Gå til innhold

Flere M5-bilder


 Share

Anbefalte innlegg

Gunnar, du har rett at min har 280 km/t sperre :D , også at det var en avtale mellom regjeringen og bilprodusentene for å enda ha fri fart i Tyskland.

Jeg tror det er rundt 10 år siden eieren av Alpina hadde en kampanje, for å ha fri fart, og ikke slik som de andre Europeiske landene ha fartsgrense over alt. :D

At SLR og AMG ikke har sperre, kommer vel mer av at McLaren og AMG aldri var med på den avtalen, vedr. 250 km/t sperre. :wink:

Nå har du sperre 280 men hvis du er ute og kjører på Autobhan.

Du har null prbb med bilen alt er som det skal være bensin tanken er full.

Og du gir på alt du har kommer bilen din til å pasere 280?

Vel det er ofte når jeg kjører med en E220 CDI som har sperre på 215km/t. Men jeg klarer jo å få den på 230 km/t hvordan er det mulig.

Kopisene mine skryter veldig mye "Idag fik vi audi A4 1,8 optil 230 :shock:

Hvordan er det mulig.

Jeg har hørt at spedometern viser ikke det du kjører i.

Men feks.jeg kjører i en 220 cdi som har sperra på 215km/t og jeg begynner å gi på.

nåla kommer optil 215(men bilen kjøreri 195km/t abslutt 20km/t mindre en det den viser)etter et stund begynner nåla å hvise 235km/t.

Og nå så ligger bilen i 215km/t.Og nå så har jeg kommet optil sperren,men nåla går vidre etter det å?????

Det er det jeg ikke skjønner og jeg har lurt på det i lenge?

Kompisen til brottern kjører i en 520i og han pleier å kjøre ofte fra Oslo til Moss.Han sier at han kjører i 230/240 km/t.

Er det noen som vet hvordand et er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min 320i E-36 i 220 km på speedoet, og følte at det var mer å ta ut. Fabrikkens toppfart-tall skal vel være like under.

La meg understreke at dette ikke er noe jeg skriver for å skryte. Denne foreteelsen er et engangs-tilfelle, men jeg klarte ikke å dy meg en flott sommerkveld i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er ofte når jeg kjører med en E220 CDI som har sperre på 215km/t. Men jeg klarer jo å få den på 230 km/t hvordan er det mulig.

Kopisene mine skryter veldig mye "Idag fik vi audi A4 1,8 optil 230 :shock:

Hvordan er det mulig.

Jeg har hørt at spedometern viser ikke det du kjører i.

Men feks.jeg kjører i en 220 cdi som har sperra på 215km/t og jeg begynner å gi på.

nåla kommer optil 215(men bilen kjøreri 195km/t abslutt 20km/t mindre en det den viser)etter et stund begynner nåla å hvise 235km/t.

Og nå så ligger bilen i 215km/t.Og nå så har jeg kommet optil sperren,men nåla går vidre etter det å?????

Det er det jeg ikke skjønner og jeg har lurt på det i lenge?

Kompisen til brottern kjører i en 520i og han pleier å kjøre ofte fra Oslo til Moss.Han sier at han kjører i 230/240 km/t.

Er det noen som vet hvordand et er mulig?

En E220 CDI er neppe sperra på 215km/t. Den går nok bare ikke fortere.

Angående de andre så har jeg bare en ting å si: Speedometermisvisning.

Verre er det ikke. Misvisningen er proporsjonal med hastigheten. Muligens en fast prosent. Med andre ord viser en bil mye mer feil i 200 enn i 50. Typisk misvisning er 5 til 9km/t når speedometeret viser 80...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min 318iS i nesten 210 km/t* på meteret, men det er jo feil! Dette er nærmest barnelærdom folkens! Mange som skryter av voldsomme hastigheter på meteret, men særlig reelt er det ikke! Sett på de minste 14-tommerne du kan finne, legg ut på tur (les: Autobahn) og få bilen opp i "utrolige" hastigheter, på meteret. P.g.a. den lille rulleomkretsen på hjulene vil de rulle fortere rundt, slik at meteret vil få helt feil info. Dette er lett å manipulere med hvis man vil "imponere" noen som ikke har peil. En BMW 520i i 230-240 km/t tror jeg ikke noe på!! (Forutsatt at bilen ikke har kompressor, mm...). Om han har sett det på nålen, så må det være noe alvorlig feil med enten hjulene eller instrumentet!

