Gå til innhold

Alpina "330ci" og "Z4" fra bilmessen i G


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Alpina stiller som vanlig opp på større bilmesser, og bilmessen i Geneve var intet unntak.

Blant annet stilte de ut sine versjoner av BMW Z4 3.0i og BMW 330Ci. I Alpina-regi har disse blitt om til henholdsvis Alpina Roadster S og Alpina B3S Coupé.

Roadster S har en 3.4-liters motor på 300hk @ 6.300rpm og 362nm @ 4.800rpm som sperrer på 7200rpm, mens B3S har samme motorvolum men 5hk mer.

B3S Coupé

alpina_330ci_1.jpg

alpina_330ci_2.jpg

Roadster S

alpina_z4_1.jpg

alpina_z4_2.jpg

alpina_z4_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gr - du har to bilder av B3S, men det er samme bilde to ganger...

Bagasjelokket til Roadster S har fått en spoiler som fjerner den "kulen" som er på det originale lokket - vellykket spør du meg!

img_exterieur_aerodynamik2.jpg

Dessverre så fortsetter de med "Z8-felgene" på denne roadsteren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gr - du har to bilder av B3S, men det er samme bilde to ganger...

Fikset. ;-)

Bagasjelokket til Roadster S har fått en spoiler som fjerner den "kulen" som er på det originale lokket - vellykket spør du meg!

img_exterieur_aerodynamik2.jpg

Pen bakende, ja, men jeg synes ikke den originale Z4en er noe å klage på heller.

Dessverre så fortsetter de med "Z8-felgene" på denne roadsteren også.

Er enig i at de felgene ikke er helt heldige. Har sett de på X5 også, det ser litt rart ut. Synes generelt Alpina er litt kjipe på den eksteriørmessige biten.

Jeg er klar over at mange av designelementene er for å bevare "Alpina-designet", men synes mye av eksteriøret de smeller opp er rimelig konservativt og kjedelig. Mye kunne vært tatt rett fra tidlig 90-tall... E36ene så bra nok ut, men Z4 og E46 passer ikke den samme stylingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det så husker jeg felgene fra X5 også ja. De klassiske Alpina-felgene er jo skikkelig fine. Og på litt mer moderne biler er "faceliften" av de felgene også fine, men disse ligner ikke grisen.

Alpina har gammeldags design, på E38 og E30 m.fl. fra samme periode og tidligere så jo frontspoilerne ut som skikkelige brøyteskjær! :roll: Jeg har kommet fram til at det er bare noen veldig få BMWer som er skikkelig fine i Alpinadesign - nemlig E31, E36, E38, E39 og E46 før facelift (uansett om det er orignal BMW, Alpina, AC Schnitzer eller annen styling så er E46 penere før faceliften!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de klassiske alpina-felgene er rimelig kjedelige greier jeg da. :lol: Men så har jeg ikke sett dem på bilen min ennå, dumme snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke helt klok på statistikken. Dersom jeg klikker på Medlemsliste så står det (nå) 1007, så klikker jeg gr og det står fortsatt 1007. Når jeg så klikker Finn alle gr Innlegg så står det 1006 i overskriften!

:?::?: :?:

Så det er mulig gratulasjonen min kom som svar på innlegg nr 999...

På de 9 øvrige på "10 på topp" så stemmer infoen på alle 3 sidene overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med det var noe sånt jeg også. Oppdaget det da du lå på 1001, og oversikten over alle innlegg viste 1000, så jeg tenkte det lå en øvre grense på 1000 treff på den typen søkebegrep e.l. Men oppdaget jo det nå at det ikke var det heller.

Så denne gratulasjonen skulle kommet under ditt første innlegg i tråden om sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...