Gå til innhold

"raslelyd" fra motoren


gsrl
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat samme problemet på min 318iS. Lyden kommer når motoren er blitt varm, høres ut som toppen skal rase sammen. Det er kun mellom 800rpm og 3500rpm at lyden høres, drar jeg turtallet over 3500 så høres det normalt ut. Hva i f... kan dette være?? Har registerkjede, ikke reim. Har gåttt langt da, 206000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Remy sier kan det jo hende at det er registerkjedet. Kjedet kan begynne å lage lyder hvis det er slitt. for sjeldent olje skift kan være skadelig for kjedet, så det lønner seg påsse på å følge service indikatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har akkurat rundet 182000km og det er akkurat som ///Mr. Vol-com sier at lyden oppstår når bilen står på tomgang.

Har passet på oljeinetvallene.

Kan det da rett og slett være at jeg må bytte registerkjeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rundt 180k registerkjeden skal byttes?

Hvis det er en '92 325i, så har den M50B25, altså ingen VANOS. Er den produsert i september '92 eller senere blir den regnet som '93-modell, og har M50B25TÜ, altså VANOS. Hvis det er tilfelle, så kan raslelyden godt være VANOSen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn rar diesel lignende lyd fra bilen når den går på tomgang, men vet at kamakslinga er slitt, hører ventil-tikking!

Hva som går til helvete når kamakslinga blir ødelagt?? tenkte på vis man kjører....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av remmen på kjøleviften til radiator, kjenn deretter på viften om den sitter løst. Om den gjør det er det nemlig lagrene på vannpumpen som er ødelagt, skift vannpumpen og motoren din høres fin ut igjen!

viften er festet til vannpumpen altså, det er litt stress å få av første gang.

-Jeg hadde samme raslelyd fra min m50motor og irriterte meg lenge over denne ulyden. Skiftet vannpumpen og livet ble lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har akkurat rundet 182000km og det er akkurat som ///Mr. Vol-com sier at lyden oppstår når bilen står på tomgang.

Har passet på oljeinetvallene.

Kan det da rett og slett være at jeg må bytte registerkjeden?

Det er ikke utløser lageret i girkassa di som er gåent da? Rasler mens bilen står i fri og med clutchen ute?

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...