Gå til innhold

BMW med Mercedes GST-konkurrent?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Mange har vel allerede fått med seg bilder av designsjef i BMW, Chris Bangle, på tur i Mercedes-standen for å inspisere Mercedes GST under bilmessa i Detroit for ca. 3 uker siden (http://bmwguiden.no/viewtopic.php?t=500). Og mange har vel også spekulert i at BMW vil komme med en konkurrent til GST.

... og så dukker disse bildene opp:

Edit: RSK1:

Image1.jpg

Edit: RSK2

Image2.jpg

Bilen heter foreløpig RSK2, som visstnok skal være tysk for Sport Functional Concept. Den skal være utstyrt med diverse fancy nye saker. Blant annet:

- Active camber and crosswind compensation - Tror rett og slett at det er automatisk justering av cambervinklene for eksempel under kraftig sidevind.

- Sensor governed lane guidance function - Sensor som skal holde bilen på asfalten.

Bilen skal dessuten ha AWD (4x4), og da sannsynligvis xDrive-systemet fra X3 og "nye" X5 (facelift-versjonen). En ny ZSG-kasse (Zentral Synchron Getriebe) skal være standard. Og hvis jeg ikke bommer totalt så tror jeg det skal være en ganske normal manuell girkasse...

Etterhvert skal det også komme en RSK1 som visstnok skal være basert på X3, og skal bli en billigere utgave enn RSK2. Akkurat det forundrer meg litt, for bilen på bildene (eller manipulasjonene) ser for meg ganske liten ut. Ganske nærme X3-størrelse. (Edit: Det er som Erik har påpekt to forskjellige biler, så undringen min faller litt i fisk...)

Om dette er biler som faktisk kommer på markedet eller ikke er ikke godt å si. Den som venter får se! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert skal det også komme en RSK1 som visstnok skal være basert på X3, og skal bli en billigere utgave enn RSK2. Akkurat det forundrer meg litt, for bilen på bildene (eller manipulasjonene) ser for meg ganske liten ut. Ganske nærme X3-størrelse.

Det er to forskjellige biler. Den nederste ser ut som er basert på 5-serie; lyktene. Så da er sikkert den øverste mindre, lyktene har jo likhetstrekk med spionbildene av 4-serien - bortsett fra at her er "knekken" i lykteglasset over lykta, og ikke under.

Om dette er biler som faktisk kommer på markedet eller ikke er ikke godt å si. Den som venter får se! ;-)

Jeg velger å uttrykke meg på en annen måte:

Jeg vil se det før jeg tror det! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du også var en SKIKKELIG natteravn jeg? :bounce:

Begynner å kjenne det selv også nå, og jeg skal på jobb om 2 timer og 18 minutter..... 77_77.gif

Får bare håpe jeg ikke havner i drømmeland på jobb! moon.gif

Haha. Da sliter du mer enn meg. Blir det noe soving på deg da? Ca. 3 timer pleier å være grensen for at det lønner seg å køye. Etter det er det som regel et par kopper kaffe og jobb som teller... :o

Og for å svare på noe litt lenger oppe:

Jeg velger å uttrykke meg på en annen måte:

Jeg vil se det før jeg tror det! :roll:

Joda, men det rare er at disse firmaene som driver kun med manipulasjoner og alt dette her *veldig* ofte treffer relativt bra på det som vil komme. Og man vet jo også at:

1. BMW skal/vil forbi MB på antall solgte biler i løpet av år 2008.

2. BMW-sjefer har uttalt at det er mye spennende i vente, og på direkte spørsmål om det gjaldt modeller i nye grupper var svaret noe slikt som "du skal ikke se bort i fra det".

Vi får se hva som skjer. Det blir spennende å følge med på fremtiden til BMW uansett. Mye rart som skjer.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Da sliter du mer enn meg. Blir det noe soving på deg da? Ca. 3 timer pleier å være grensen for at det lønner seg å køye. Etter det er det som regel et par kopper kaffe og jobb som teller... :o

Kjeften din! :evil: (no hard feelings!)

Dessuten så drikker jeg ikke kaffe! Så jeg må finne på noe annet "lurt" tror jeg.

Joda, men det rare er at disse firmaene som driver kun med manipulasjoner og alt dette her *veldig* ofte treffer relativt bra på det som vil komme.

De treffer skummelt bra slik jeg ser det!

Og det skal bli spennende å følge med ja! Og for å ta opp emnet fra en annen tråd, Bangle har visst tenkt å ha hele spekteret i flamedesign før han stikker av... ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis det blir 3 seterader i en av disse kjøper jeg bilen USETT.

Men de kommer vel ikke før 2006 mod - x5 ..... , som også kommer med 3 seterader og long wheel base for de som vil det.

Akkurat som kundene som flykter fra x5 til XC90 vil ha.

Så dette MÅTTE BMW gjøre noe med enten de ville eller ikke.

Vi skal i allefall ha ny x5 i 2006, med 3 seterader.

Da er sikkert også det nye avgiftssystemet på plass.

(Noen som har lest intensjonene i høringsutkastet? Link?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jepp.

Blir forøvrig spennende å se om BMW kommer til å produsere noe i disse baner en gang i fremtiden. Jeg tror kanskje at det vil være aktuelt.

At BMW har søkt om å få godkjent "BMW H7" som modellbetegnelse er jo også noe å merke seg. Om det blir en hydrogen-syver eller en mini-van/van eller hva de tenker er uvisst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...