Gå til innhold

BMW 635CSi - Tysk bil, endelig blitt norsk!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig blitt E24 eier! :D

Det har blitt satt av litt og litt penger til dette de siste par årene.

Jeg har kikket på flere forskjellige 6'ere uten hell, bl.a har jeg tatt fly tur-retur stockholm for å hente en bil det ikke ble noe av pga dårligere stand enn forventet, men i nov/desember i fjor fikk jeg blod på tann igjen og letingen etter et bra eksemplar fortsatte. På mobile.de fant jeg etterhvert bilen som skulle bli min og jeg angrer ikke ett sekund på kjøpet. Jeg hadde ikke selv anledning til å kikke på og/eller hente den så den måtte kjøpes usett skulle det bli noe av det, til dette involverte jeg importselskapet Auto Zapffe som kikket på bilen for meg før kjøp, de tok seg også av papirarbeidet, bestilte frakt og sørget for at det gikk riktig for seg med betalingen. Det tok nesten 2mnd fra jeg ringte på bilen første gang til den ble levert på jobb hos meg, det resulterte i endel søvnløse netter men den stod til forventningene så handelen er jeg fornøyd med.

Bilen det er snakk om er en 1985 E24 635CSiA i fargen Hennarot. :)

0173250681001.jpg

0173250681015.jpg

0173250681014.jpg

0173250699014.jpg

CIMG2089.jpg

CIMG2069.jpg

Litt info:

Produsert 03.09.1984, førstegangsregistrert 29.05.1985 og har til nå bare gått i Tyskland.

Den skal ifølge selgeren kun ha hatt 2 eiere, disse ser ut til å ha holdt den meget godt vedlike.

Bilen er utstyrt med grønne el-vinduer x4, el-takluke, el-speil, el-antenne, sentrallås, aircondition, ABS, kjørecomputer, sportseter i anthrazit bøffelskinn, nakkestøtter bak, 25% diffbrems og høydejusterbare lykter med spyle og lyktepussere. Det er også montert M6 frontspoiler samt speil lakkert i bilens farge (som på org M635Csi), felgene ovenfor, H&R senkefjærer og Koni dempere som ser ganske nye ut, disse tingene er godkjent skrevet inn i det tyske vognkortet og vil bli skrevet over i det norske når bilen blir førstegangsregistrert i Norge.

Bilen står nå vinterlagret, bedre bilder kommer!

Endret av ///MoePower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye din heldiggris :D Kjempe bil som ser både hel og strøken ut, skulle gjerne ha vært i dine sko nå :) Jeg kikker selv etter E24er, da i området rundt 83-85 mod men har ennå ikke funnet en som går igjennom mitt syltrange nåløye :wink: Men din så jo ut som akkurat en slik jeg selv ser etter, ryddig eierhisorikk, strøken og godt vedlikeholdt :) Modig gjort å kjøpe en såpass gammel bil usett :)

Gleder meg til flere bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :)

Ja, den er veldig rett og fin i karosseriet, lite rust og er nesten ikke ett steinsprang i lakken på den.

Har hatt den i løftebukk og tittet under den, den ser overraskende solid ut forutenom en brakett det har begynt å ruste litt rundt pga den har tatt i bakken og sprukket lakken akkurat der. Har funnet en rustboble i høyre bakskjerm og en litt styggere en lengst frem på høyre forskjerm grunnet listverk og grill som har gnisset imot, dette er ting som skal tas etterhvert så ingen grunn til bekymring.

Ellers ser bilen meget bra ut, en og annen småting er det jo men det er det med alle gamle biler.

Om den ikke er strøken nå så er den i allefall et veldig godt utgangpunkt for å få strøken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gledelig lesning! Jeg gratulerer på det varmeste med en herlig bil. :applause: Hennarød er også en klassiker som ikke er så vanlig.

Regger du den på alternativ eller venter du til veteran? Om du regger på alternativ, er jeg interessert i å høre hvordan det slår ut økonomisk.

