Gå til innhold

Lansering av BMW X5 4.8is


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

BMW X5 4.6is har lenge vært den grommeste X5en å få, men nå har den altså gått ut til fordel for 4.8is.

Motoren vil være en 4.8-liters V8 på 360hk/500nm som er en videreutvikling av motoren som sitter i X5 4.4i, 545i, 645Ci og 745i. 6-trinns automatgirkasse er standard, og 0-100 går med denne unna på 6.1 sekunder. Standardfelgene vil være 9.5x20" foran og 10x20" bak. De vil være utstyrt med dekk henholdsvis 275/40-20" og 315/35-20". :shock:

4.8is kommer selvfølgelig med det nye 4wd-systemet xDrive og adaptive lykter.

Ellers vil 4.8is være den eneste X5en tilgjengelig i Le Mans Blue og Imola Red. I tillegg kommer den i Titanium Silver, Sterling Grey og Black Sapphire.

Noen bilder:

x5is_48.jpg

x5is_49.jpg

x5is_50.jpg

x5is_51.jpg

x5is_52.jpg

x5is_53.jpg

Min drømmebil.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardfelgene vil være 9.5x20" foran og 10x20" bak. De vil være utstyrt med dekk henholdsvis 275/40-20" og 315/35-20".

Er det virkelig denne dimensjonen som står på bilen på bildet?

Jeg synest de ser mye mindre ut enn det :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardfelgene vil være 9.5x20" foran og 10x20" bak. De vil være utstyrt med dekk henholdsvis 275/40-20" og 315/35-20".

Er det virkelig denne dimensjonen som står på bilen på bildet?

Jeg synest de ser mye mindre ut enn det :?

Du må huske at X5 er en STOOOR bil! Dessuten er det såpass med skygge under bilen at man ser slett ikke hele dekkbredden. Den kanalen som skal lede vann er som regel midt på dekket - da ser du at de faktisk er veldig brede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om det er den dim på bildene, men jeg vil tro det. Det er offisielle pressebilder fra BMW, og de fulgte med artikkelen hvor dekkinfoen stod (også hos BMW). Derfor burde det stemme overens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren vil være en 4.8-liters V8 på 360hk/500nm

Dette er jo nesten M5-motor (E39; 5-liters V8 400hk/500Nm), så en X5 ///M med den V8eren er det vel ikke noe håp om å få se. Men en X5 ///M med 5-liters V10er på 500hk hadde jo også vært helt værst! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BMW elsker

BMW X5 4,8L blir ikkert bare helt konge.. hehe :lol:

Har nien sett BMW X7 L7 Z5 Z6 M6 Z18 Z22 Z13 DIXI ISETTA 250 OSV.

Gå på www.google.com og trykk på bilder å søk..

start med BMW. eks BMW X7

eks BMW ALPINA B12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X7

Dette er kun billedmanipulasjoner. Det er kun løse og totalt ubekreftede rykter om denne modellen.

L7

Den laaange 7-serien av forrige karosseri (E38). Kul den! En 750iL med 20 cm bred B-stolpe (stolpen mellom fordør og bakdør). Denne finner du stort sett kun i de Arabiske Emirater, og Asia. Noen eksemplarer finnes også i Tyskland, og sikkert i andre land. Men den er sjelden!

Z5, Z6

Dersom denne kommer blir det nok med navnet Z6, siden coupe og cab er partall i BMWs nye modellrekke. De bildene som eksisterer er enten fotomanipulasjoner eller maskerte biler. De maskerte bilene kan likesågodt være tidlige versjoner av den nye 6-serien.

M6

Tenker du på den gamle klassikeren fra 80-tallet, eller "coupeutgaven" av M5 Concept som ble presentert i forrige uke?

Z18

Konseptbil fra 2001(?), vil ikke bli satt i produksjon.

Z22

Konseptbil fra 2001(?), vil ikke bli satt i produksjon.

Z13

Konseptbil fra 1994, vil ikke bli satt i produksjon. El-bil.

DIXI

Den lisensproduserte Austin'en fra 1929. Fiin gammel aargang! :D

ISETTA 250

Minibilen fra 50-tallet, morsom liten sak!

Siden du tydeligvis har interesse for uvanlige BMWer/konseptbiler så anbefaler jeg deg å se på http://www.conceptcarz.com/folder/vehicle.asp?car_id=7862&autoShowID=&vehicleTypeID=0. Mange der, både konseptbiler og produksjonsmodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

nei da. men de bilene er spess. sån som isetta 250 osv. de BMW ene jeg digger er

BMW

nye 3 serie

nye 5 serie

nye 7 serie

nye 6 serie

alle m utgaver

alle X utgaver

++++++++

de fleste råe BMW er

BMW er best

BMW er best

BMW er best

jeg kommer aldri til å gå fra BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...