Gå til innhold

Dekk/Felg dimmensjon


325iCoupe
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er vanskelig å svare på, mange faktorer som spiller inn der, bl.a innpress på felg (ET), dimmensjon o.l. På min bil var det montert 60/60mm senkesett, med 17" felg og 215/40 dekk, da subba dekkene såpass mye borti innerskjermen at den måtte slipes ned, og den felgen hadde innpress som var ment til E36. Jo mere innpress (ET), jo mere bygger felgen utover mot skjermen, men hvis innpresset er for lite kan du risikere å måtte montere spacere, noe som igjen vil si at den blir bygget mot skjermen igjen. Tror jeg fikk forklart det rett nå :oops:

Tviler sterkt på at du klarer å få pressa på den 20" hjul uten å måtte valse hjulbuen, eneste jeg vet er at 8x18" med ET 14 og dekkdimensjon 225/40-18 går, men det er på millimeteren, å ikke ha folk i baksetet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mere innpress (ET), jo mere bygger felgen utover mot skjermen, men hvis innpresset er for lite kan du risikere å måtte montere spacere, noe som igjen vil si at den blir bygget mot skjermen igjen. Tror jeg fikk forklart det rett nå :oops:

Nope. Nøyaktig helt motsatt av det du sa er hvordan det faktisk er. ;)

Jo lavere innpress, jo lenger ut bygger hjulene. Jo høyere innpress, jo lenger inn. For langt inn, og du må bruke spacere for å få de lenger ut igjen. ET20 bygger med andre ord 2cm lenger ut per hjul enn hva ET40 gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en blå og rød bil på autodb, d vakke samma bil el??

Nei. Den blå er en coupe, den rød er en sedan. Men på det ene bildet av den rød står 20"-felgene på den bilen. Selger driver et lite styling/modifikasjonsfirma ( http://www.automote.no/ ), så han har mer enn en bil.

Driver han wheelie også? Var å kjøpte dekk der for noen uker siden! Merkelig sjappe men exelent service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...