Gå til innhold

Spesiell lyspære


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en litt spesiell type lyspære...

35-575_l.jpg

Nr. 1 på bildet, men i oransje. Slik:

35-15326_l.jpg

.. bare med to glødetråder. Altså en 21/5W (12V), bare i oransje. Det er vel samme type pære som står i bremselys og slike saker.

Noen som vet om slikt finnes? Har prøvd BilXtra, Esso, Statoil, Shell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du lakke blanke pærer på sidene også da vet du! :P

Jeg så du og Haakon hadde diskutert det samme på BMW CCNsitt fora, men jeg falt av...

Kan du forklare hva slags sokler det er på de forskjellige pærene - blank, oransj, sølv (fra USA) - samt typen pæreholder både på de nye og de gamle lysa dine?

Jeg har fått med meg at du ønsker en 21/5-pære, enten oransj eller aller helst sølv slik at du får både markerings- og blinklys i frontblinkerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pæreholderne er akkurat de samme, jeg har kun byttet lyktene.

Så det er altså sokkel til pære nr. 1 på det øverste bildet, og helt lik pære også (slik som sitter i bremselysene på de fleste biler). Men kun én av glødetrådene er i bruk, altså den for blinking. Men nå som jeg har blank lykt blinker det jo hvitt. Og vanlige oransje pærer med enkel glødetråd passer ikke nedi sokler for pærer med dobbel glødetråd...

Har også disse amerikanske pærene som er riktige, sølvfargede med dobbel glødetråd, men de har amerikansk sokkel. De soklene er svarte, smale, og i hard plast. Helt annerledes enn europeiske. Forsøker å få tak i slike sokler fra USA, men det er ikke alltid like lett å finne noen som er villige til å ta turen til nærmeste Dodge/Plymouth-forhandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg med igjen! :)

Du klarer ikke å få bestilt fra en forhandler da, istedet for at du må få en kjenning til å dra dit? Det burde jo ikke være et SÅ stort problem. En Chryslerforhandler i Norge bør vel også kunne hjelpe deg, avt. AmCar.

Som midlertidig nødløsning ser jeg ikke noen annen mulighet enn å lakke, evt. så får du leve med hvit blink...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrysler-forhandlerne i Europa får ikke bestille deler med delenummer som er fra den amerikanske delen av MOPAR-katalogen, og motsatt (amerikanske forhandlere klarer ikke få tak i europeiske (oransje) blinkere og baklykter, f.eks... de er ville etter det der borte). Derfor har ikke forhandlerne lov til å sende til utlandet heller...

Forsøkte Amcar-senteret her i Stavanger, og de kunne skaffe noen holdere med riktig sokkel, men de er vinklet, så det er spørs om de går i lyktene. Og de skal dessuten ha over 500 spenn for de to holderne.

Kjøpte disse to holderne der i går:

Image2_002.jpg

De små dingsene kosta 214,-! Hadde kosta 20,- på Biltema. Er forøvrig til sidemarkeringslysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte Amcar-senteret her i Stavanger, og de kunne skaffe noen holdere med riktig sokkel, men de er vinklet, så det er spørs om de går i lyktene. Og de skal dessuten ha over 500 spenn for de to holderne.

Dersom du er usikker på om de passer så bør du jo få muligheten til å prøve de på bilen. Passer de så har de jo et salg, og uansett vil du ha opplevd god service, noe som vil være gull verdt for de.

De små dingsene kosta 214,-! Hadde kosta 20,- på Biltema. Er forøvrig til sidemarkeringslysene.

Ja det koster å være kar!

Jeg har et lignende "problem". Baklyktene på E46en har tåkebaklys bare på venstre side, men den høyre lykta har reflektor. Da må jeg bare få tak i en britisk pæreholder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...