Gå til innhold

Photoshop


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg har markert av en felg får jeg ikke til å endre størrelsen på den. Hvordan gjør jeg det? Hvilket verktøy må jeg bruke? :(

Høyreklikk på det valgte området og free transform eller noe hvis jeg ikke husker helt feil. Husk at det kan være greit å bruke sirkel-markeringen på felger og slikt. Enklere enn frihånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til... Da jeg klipper ut f.eks en felg fra ét bilde, og limer inn på et annet bilde har jeg ikke mulighet til å flytte på utklippet eller endre størrelse osv... Hva må jeg gjøre? Det blir bare limt inn midt på bildet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk 'M' (for marquee tool), høyreklikk og free transform for å endre størrelse. Med den kan du også flytte på det du har limt inn. Men det kan gjøres med move tool også (trykk 'V' for å velge den).

Disse to valgene er vanligvis de to øverste på toolbaren til venstre. Den med alle verktøyene (hhv. markeringssymbol og pil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye mer å komme med, nei. Kan ikke stort mer. ;)

Foretrekker egentlig Paint Shop Pro fra Jasc foran Photoshop, men er ingen ekspert i noen av delene.

Det som kan være nyttig å lære seg er layers, så det kan du jo ta en titt på. Ellers finnes det mange tutorials for Photoshop på nettet. For å gjøre alt slags rart.

Du finner en haug via Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...