Gå til innhold

Bilder fra CSL-treff i Stavanger


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

ingen av disse to bilene planlagt

Hva var ikke planlagt? Bilene eller bildene? :wink:

var nok slik bilDene skulle bli ja. Bilde av BILENE sånn helt generelt var veldig planlagt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sinnsykt off topic spørsmål til Erik: Når er BMW din reg. første gang? Min er registrert 4. måned 1998. Begynner å lure på om min er en av de første som ble produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er din registrert før min er produsert. Min ble unnfanget i juni -98.

gr spør etter produksjonsdatoen på bilen din, dette finner du i ETK. Hvis du ikke har ETK så send meg en PM med de 7 siste bokstaver/tall fra VIN (chassisnr) på bilen så skal jeg sjekke hvilken måned din bil ble produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Elektronisk begrenset til 250 km/t - som på alle BMWer. Dersom man fremla hastighetslisens ved bestilling av bilen så fikk man fartssperre på 280 km/t. Toppfart uten fartssperre vet jeg ikke, men det er nok ikke særlig mye over 280 km/t.

Toppfart synes jeg forøvrig er relativt uinteressant, man får jo så godt som aldri utnyttet det likevel. Da er det andre ting som er mer interessante med en bil. Toppfart blir på en måte pubertal skryt. Eneste unntaket er når man snakker toppfart på McLaren F1 (gatebilen - ikke Formel1 racerbilen), den er pr dags dato verdens raskeste serieproduserte bil. Både Bugatti Veyron og Koenigsegg CCR påstås å være raskere, men det er ikke fremlagt bevis for at de klarer å kjøre fortere ennå, det er teoretisk toppfart som er høyere på de. Man har selvsagt liten/ingen nytte av toppfarten på den heller (240 mph / 381 kmt), men det er for "maktdemonstrasjonen" sin del, konkurransen om å være raskest i verden det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...