Gå til innhold

Skrape lyd fra bakaksel/hjul


Bimer
 Share

Anbefalte innlegg

Har en "skrapelyd" i bakakselen eller ved bakhjulene når jeg svinger i f.eks rundkjøringer. Kan komme en liten "klong" lyd innimellom. Virker som lyden blir mindre visst jeg svinger uten å ha bilen i gir. Derfor lurer jeg på om det kan være noe med drivaksel. Noen som vet noe om dette??

Er en BMW 525i fra ´92.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har bilen gått??

Ble litt usikker på dette, men det er ikke så mye bevegelse i driv aksler og knuter, bortett fra ved dumpler og krappe svinger....

Knutene skal være veldig slitt på en bakhjulsdreven bil før de lager lyd.

Tror heller ikke det er kardangen for da ville lyden vært der hele tiden.

Tror jeg ville ha sjekket hjullagerene bak. jekk opp bilen, ta tak over og under hjulet og sjekk om hjulene slarker....

Klonket du nevner tipper jeg er noe annet. Eks knekt fjær, eller noe i hjul opphenget......

Dette er ren gjetting........

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel beskrives som rumlelyd også. Har tenkt på hjullagrene men syns det var rart at lyden forsvant når jeg kobla inn clutchen da. Ville ikke den vært konstant da?

Bilen har rusla 240´ så det er jo ikke rart om det er lagrene. Er diverse foringer som trengs å skiftes også vet jeg.

Er det vanskelig å bytte hjullager på BMW? Har vært med på SAAB men det er jo litt annet opplegg da. Ca kostnad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...