I CSL'en har jeg Pioneer AVIC-X1 som har speedometer (det mottar de samme impulsene som det vanlige meteret) som er kalibrert mot GPS (som er den mest nøyaktige måten vi vanlige dødelige har til å måle fart med). Etter litt testing så viser det seg at meteret mitt er temmelig nøyaktig 10% feil! Lineært...

i 50 km/t på meteret viser Pioneer'en ca. 45 km/t

i 100 km/t på meteret viser Pioneer'en ca. 90 km/t

i 200 km/t på meteret viser Pioneer'en ca. 180 km/t*

Feilmarginen er lagt inn fra fabrikken med vitende og vilje for at "vi" ikke skal kjøre over fartsgrensene ved et uhell. Det er krav innen EU-området at feilvisningen skal være minimum 5%! Altså 5% over...

Jeg har planer om å kjøre tilsv. test på nytt, med en løs GPS i tillegg, for å få bekreftet at det stemmer 100%. Kan evt. komme tilbake til det...

Håper at alle ble litt klokere av dette... :)

*= Målinger foretatt i utlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaringer selv. I 80 på meteret gikk/går både E36en og Chrysleren rundt 72-73km/t.

Foreldrene mine sin Plymouth Grand Voyager 3.3 LE er kjøpt ny i Texas og viser så godt som ingenting feil på speedometeret. Min Chrysler er også produsert i USA, av samme produsent, men er en eksport-modell, og der er det lagt inn en mye større misvisning. Tydelig at det er helt bevisst...

Dersom den 520ien har 10% misvisning kjører han egentlig 216km/t når meteret viser 240km/t, og 207km/t når speedometeret viser 230km/t. Noe som er helt reelle hastigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine sin Plymouth Grand Voyager 3.3 LE er kjøpt ny i Texas og viser så godt som ingenting feil på speedometeret.

Det samme er tilfellet med samboerens Peugeot 306 XSi. Jeg hadde 62-63 km/t på speedometeret da jeg passerte en slik målestasjon som viser "Din fart er XX km/t" og da sa den "Over 60". Men disse målestasjonene er vel ikke 100% nøyaktige de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine sin Plymouth Grand Voyager 3.3 LE er kjøpt ny i Texas og viser så godt som ingenting feil på speedometeret.

Det samme er tilfellet med samboerens Peugeot 306 XSi. Jeg hadde 62-63 km/t på speedometeret da jeg passerte en slik målestasjon som viser "Din fart er XX km/t" og da sa den "Over 60". Men disse målestasjonene er vel ikke 100% nøyaktige de heller.

Nei, det har vært mange feilmålinger på dem, kan ikke stole på dem i det hele tatt! Ta en tur med en (lånt) GPS i bilen, så ser du fort hvor landet ligger... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har vært mange feilmålinger på dem, kan ikke stole på dem i det hele tatt! Ta en tur med en (lånt) GPS i bilen, så ser du fort hvor landet ligger... :)

Mente å huske noe om det fra en annen diskusjon (enten her eller på BMW CCN), så jeg får ta med en kamerat med Qtek 2020 (telefon+pda) og TomTom både i min og samboerens bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente å huske noe om det fra en annen diskusjon (enten her eller på BMW CCN), så jeg får ta med en kamerat med Qtek 2020 (telefon+pda) og TomTom både i min og samboerens bil!

Ikke dumt det. Det er fint å vite helt sikkert hvor fort man kan kjøre på meteret før lappen ryker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...