Gå til innhold

Frode's blue velvet E39 M5 individual. Hartge felger montert. Ny E39 touring


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage meg en tråd om vogna mi, da det er en del oppgraderinger som står for tur om dagen. :D

Bilen er av siste årgangen av E39, som etter min mening er det nydeligste karrosseriet BMW har hatt når det gjelder 5-serie.

Er utrolig tilfreds med Bluewater fargen, og interiøret i bilen som er delskinn, og stoff i antrasitt.

Bilen ble bestillt ny med M-tech understell og sportsseter, så det er et litt sporty preg over den etter min mening.

Jeg har om dagen kjøpt inn blandt annet;

Orginal M-tech for og bakfanger.

Aerodynamic spoiler, siden det ikke kan skaffes Schnitzer lenger.

Orginale M5 speiler.

"strassentech" frontspoiler fra Exotic-tuning. (råeste leppa jeg vet om til M-tech)

Tåkelys-deksler fra Exotic-tuning.

Nytt M-tech ratt.

Alle delene er i hus, med unntak av speilene.

Har bestillt uorginale fra GS, men pga ekstremt lang leveringstid fikk jeg tak i brukte orginale.

Noen bilder er vel på sin plass. Mange kjenner den sikkert igjen fra før, for det er ikke akkurat dagligdags kost med E39 i denne fargen her. :D

ammqazxo5ra70vt7u62v.jpg

u5am8uc7zi9audtamme5.jpg

gjrkw4rc2oq6of0106go.jpg

357rpbnpqcdrtvqqs1gq.jpg

gcm420hldk141i69das5.jpg

bws0r7liyeim4kp2m46r.jpg

6jcqk7gkr0vi3h8xfwlc.jpg

Nederste bildet er de orginale sommerhjulene, og disse vil til sesongen igjen få vinterdekk på seg.

Når det kommer til sommerhjul, så håper jeg å få hentet de på fredagen nå.

Avslører ikke felgvalget, men føler det er nokså safe, likevel om jeg ikke har sett flere E39 med disse felgene på forumet. Ikke i det hele tatt på forumet tror jeg.

Men det er iallefall split-felger i 19"!! Spennende å høre hva folket synes.

Jeg lurer også på om hva folket synes angående støtlistene på dører og fangere.

Skal de beholdes orginalt sorte, eller skal jeg få de lakkert i bilens farge?

Det var alt for nå, så da håper jeg om positive tilbakemeldinger. :cool:

Endret av RS-Heggem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer også utstyrslisten. :D

Vehicle information

VIN long WBADP01030GX11708

Type code DP01

Type 525D (EUR)

Dev. series E39 (2)

Line 5

Body type TOUR

Steering LL

Door count 5

Engine M57

Cubical capacity 2.50

Power 120

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour BLUEWATER METALLIC (896)

Upholstery STOFF/LEDER SPORTLINE/ANTHRAZIT (J3AT)

Prod. date 2003-02-18

Order options

No. Description

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS

302 ALARM SYSTEM

379 2-PCE LT/ALY WHEEL/Y-SPOKE 80

386 ROOF RAIL

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

417 SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

434 INTERIOR TRIM

464 SKIBAG

473 ARMREST, FRONT

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

536 AUXILIARY HEATING

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

710 M LEATHER STEERING WHEEL

722 EDITION LIFESTYLE

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION

937 REQUEST CD-ROM ON DELIVERY

Series options

No. Description

202 STEPTRONIC

470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT

520 FOGLIGHTS

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Information

No. Description

220 SELF-LEVELING SUSPENSION

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

555 ON-BOARD COMPUTER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke mye preg av blåfarge i seg faktisk. Når jeg reiste får å se på bilen, så trodde jeg faktisk den var sølvfarget jeg. Og ble meget positivt overasket når jeg så bilen live.

Syns den passer E39 meget godt.

Blir morro å se den med full M-tech, og litt større sommerhjul. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har googlet "bluewater bmw E39 touring" i lang tid, så har nok sett de fleste bilder av dette.

Vurderer å skaffe et ekstra sett med lister om det blir lakkert.

men tenkte noen har et synspunkt om hvor godt lakken henger på disse M-tech listene, som ikke er beregnet å lakkeres.

Blir det så mye forarbeid at det koster mere enn det smaker? :)

Legger ved et bilde til.

8bcmyg9iffidl96f52pm.jpg

v96m70aa1ehod7vkydjg.jpg

Her er også bilde av en med lignende farge og frontleppe+lyktedeksler som jeg har.

fzrmqwrso76qqmvp6ltc.jpg

Har stor tro på akkurat dette. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken kan fort flasse av om en dør smeller inntil lista. Krever sikkert noe mer grunnarbeid, plastprimer/fyller osv som får lakken til å hefte skikkelig. Ved lakkering av en støtfanger ble jeg spurt om listene var glatte eller ru. Et lakkfirma vet helt sikkert hva som må til slik at lakken sitter litt lenger enn et par uker :wink:

Utseendemessig er det tøft med litt brytning med sorte lister på lyse biler. Gå for sorte, blir det kjedelig kan de jo bare lakkes. Til syvende og sist er det selvfølgelig du som avgjør siden det er din bil :)

OT: googlet en del etter denne fargen selv, da jeg vurderte å lakkere E36'n min med denne fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil smeller aldrig noen døra inn i bilen, eller andre plasser. Da blir jeg totalt demon!

jeg bor i ei bygd med mindre enn 2500 innbyggere, så på butikker o.l er det lett for meg å parkere bilen, så jeg har oversikt og har god avstand til andre biler. Det vanker heller ikke parkeringsbøter når jeg setter fra meg bilen litt uanstendig, istedetfor innen oppmerkede parkeringsplasser. Som vi har lite av oppi her. :)

Listene har jo ru overflate, så det blir mye forarbeid for å få det til. Men jeg har sett flere biler som har lakkerte M lister, og jeg påstår at det ser meeget bra ut. :)

Jeg har akkurat kvittet meg med en med sorte lister, så nå kunne jeg tenkt meg noe annet.

Koster jo ikke så mye for et ekstra sett med lister så.

Nei, det er ikke så mange som har akkurat denne fargen, iallefall ikke i Norge. Om det er få som liker den, eller om det er andre ting som slår inn skal være usagt. Har lest at fargen kom kun på 03 modellen av E39, med edition lifestyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott E39 touring med en interessant farge. Jeg føyer meg også sammen med øvre taler om at sorte lister passer bedre dersom bilen har/får M-pakke. Med standardfangere er listvalget slik det er i dag det mest elegante, men lakkerte lister på M-fangere er på langt nær så pent. Kjør på med M-tech sidelister (ulakkerte) og behold listene slik de er på de kommende M-fangerene.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tankegangen deres, og må vel si meg enig. Men kunne tenkt meg å prøve med lakkerte lister også.

Hva skal jeg isåfall gjøre med parkeringssensorer i og med at de er lakkert i bilens farge? Mulighet for å lakkere over i en sort mørk farge, eller kommer sensorene til å reagere på dette? Er jo litt galt o kjøpe 6 nye sensorer også, siden de koster en del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...