Jeg ser de har en 3er der også, såvidt jeg kan se er den vel Pusstagrün?

Jeg hadde denne for en tid tilbake:

f5kh9ozdsacgc3y9jb3z.jpg

Beklager avsporingen til egen oppmerksomhet:oops:, SÅ JEG GRATULERER IGJEN MED FLOTT VOGN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut dette her! :)

Skulle ønske jeg var like lur som deg... Skulle bare ha kjøpt meg en strøken 745 i stedet for å kave med den jeg holder på å restaurerer....

Den blir jo bra din også, bare å stå på vet du! :)

Det står respekt i at du gjør alt selv fremfor bare å kjøpe deg en "ferdig" en, selv om det ikke alltid er det mest økonomiske.

Dette var gledelig lesning! Jeg gratulerer på det varmeste med en herlig bil. :applause: Hennarød er også en klassiker som ikke er så vanlig.

Regger du den på alternativ eller venter du til veteran? Om du regger på alternativ, er jeg interessert i å høre hvordan det slår ut økonomisk.

Jeg ser de har en 3er der også, såvidt jeg kan se er den vel Pusstagrün?

Jeg hadde en slik for en tid tilbake:

http://images.bimmers.no/files/f5kh9ozdsacgc3y9jb3z.jpg

Beklager avsporingen til egen oppmerksomhet:oops:, SÅ JEG GRATULERER IGJEN MED FLOTT VOGN!!!

Takker!

Har ikke helt bestemt meg for når den blir registrert, tar det som det kommer.

Tror avgiftene kommer på rundt en 20-30k med alternativ beregning, i tillegg til momsen.

Litt usikker på hvilken grønnfarge det er på den E21 men den er hvertfall til salgs.

Bare trivelig at du deler litt felles interesser med oss, klassikere er noe jeg har veldig sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig se at 6ern er bra bare med å se bildet av bagasjerommet. Der de fleste er rustet, ser dette supert ut. Ikke minst kan tilstanden på dekslene i bagasjerommet fortelle meg at dette er bra saker som ingen har herjet med.

At det er noe med en gammel bil(for det er det alltid) er så, men man ser fort tilstanden på en bil bare med å se på hvordan eksempelvis ovennevnte ting er behandlet. Er det en "larvkaill" som har hatt bilen, vises det fort.

Veldig kult at den har så mye utstyr også.

Det er ikke lik farge på 3ern, men det er så, nok om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de finnes fortsatt. :)

Legger til noen flere bilder jeg.

Vinterfelger hadde den ikke så de dere ser på bildene nedenfor tilhører egentlig 745'n min.

Kan jo nevne at jeg har hatt prøveskilter på den og kjørt ca 55 mil før den ble satt til vinterlagring og den fungerte knirkefritt hele helgen, syns den var morsom å kjøre til tross for automatgir.

CIMG2652.jpg

CIMG2654.jpg

CIMG2655.jpg

CIMG2656.jpg

CIMG2679.jpg

CIMG2680.jpg

CIMG2681.jpg

CIMG2682.jpg

CIMG2683.jpg

CIMG2685.jpg

CIMG2686.jpg

CIMG2698.jpg

CIMG2695.jpg

CIMG2697.jpg

CIMG2689.jpg

CIMG2690.jpg

CIMG2691.jpg

CIMG2692.jpg

CIMG2693.jpg

Det ble veldig mange bilder av en side her nå, men det får gå.. :D

Ser man nøye etter så skimter man rustboblene jeg snakket om på et par av bildene.

Sa noen veteranbil om en 3 år's tid? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke med min beste vilje se de rust flekkene du snakker om, de er vel av den typen kun du legger merke til siden du VET dem er der. Eller så er det fordi bilen er så blendene fin at man rett og slett ikke ser det :)

Denne kan vel fint luftes på vinter tørre veier oppe hos dere, er vel ikke salt der om jeg har forstått rett. Mye snø har dere i allfall ser det ut som, her er det sol og 19 varme og siste snøflekkene forsvannt for en månde siden 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...