Gå til innhold

Varmetråder


Gjest Øyvind
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en BMW 320i 87mod, og så virker ikke varmetrådene på bakruten. Det var ikke sikringen som var gått. Noen som vet hva som kan være feilen? Eller går det ikke å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt en BMW 320i 87mod, og så virker ikke varmetrådene på bakruten. Det var ikke sikringen som var gått. Noen som vet hva som kan være feilen? Eller går det ikke å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ingen av trådene?

Det er vanlig at noen tar kvelden av forskjellige grunner på såpass gamle biler, og da ligger det i selve ruta, men hvis ingen fungerer kan det nok være noe kabling, sikringer, relé eller kanskje selve bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ingen av trådene?

Det er vanlig at noen tar kvelden av forskjellige grunner på såpass gamle biler, og da ligger det i selve ruta, men hvis ingen fungerer kan det nok være noe kabling, sikringer, relé eller kanskje selve bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige bil, en 90' E30, virket ingen av varmetrådene.

Jeg målte på trådene med et multimeter, og det viste seg at samtlige tråder hadde brudd ca 1cm fra ytterkanten på ruten på begge sider.

Somregel går det an å se hvor det er brudd i tråden, men det gikk ikke i dette tilfellet. Hva som har skjedd med denne ruten er vel fortsatt en gåte, kanskje din bil har samme feilen...

For å lete etter feilen kan du bruke et multimeter og måle om det kommer strøm til ruten, samt om det er kontakt over trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige bil, en 90' E30, virket ingen av varmetrådene.

Jeg målte på trådene med et multimeter, og det viste seg at samtlige tråder hadde brudd ca 1cm fra ytterkanten på ruten på begge sider.

Somregel går det an å se hvor det er brudd i tråden, men det gikk ikke i dette tilfellet. Hva som har skjedd med denne ruten er vel fortsatt en gåte, kanskje din bil har samme feilen...

For å lete etter feilen kan du bruke et multimeter og måle om det kommer strøm til ruten, samt om det er kontakt over trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Det hørtes sjelden ut. Kunne nesten høres ut som sabotasje. Noen som har skrapt med noe skarpt på innsiden av ruta på begge sider...

..eller skadet den under demontering/montering.. Litt vanskelig å si siden det ikke viste noe på ruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Det hørtes sjelden ut. Kunne nesten høres ut som sabotasje. Noen som har skrapt med noe skarpt på innsiden av ruta på begge sider...

..eller skadet den under demontering/montering.. Litt vanskelig å si siden det ikke viste noe på ruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de to nederste trådene virker, men det hjelper liksom ikke så mye på sikten. Det kan godt være at det er brudd på trådene et sted, eller flere steder. Hvordan kan jeg i så fall fikse det? Finnes det noe som jeg kan koble det sammen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de to nederste trådene virker, men det hjelper liksom ikke så mye på sikten. Det kan godt være at det er brudd på trådene et sted, eller flere steder. Hvordan kan jeg i så fall fikse det? Finnes det noe som jeg kan koble det sammen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en lakk som de fleste bilrekvisitaforretninger selger. Denne leder støm, slik at du kan legge litt lakk på det stedet hvor det er brudd i tråden. Enkleste måten å finne bruddene på, er å bruke et måleinstrument med "pipefunksjon". Da kan du "søke" bortover trådene etter brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en lakk som de fleste bilrekvisitaforretninger selger. Denne leder støm, slik at du kan legge litt lakk på det stedet hvor det er brudd i tråden. Enkleste måten å finne bruddene på, er å bruke et måleinstrument med "pipefunksjon". Da kan du "søke" bortover trådene etter brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaprerte selv trådene forrige uke. Kjøpte en lakk med basis i sølv hos Auto-Eletro i Kristiansund. Du ser hvor bruddet er, evt. så ser det nesten ut som at tråden er eiret. Det er med en svamp for rengjøring. Det tar 2 min å påføre lakken, så skal den herde 20min før du har på strøk nr.2. Deretter skal ikke trådene benyttes på 5 timer. Meget enkelt. Lakken kostet 190kr for en bitteliten flaske, så det er en ganske stiv enhetspris. Regner med at de fleste bilrekvisita forhandlerne selger denne lakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...