på meg. E30 ble litt for liten for meg (Les: Hetter ikke Bjørn uten grunn og det ser ut som bilen er bygd rundt meg) så da falt valget lett på en E34! Så jeg solgte VW Golf MK3 1.9 TDK'en og gikk rett til innkjøp av en islandgrun metallic 1991 BMW E34 520 24v.

Så nå begynner den lange ferden på nytt! ;)

Bilen slik den ble kjøpt:

Felger

- 4stk 9x16" Remotec A felger, skal brukes til vinterdekk (Godkjent i vognkort med denne dim!)

- 4stk 18" Rondell Replica (?) felger, med nedslitte nankang vinterdekk, kantkjørt til helvete å tilbake.

- 4stk 18" spile kant felger. Merke ukjent.

Senkesett

- Ferdig sveiste fjærbein av typen D2 coilovers med camber og hardhetjusteringer.

Interiør:

- Komplett full elektrisk sand beige skinn interiør

Øvrig

- Startsperre (Er dette normalt?)

- RUST

- Ubrukelig bråke defekt eksos anlegg

Føreløpig bilde av bilen fra annonsen:

az5645pueig3fuinkb91.jpg

*Mer bilder kommer*

Utstyrsliste:

Value

VIN WBAHB51070BD52344

Type code HB51

Type 520I (EUR)

E series E34 ()

Series 5

Type LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M50

Displacement 2.00

Power 110

Drive HECK

Transmission MECH

Colour ISLANDGRUEN METALLIC (273)

Upholstery (0396)

Prod.date 1991-03-11

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sports suspension settings

S240A LEDERLENKRAD Steering wheel, leather

S288A LEICHTMETALLRAEDER BMW light alloy wheel, cross spoke 29

S302A ALARMANLAGE Alarm system

S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear

S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roller sun visor, rear door

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours

S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit

S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Electr. front seat adjustment

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headl.washer system/intensive cleaning

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control

S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights

S560A LESELEUCHTEN IM FOND Reading light in rear compartment

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S563A BEL.MAKE-UP SPIEGEL MAKE-UP MIRROR ILLUMINATED

S656A BMW BAVARIA C PROFESSIONAL Radio Bavaria C Professional

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system

S690A CASSETTENHALTERUNG Cassette holder

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria

Ting skal kjøpes å gjøres:

- Bytte ALT av understell deler (Gjøres klar til EU i mars '13)

- Heve litt fram og bak (D2 coilovers var montert fra før)

- Gå til innkjøp av M50B25 non-vanos motor m/hjerne og ledningsnett (Har akkurat DU til meg?)

- Ta diverse rust flekker rundt om bilen.

- Nye lister rundt.

- Ny shadowline rundt.

- Mtech 2 ratt

- Sorte Hella DE lykter.

- Fjerne lyktespyler oppe og nede

- Sorte DE-Look tåkelys

- Mulig US lys?

- M5/Alpina look?

- Mulig hellakkering i original farge?

Ting som er kjøpt og forgående gjort:

- Styresnekke (Kjøpt av hao innpå forumet her)(Kjøpt men ikke gjort)

- Komplett understell armer, foringer, kuler ALT (Kjøpt men ikke gjort)

- Nye demperer til bakluke(Kjøpt men ikke gjort)

- Ny/brukt eksos fra 525 M50, fra midt til bak(Kjøpt men ikke gjort)

- Xenon(Kjøpt men ikke gjort)

- 6stk nye NGK plugger, oljefilter og olje. (Gjort)

- Fikse opp Style 95 9x19 og 10x19 felger etter E39, få flush med skjerm. (Gjenstår pussing og lakk)

- Nytt sidespeil på førerside, da denne var mongo.(Kjøpt men ikke gjort)

Kom med innvendinger folkens! Tips å triks! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

interisert i brei front? var på huggeren på stord å fant meg ein i dag. tur da e samme frage åg..

Sendt deg ein PM, mulig det er av interesse til rett pris! ;)

Takk for gode tilbakemeldinger folkens! Håper E34en kan slikke sårene etter E39en ble solgt! Litt etter litt! ;)

Som daigzen seier er da lyktespyler oppe og nede. Disse forsvinner. Ser helt forferdelig ut, vertfall oppe! :shock:

Forøvrig ein liten update, ting begynner å komme i posten! Diagnose og EU kontroll på mandag, så etter det vet eg ka så må gjøres og jobbes med!

Ting som er komt:

- Styresnekke fra hao

- Understell kitet fram og bak

- Dempere til bakluka

Venter enda på xenon kitet men det er rett rundt hjørne.

Kjappe bilder i halvmørket av bilen:

h3liucqag1uo2kn9x6yu.jpg

meungf583kdy9va53fac.jpg

vvm940t9fv2pk3n45tft.jpg

fu2vigyz8foqxpwd7l6p.jpg

6vizi8x4w0w18880j3r5.jpg

Understellet skal bli helt nytt sammen med tight og fin styresnekke:

9rk306i2jl50jhf5j4kd.jpg

5qzbps3c62jcw9jn3j99.jpg

Glømte å ta bilde av styresnekke og dempere.

Edit: Forresten, bilen har begynt å gå på 5 sylinder når den begynne å bli varm, men er litt av og på når den gjør det. Er fra 1500rpm til 3000rpm. Plugger er bytta for under 1 veka sia. Kjappe tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skru utav coilen som er nærmest torpedoen,er nok vatn der nedi ;)

120% rett. ;) Vatnet hadde lagt seg i coilen pga panseret ikkje gikk helt nedpå. Altfor høgt batteri, så den tok i dempingen på innsiden! Nå går den klokkerent. Vertfall så rent som ein sliten B20 kan gå! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vert på EU kontroll og det er nok å sette tenna i! Litt arbeid, men ikkje så masse forventa! God snakket litt, så den går gjennom med D2 setet på etterkontroll! 8) Skal legge ut bilde av kontrollen papir litt seinere.

MEN;

Denne slitne, ekle, dårlige og kvalme M50B20 non-vanos motoren går med tvert på nervene! Makan til piss maskin! :lol:

Så no går eg seriøst inn for ny motor.

Har søkt litt rundt på nettet og prøvd å lest litt på motorbytte med disse non-vanos E34 M50 motorene og hvordan det er å sette i ein foreksempel M50/M52-B25-28 singel vanos fra en annen E34.

Vist eg finner en foreks. M50B25 singel vanos med hjerne, ledningsnett og LMM fra en E34, er dette bolt on og plug&play når eg har en -91 M50B20 non-vanos? For da utvider mulighetene seg betraktelig istedenfor å kun lete etter en M50B25 non-vanos!

Noken E34 guruer som kan komme med tips og triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...