Gå til innhold

Senkesett bmw e30 325


skakke
 Share

Anbefalte innlegg

Den ser høyere ut ja, både foran og bak, men spesielt foran.

60/40 er ikke likedan på alle biler. Jeg regner med at det for mitt vedkommende var litt stivere fjærer siden det var touring.

Jeg vet heller ikke hvor lenge etter montering av senkesett og felger bildet er tatt. Det er ikke sikkert fjærer og dempere hadde satt seg skikkelig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk for svar :D

Da bestiller jeg nok noe snart,både fjører og dempere er utslitt på bilen min,er ikkeno god å kjøre med!Måtte sette på fjørklemmer for at den ikke skulle slå nedi overalt. Kjører minst mulig om dagen,er ikkeno godt å kjøre med!! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulleomkretsen er ca 54 mm større enn 215/40-17, eller 2,93% - og siden 215/40-17 er så nær identisk originaldimensjon som man kan komme så er dette innenfor 5% avvik på rulleomkrets. Dekket er jo 3 cm smalere (gjerne enda mer siden sommerdekk ofte har andre "skuldre" enn vinterdekk) så selv om det er litt større diameter (ca 17,76 mm, eller 8,88 mm større radius som er det essensielle her) så vil nok det temmelig sikkert gå bra.

NB! Jeg snakker kun utifra teori her, har ingen erfaring med den dimensjonen, hverken på sommerdekk, piggfridekk, piggdekk eller andre typer dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare det ikke "skurer" i hjulbuen :)

Jeg var litt rask når jeg leste her og trodde det var 185/65-14 det var snakk om. 185/65-15 bygger jo som du har funnet ut litt mer i høyden, men det bør nok gå i de fleste tilfellene selv med 60/40mm senking.

Det kommer jo også an på innpresset på felgene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...