Gå til innhold

Lånketreffet


 Share

Anbefalte innlegg

Oppi trøndelag et sted tror jeg, også kalt "gokk". 8)

KREMT!!!

"Gokk" er vel ikke et bestemt sted, men en generell betegnelse på et sted som er langt fra der man selv bor, og i tillegg til å være langt unna så er det også "utenfor allfarvei". Dvs. Finnmark er "gokk" for de fleste andre nordmenn enn de som bor der, Trøndelag er "gokk" for rogalendinger - og motsatt. For de fra Oslo så er vel alt utenfor bomringen "gokk". :P

laangt Trondheim er ca 520km fra Oslo :shock:

Ca 6 timer i bil! Det er ikke så ille. Jeg kjører til Østlandet flere ganger i året jeg, bl.a. til Rudskogen. Har et vennepar i Vestfold, de har bygd feriehus her og kjører frem og tilbake mer enn 10 ganger pr år! Se forøvrig siste setning i avsnittet over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 6 timer i bil! Det er ikke så ille. Jeg kjører til Østlandet flere ganger i året jeg, bl.a. til Rudskogen. Har et vennepar i Vestfold, de har bygd feriehus her og kjører frem og tilbake mer enn 10 ganger pr år! Se forøvrig siste setning i avsnittet over...

Joda, det er ille. :) Så lang tur til hytte/feriehus er ganske kjipt. Vi har hytte i Setesdalen. På sommerstid kjører man "Brokke-Suleskard" som er en vei over fjellet, og da er det bare 15 mil/2,5 time, men om vinteren er veien stengt, så det er 30 mil å kjøre, og det tar ca. 5 timer. Derfor blir det liksom bare typisk max en gang eller to i året at man orker å ta turen der. Ikke minst fordi vi må drasse med snøscooter på henger, men uansett. Det er langt og kjedelig. Spesielt med småbarn på lasset.

Blir greiere nå, foreldrene mine bygger hytte 20 minutter herfra. Hehe. Så det blir herlig. :) Kommer nok til å bli mer brukt. Det fine med hytte så nær er at man praktisk talt kan bo der om sommeren, og kjøre på jobb som normalt. Praktisk!

... og så er det ikke feil at den ligger rett ved Solastranden heller da... ;)

Derfor er det litt bittert at jeg flytter til Østlandet akkurat når hytta er planlagt ferdig (før sommeren). Da blir det plutselig 7-8 timer å kjøre dit... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er ille. :) Så lang tur til hytte/feriehus er ganske kjipt.

Jeg glemte at du kjører Chrysler gr, med en BMW så er det veien som er målet - Fahrfreude - vet du! :D

Det venneparet jeg snakker om hadde nesten 180 døgn i Trøndelag i 2002 når de bygde feriehuset, i tillegg til at begge er i full jobb (jobber skift), samt har et gårdsbruk (ingen dyr, kun korn og skog) hvor de også driver med pyntegrønt (bar og greier - typisk juledekorasjoner). Jeg fatter ikke hvordan de rekker over alt!

Men Trøndelag-Østlandet via Østerdalen er nesten for en svipptur å regne - ikke tull engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...