Gå til innhold

Kan det være startern?


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg slår på tenninga vil ikke bilen starte, ikke andre gangen men den 3 gangen starter den, hva kan være galt.

Og har merka bilen på tomgang spretter turtallet opp og ned hele tida, når det er lavt turtall, motoren begynner å riste, det skjer av og til, og igår bilen slo seg av mens jeg kjørte, heldigvis lå jeg i 40-50kmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden du har bytta batteri? Vært utladet mange ganger? Tror jeg hadde sjekket spenningen på dynamoen/ladingen/batteriet.

Med dette tenker jeg spesielt på det som skjer i fart, men slikt kan nok spille en et puss under start også..

Har bilen skikkelig lys under kjøring, f.eks? Kanskje det pulserer litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden du har bytta batteri? Vært utladet mange ganger? Tror jeg hadde sjekket spenningen på dynamoen/ladingen/batteriet.

Med dette tenker jeg spesielt på det som skjer i fart, men slikt kan nok spille en et puss under start også..

Har bilen skikkelig lys under kjøring, f.eks? Kanskje det pulserer litt?

Batteri ble bytta i februar i år, og den har aldri hvert utladet, er veldig forsiktig med dette, nei bilen har jo lys som de skal være, enn lyset på mp3spillern som begynner å pulsere ved høyt volum, men det er vel normalt.

Men idag skjedde det noe rart igjen da, hadde 15 liter tank, plustelig jeg ser nålen går opptil 30 liter, fikk sjokk ass, slo av og på tenninga, så ble den normal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket ut dette med en mekaniker, han sier starten er ødelagt, og hele tennpluggsystemet må byttes, og at det er faka ledninger, det går to ledninger inni motoren men i min er det bare en som går og det er ikke noe i den andre.

Han fikser alt for meg for 3000Kr..Starter og hele tennpluggsystemet..

Videre er det bunnpanna for 2lapper

Så kommer Viftereimen,servoreimen,Kupevifta,soltaket og tåkelyset...

Og kanskjee reg reimen, han sa at han skulle se på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes, hva slags vrak er du har kjøpt? Kjipe greier.

Vel det med tennpluggsystemet fra før av, resten er blitt herpa seinere når vi har hatt bilen en stund.

Var hos mekanikern idag, reg reimen holder ca .30.000 km til.

Har fått fikset startern, viftereim, servoreim og hele tennpluggsystemet for 3lapper.

Resten blir fikset i løpet av neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...