Gå til innhold

BMW 1-serie - har den potensiale?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg synes at folk buser alt for tidlig ut med meningen sin av nye modeller av BMW. Alt for mange tilhører hylekoret av hardcore fanatikere som kjører rundt i halvslitte E30 og E34.

Det at 90% av dem forandrer mening etter 6 måneder, vil man ikke snakke om.

Se bare på de "nye" bildene her av 1-serien. Bilen har potensiale og vil utvilsomt være den bilen som kommer til å selge mest i Norge/verden av ALLE BMW's modeller ...... noensinne!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med deg der, Gizle. Men det er jo litt rart også at BMW for tiden kun har design man må venne seg til. Sier ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting, men man blir vant med alt over tid...

Og her er enda en kreativ versjon av 1-serien:

Image3.jpg

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt fra enig gr, når bilen blir så lav at det ser ut som den har knekt sammen og landet på bakken så er det ikke spesielt rått.

Men buse ut med meninger? Man sier vel bare hva man synes om det man ser, forandre mening etterhvert er vel lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste der var jo ikke en 1-serie, den hadde jo 2 dører og da er det vel en 2-serie :wink:

Var det ikke slik det skulle bli nå?

Er vel nærliggende å tro at 2-serien blir litt annerledes enn bare en forkorta versjon av 1-serien, menmen... ;-)

Forresten andre enn meg som ser logikkbruddet i at coupé/cab-versjonene har et nummer høyere enn sedan/touring? De er jo tross alt alltid mindre, iallefall innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil :) Skal ikke se bort i fra at det blir en 1 serie på meg den dagen jeg får råa.

Lave biler er tøffe ja. Men kan bli formye. Synest selv min senket tøff, men den er litt for lav i forhold til fremkomlighet osv. :/ Fartsdumper kan være et ork. Spes dem i sverige!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse var jo ret og slett RÅ da! Dog litt vel lave til praktisk bruk...

Noen kommentarer:

Bilde 1:

- Morsk front!

- Hvorfor er det forskjellig felg foran vs. bak? Bakfelgen ser ut til å være penest.

- Bakfelgen ser ut til å ha mindre diameter enn framfelgen. :?:

- Innpresset på bakfelgen tror jeg ikke går i praksis, så dyp kant uten skjermbredding betyr innkorting av bakaksel med tilhørende ombygging.

Bilde 2:

- CSL-felgene passet bra på denne bilen.

- Denne takspoileren ser tøffest ut. Er vel CSL-stjerten som er moddet opp på taket tror jeg.

- Dette er en M-bil, hvor er lufterillene på framskjermene?

Bilde 3:

- Frontspoileren på denne ser enda bedre ut enn den på bilde 2.

- Likte ikke felgene - hverken farge eller design.

- Som 2/3-dørs fikk den et M coupe-preg over seg. Og det er jo aldri feil! :wink:

Angående nummerering av BMWer, grunnen til at partall er coupe/cab og oddetall er sedan/touring kommer vel av at BMW AG kjenner sin historie ang. 6-serie (E24) og 8-serie (E31). Og den 2/3-dørs på bilde 3 vil ikke bli 2-serie etter hva jeg har forstått, for selv om dette er en 2-dørs bil er det ikke en coupe. Det er det samme som å kalle en compact for coupe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at folk buser alt for tidlig ut med meningen sin av nye modeller av BMW. Alt for mange tilhører hylekoret av hardcore fanatikere som kjører rundt i halvslitte E30 og E34.

Det at 90% av dem forandrer mening etter 6 måneder, vil man ikke snakke om.

Se bare på de "nye" bildene her av 1-serien. Bilen har potensiale og vil utvilsomt være den bilen som kommer til å selge mest i Norge/verden av ALLE BMW's modeller ...... noensinne!

:wink:

Det er som jeg skulle sagt det selv!

Jeg ble nylig presentert for 1-serien og fikk se en lang film fra begynnelsen av prosessen. Denne bilen har utrolig mange fine vinkler, og det eneste jeg stusse litt på er nyrene. Men å se bilen i bevegelse og få detaljene på nært hold var utvilsomt positiv! Denne bilen kommer også med neste generasjons motorer og et helt nytt register med farger.

Jeg driver med mye lobby virksomhet for å sikre meg en 120D til høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...