Gå til innhold

Kjørecomputer (OBC) E32, problemer med temperaturvisning?


tor
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte resette OBC p.g.a. forsøkt startet uten å legge inn riktig kode. Fulgte standard prosedyre med å koble fra batteriet i 5 min., koblet til igjen og OBC'en talte ned fra 15min. til 0 før jeg fikk lov til å starte den igjen. Alt vel, men OBC'en stod med kode PPPP.

Resatte OBC'en ved å trykke 1000 + 10 + tenningsposisjon fra 1 til 2 og la inn dato og tid.

Alt vel, men utetemperaturen vises ikke korrekt lenger. Nå er den tilfeldig og mange grader for kaldt.

Er det noen som vet noe om årsak til dette og om det lar seg fikse?

Mvh.

Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har hatt problemer med temperaturmåleren har stort sett hatt feil på sensoren. På E36 sitter den fast på en liten plastbrakett midt inni bilens venstre kjølekanal til venstre forhjul (bremsene). Altså rett innenfor frontfangeren.

E32 vet jeg lite og ingenting om, men vil tippe at det er en lignende løsning der...

Litt rart om det skulle skje samtidig med en resett, men sensoren er nok den vanligste feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret :D

Du har nok helt rett i at dette er et sensorspørsmål. P.g.a. at dette skjedde i forbindelse med resetting mistenkte jeg at det kunne være et kalibreringsspørsmål.

Men nå, etter en liten stund, er alt normalt igjen og temperaturen vises igjen korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...