Gå til innhold

FG-godkjent alarm


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Mhm. Hadde vært interessant å vite. De FG-godkjente alarmene er så kjipe. De er liksom like som de har vært siden 80-tallet. Finnes kanskje noe mer avansert, men da må man sikkert ut med et titalls laken.

Det amerikanske markedet er ti ganger mer interessant. Egentlig bryr det meg ikke noe særlig om forsikringsselskapet godtar alarmen eller ikke. Premien reduseres ikke noe særlig, men egenandelen ved innbrudd blir null. Kjøper jo ikke alarm for egenandelen, men for å hindre innbrudd og annet kødd. Men null egenandel og lavere premie er jo en fin bonus allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Hadde vært interessant å vite. De FG-godkjente alarmene er så kjipe. De er liksom like som de har vært siden 80-tallet. Finnes kanskje noe mer avansert, men da må man sikkert ut med et titalls laken.

Det amerikanske markedet er ti ganger mer interessant. Egentlig bryr det meg ikke noe særlig om forsikringsselskapet godtar alarmen eller ikke. Premien reduseres ikke noe særlig, men egenandelen ved innbrudd blir null. Kjøper jo ikke alarm for egenandelen, men for å hindre innbrudd og annet kødd. Men null egenandel og lavere premie er jo en fin bonus allikevel...

Ja med dine 20% så kommer alt som er lavere godt med :) :)

Har en defa alarm som kan mye rart men det er ikke koblet til :( leter etter koblings skjema til den (700 serien) trur jeg det er .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fjernstart, fjernlukking av vinduer og luke du sikter til GR? En god del av disse alarmene er det bare kluss med. En kunde hos oss fikk montert alarm med fjernstart i Danmark. Ingenting funker lenger. Bare masse dritt. Og på toppen av det hele er sjappa som monterte alarmen lagt ned. De monterte anlegg i den også. Vi måtte ta den inn og kople om så og si alt av kabler. De hadde prestert å legge strøm og signalkablene på samme side. Og dette var en bilstereobutikk. :roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Stream, ja, men enda mer også.

Man får blant annet 2-veis fjernstyringer med LCD-display på. Rekkevidden er opptil 3km (med egen utvendig antenne på bilen, max 1.5km uten). Går alarmen begynner fjernstyringen å vibrere, pipe eller blinke (alt etter hva man har satt den opp til), så er det bare å sjekke i displayet hva alarmen har slått ut på. Ruteknusing, hvilken dør som er åpnet, om det er folk inni bilen, etc. Noen av de låser og åpner også automatisk. Masse kult for utstyrsfreaker som meg. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er det jeg er skeptisk til. Mye rare merker og lovnader, men fancy er de iallfall. ;-)

Er også noen med laaang garantitid, bare sende tilbake så får man tilbake ny, men bare frakten er jo halve prisen. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Noen som vet om forsikringsselskapene sjekker om man har FG-godkjent alarm?

Regner med at de færresten alarmene for salg i USA er det, for der har de vel ikke slikt...

gr. ble det alarm fra Usa ? eller har du et par linker til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...