Gå til innhold

18knappers kjørecomputer/obc med styreenhet og kontakter e36


AlXz
 Share

Anbefalte innlegg

hei! hvordan er det koble opp denne i en bil uten kjørecomputer?

Ett slit! Har prøvd i 2 dager nå å koble opp den jeg kjøpte her på forumet i fjor. Har lagt opp alt av kabler og prøver å koble.

Men vi får kun lys i klokka. Resten av computeren er svart.

Disse koblingsskjemaene som finnes på nett funker ikke i min bil. Jeg har kun analog klokke fra før.

Folk sier det er lett å koble opp, my ass.. Enten er vi idioter eller så er det noe skikkelig feil her. :)

Noen som har link til ett koblingskjema som faktisk funker til en bil UTEN check control modul og har kun analog klokke fra før? :)

Beklager max off topic i tråden din Alexz. :cry: Men får vi disse koblingskjemaene så vil det hjelpe på salget av computere! :applause:

( og ja, jeg har prøvd å søke i forumet, finner ikke noe god forklaring )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun klokken? Bare du har strøm på så skal alt kunne trykkes på, uten at andre ting er tilkoblet.

Helt klart mer stress å koble opp når du kun har analog klokke fra før, men har du 7 eller 11 knapps er det "lett" så lenge du forstår logikken.

Dette er det beste koblingsskjemaet synes jeg, der står det hva hver og en pin'ne er til, enkelt og greit

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... er-t25509/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensemann23 koblet opp en slik mener jeg å huske.

Har du koblet til styreenheten også da..? (den mangler vel i bilen din når du har analog klokke fra før..)

Skal man ha CC til å virke ordentlig, så må følere skaffes og kobles til også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CC ( check control) får jeg ikke til i bilen min da den ikke har fra før. Så den saken er grei. Men resten av funksjonene skal i teorien virke?

Det var ikke mulig i mitt tilfelle, prøvde alle mulige koblingsskjemaer og koblinger i kablene til instrumentet mitt stemmer ikke med koblingsskjemaet. Så vi droppa det. Kjører videre med analog klokke :)

Nå skal ikke jeg "forsøple" tråden din! Skal lage meg en tråd under "teknisk" om jeg velger å prøve på nytt.

Lykke til med salget av Bordcomputer :):beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig koblingsskjemaene varierer litt mtp årsmodeller.., touring er ofte av litt nyere modell enn coupe/sedan :)

Har følger også modulen/styringsenheten med, samt de kontaktene til selve kjørekomputeren som er ettertraktet.., så det skulle jo være en mulighet å få det til for de som ikke har obc fra før (eller har 8/11knapper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får å koble opp en 18 knappers OCB og du har anolog klokke fra før d ekkje vanskli eg gjore d på 3 -4 tima, du må bytte ut den kvite og blå kontakta bak på speedoet, så har du allt, eg har et koblings skjema som e enkelt å følge, berre PM meg viss nokken trenge d :P

e piss lett å koble opp, uten Check controll den hakkje eg begynnt på enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...