Gå til innhold

Rattet rister når jeg bremser.


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Har merka i de siste dagene at rattet rister når jeg bremser, satt på med en kompis idag og rattet rista så fælt når han bremsa.

Husker at når vi bytta bremsene på bilen, så rista rattet ikke mer, men den har begynt å riste nå igjen.

Hva kommer det av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig og farlig, jeg vil vel egentlig si nei. Det er klart at du får et litt mer ujevnt bremsetrykk, men de pleier ikke være SÅ skjeve at det betyr annet enn at det er irriterende å kjøre med.

Er det Biltema-skiver eller noe dette her? Har ikke opplevd at originale BMW-skiver/klosser har ført til slikt noengang, og jeg vet at flere verksted sier at det knapt er mulig få til. Det er visstnok veldig sjelden at de kommer borti originale skiver som har blitt skjeve. Biltema-skiver derimot, de vrir seg etter en liten varmkjøring. Klossene er også dårlige, de smuldrer opp når de blir for varme. Egner seg med andre ord dårlig til banekjøring. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kanskje er verst er slike veldig bratte nedstigninger hvor man må file på bremsene hele tiden. Da er det viktig å prøve å motorbremse så mye man klarer. Kjører man automat må man låse den i så lavt gir som mulig.

Klarer man ikke å bremse nok med motoren er det viktig å ikke file på bremsene ned hele veien, men bremse litt hardt og slippe helt opp igjen, og gjenta det så ofte som nødvendig. Det er slik de som kjører trailere må kjøre, og det kan være en svært nyttig teknikk på biler også, spesielt på tunge biler med automatgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke så mye at bremsene blir varme bare man tar seg tid til å kjøle de ned før man parkerer.

Stopper du bilen med skikkelig varme skiver vil det feltet som bremseklossen dekker kjøles saktere ned og skivene kan slå seg.

Jeg har hatt så varme bremsene på bilen min at røykskyen har ligget tett etter meg men har ikke fått kast i skivene av denn grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, men det hadde du ikke kunnet gjøre med Biltema-bremser.

Trikset er vel å la skivene kjøles litt i fart, og når man stopper så er det viktig å ikke sitte å holde på bremsene, men heller slå den av og sette den i gir evt i P med automat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brembo leverer helt standard bremser også, så alt er ikke i kategorien "sport".

Jeg har kjøpt Brembo Max, som er slissa skiver og skal være egnet til litt sportsligere kjøring. Venter fortsatt på nye bremseslanger så jeg har ikke fått montert skivene ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...