Kure Skrevet Februar 24, 2004 Share Skrevet Februar 24, 2004 Jeg ser stadig E36 med enorme "potter", og har med tiden skjønt at dette skal være kult. Det snakkes jo stadig på disse sidene om gromlåt. Men når jeg stadig ser at noen monterer effekt anlegg hvor den bakere lyddemperen er så stor at du med letthet kan stikke hoden inn og inspisere den. Lyden noen har klart å få ut av disse anleggene er jo høy og bråkete, men det høres jo ut som om du bare kjører på fri eksos. Det er jo ikke alltid at det "største" effekt anlegget gir den beste lyden, kan jo ha litt å si hva du har av motor under panserer.... Jeg mener at bilen bør ha en helhet i seg. Altså motor, lyd, styling og slikt. En 316 som ser og høres ut som den kunne ha kjørt fra en Formen 1 bil, men som går som en dass siden det er en 316 er vel ikke noe kult??? Ikke noe galt med en 316, og gjøre sitt personlige preg på den, men jeg ser ingen grunn til å overdrive. Hvorfor ikke heller legge alle pengene som det koster for styling og slik, og heller kjøpe en bil med større motor??? Men selvfølgelig har ikke alle samme mening som meg (heldigvis) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 24, 2004 Share Skrevet Februar 24, 2004 Jeg synest denne bakpotten passer godt til bilen min, selv om det bare er en 318 (140hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Februar 24, 2004 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2004 Ja den så ikke dum ut, domminerer ikke utseende på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joatle Skrevet Februar 24, 2004 Share Skrevet Februar 24, 2004 Dette er vel heller ikke for ille på en 316i ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 24, 2004 Share Skrevet Februar 24, 2004 Men når jeg stadig ser at noen monterer effekt anlegg hvor den bakere lyddemperen er så stor at du med letthet kan stikke hoden inn og inspisere den. Hvis du mener at selve eksosutblåsningen er i størrelse "loffgrill" så gjør jo ikke det noenting, det er jo bare optikk allikevel. I den grad de siste 15-25 cm utgjør noe, så er det nok snakk om bare 1-2% vil jeg tro. Det er mye viktigere med grenrør, dimensjonen på rør og dempere, enn størrelse, form og fasong på det røret eksosen slippes ut i friluft fra. En annen ting er at det ser litt "teit" ut dersom en bil med liten motor og uten skikkelig eksoslyd har en utblasning med plass til en 1,5-flaske... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2004 En annen ting er at det ser litt "teit" ut dersom en bil med liten motor og uten skikkelig eksoslyd har en utblasning med plass til en 1,5-flaske... Det er det jeg mener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marjusen Skrevet Mars 3, 2004 Share Skrevet Mars 3, 2004 Er enda dummere når man ser biler som har litt gamt og stor motor har ett sugerør bak også. Synes nå ett gromt bakparti har mer å si enn hvor mange hk det er på bakhjula jeg da men fort gjort med 8prikker:p marisu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå