Gå til innhold

Trenger råd


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 318 E36 Sedan

Lyst på å style den.

Bilen er fra før Burgunder rød farge. har også tåkelys.

Har lyst på M3 Styling, og Effektanlegg til bilen med heftig brumm brumm.

Tenker på å sorte vinduene også, og Hvitt baklys. Kanskje senke litt.

Noen som vet hvor mye dette vil koste og hvor jeg kan skaffet dette fra.

Vil ha ren styling, ikke overstyla bil, med klistremerker og greier.

Noen som kan gi meg råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Skal du feks sette på frontfanger, sideskjørt, bakheck, effektpotte og hvite blinklys / baklys så kommer det på ca 20.000 ferdig lakkert.

Hvis du stikker innom www.czt.no (www.caprizonetuning.com) så finner du mye fint til bmw. Jeg har stylet bilen min derfra. Jeg valgte å gå inn på styling, på venstre side, også velger du Lumma Styling, så bmw, og jeg som har compact valgte jo det da...men jeg synes dem har fin styling.

Jeg liker heller ikke de firekanta lyktene på e36, så da er det jo fint at lumma har runde tåkelys (kjøpes seperat).

Det står også priser der. Skal du senke bilen kommer dette på ca. 2500,-

Tar du kontakt med han som driver butikken på mail får du garantert ett godt tilbud. Husk å hils fra meg da, Marius:) og si det var jeg som anbefalte han. Sota ruter koster ca. 5000 for alle ruter untatt foruten. Du får det helt sikkert billigere, men da blir også resultatet der etter :?

Håper du fikk noen gode svar da, og er det mer du lurere på så bare spør i vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk veldig bra med svar, takker for det.

Nå er jeg ikke noe ekspert på effektpottene og sånt.

Men har hørt at noen bytter bare en liten del av hele eksosanlegget, og noen bytter fra og med der eksosanlegget begynner.

Hva er forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du bytter alt, så kan du nok kanskje hente et par hk. Bytter du bare bakerste får du nok lite hk og mye lyd. Katalysatoren kan jo også byttes ut med rake rør, men da går ikke bilen gjennom PKK (EU-kontroll)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje litt som grr sier her. Selv tror jeg kanskje du kan hente noen få hester om du bytter bare fra katalysatoren og ut!

Men det er jo lyden som blir grom, og du får jo en mye fetere finish, med f.eks doble utblås!

Jeg ville kanskje valgt Ragazzon sine anlegg. De lager en fet lyd, har utrolig fin finish og er relativt rimelige.

Jeg har selv effektpotte fra Supersprint. De er også veldig bra, men med dems effektpotte bevarer du mye lyden fra selve motoren. De har også veldig tøff finish!

Effektpotte fra kat. og bakover ligger på ca. fra 4000 og oppover til 7000.

Altså når jeg sier 7000 så får du jo dyrere potter enn det..men det er vel der de mest "vanlige" pottene ligger i pris!

Du kan jo også som sagt ta vekk kat. og sette på ett erstatnings rør. Du kan også få kjøpt en ersattningsboks som ser helt nøyaktig lik ut som en vanlig kat. Det er vel heller mindre sansynlig at dem går gjennom eu om dem tar avgass tester.

Kanskje kjenner du noen som kan ta eu kontroll? Ellers så er det jo relativt kjapt å bare bytte om igjne når man skal ta kontrollen da!

Luft filter burde du vel skaffe. Fetere lyd og kanskje noen få hester til.

Men finishen har jo mye å si da. Kon er tingen her:)

Mer du lurer på?!? Bare å spør.

Jo, du snakka om å bytte helt frem til forgreninga på motoren!'

Dette er en DEL arbe og VELDIG liten vits spør du meg.

Kanksje du klarer en hest ekstra, men thats it! Og det blir VELDIG VELDIG mye dyrere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jeg ikke godkjent bile fra statensvegvesen hvis jeg har fjernet katalysator

Biler som har blitt levert både med og uten katalysator kan det gå på, og det kan nok også gå hvis bilen passerer avgasskravene (og PKK-folka ikke sjekker om det faktisk er en katalysator på bilen). Den skal egentlig ikke gå gjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...