Gå til innhold

Ventil løftere


Gjest ropa
 Share

Anbefalte innlegg

E det sant at bmw har en fabrikkfeil når det gjelder ventil løftere??

Hørte av en kamerat at d eldre bmw mod hadde slike feil, har en bmw 318i 91 mod...

Va på verkested, dem sa at ventil løfteran mine var slitt og dem måtte byttes, koster rundt 5000-6000 med arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E det sant at bmw har en fabrikkfeil når det gjelder ventil løftere??

Hørte av en kamerat at d eldre bmw mod hadde slike feil, har en bmw 318i 91 mod...

Va på verkested, dem sa at ventil løfteran mine var slitt og dem måtte byttes, koster rundt 5000-6000 med arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah. Det er vel ganske normalt at ventilløfterne blir slitt uansett hva slags fabrikat motoren er. Kan ikke si jeg har hørt noe spesielt mer om det på BMW enn på andre motorer, egentlig...

Bytte er nok fort dyrt, ja. De bruker nesten en dag (5-6 timer) pluss deler på det. Du kan jo prøve noen vidundermiddel mot det. Har diskutert noe i samme gata her: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=317&start=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah. Det er vel ganske normalt at ventilløfterne blir slitt uansett hva slags fabrikat motoren er. Kan ikke si jeg har hørt noe spesielt mer om det på BMW enn på andre motorer, egentlig...

Bytte er nok fort dyrt, ja. De bruker nesten en dag (5-6 timer) pluss deler på det. Du kan jo prøve noen vidundermiddel mot det. Har diskutert noe i samme gata her: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=317&start=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E det sant at bmw har en fabrikkfeil når det gjelder ventil løftere??

Hørte av en kamerat at d eldre bmw mod hadde slike feil, har en bmw 318i 91 mod...

Det sies at 318i med M40 motoren har dårlig kamaksling, så det er ikke utenkelig at ventilløfterene blir slitt også, de ligger tross alt oppå knastene på kammen :wink:

Det går an å bygge om til rullekam, som er en mye bedre løsning, tror de nyere utgavene (M43) har dette.

Min første bil var en 76mod. Ford Taunus 2.0

På den bilen hoppet en vippearm av p.g.a slitasje på kam og vippearm, dette skjedde i 160km/t, skal si det ble bråstopp :shock:

Når jeg åpnet motoren var den helt hvitt i forbrenningskammeret og ned i eksosmanifoilen, ingen antydninger til sot der i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E det sant at bmw har en fabrikkfeil når det gjelder ventil løftere??

Hørte av en kamerat at d eldre bmw mod hadde slike feil, har en bmw 318i 91 mod...

Det sies at 318i med M40 motoren har dårlig kamaksling, så det er ikke utenkelig at ventilløfterene blir slitt også, de ligger tross alt oppå knastene på kammen :wink:

Det går an å bygge om til rullekam, som er en mye bedre løsning, tror de nyere utgavene (M43) har dette.

Min første bil var en 76mod. Ford Taunus 2.0

På den bilen hoppet en vippearm av p.g.a slitasje på kam og vippearm, dette skjedde i 160km/t, skal si det ble bråstopp :shock:

Når jeg åpnet motoren var den helt hvitt i forbrenningskammeret og ned i eksosmanifoilen, ingen antydninger til sot der i gården :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for hjelpa :wink:

Men hvor får jeg kjøpt disse forte og protec-rens??

Noe peiling??

Resten av oljan finner jeg sikkert på stasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for hjelpa :wink:

Men hvor får jeg kjøpt disse forte og protec-rens??

Noe peiling??

Resten av oljan finner jeg sikkert på stasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Forte hos den lokale Fjetland (Audi/VW-forhandler i Stavanger).

Fant faktisk Forte sin hjemmeside, og de har visst til og med norsk utgave av den:

http://www.forte-nwe.com/index-n.HTML

Hvis du kontakter de så kan de sikkert fortelle deg hvem som forhandler produktene i nærområdet ditt, vil jeg tro... fortenor@forte-nwe.com ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Forte hos den lokale Fjetland (Audi/VW-forhandler i Stavanger).

Fant faktisk Forte sin hjemmeside, og de har visst til og med norsk utgave av den:

http://www.forte-nwe.com/index-n.HTML

Hvis du kontakter de så kan de sikkert fortelle deg hvem som forhandler produktene i nærområdet ditt, vil jeg tro... fortenor@forte-nwe.com ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...