Gå til innhold

Bilferie. Hvilken bil?


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

En kammerat og jeg har planer om å ta en tur til Tyskland i sommerferien. Det vi prøver å finne ut av nå, er hvilken bil vi skal kjøre. Jeg har en BMW 318is E36 92 mod som har gått 170k med manuell kasse. Han har en Mercedes 230E w124 med automat kasse. Den har gått 320k. Så vi prøver da å veie opp fordeler og ulemper med disse bilene. Har dere noe å legge til? Selvom km standen er stor, trenger vel ikke dette nødvendigvis å ha så mye å si? Med utgangspunkt i at man kjører som folk i allefall. (hverfall i starten). Det er vel kanskje vel så viktig å se på diverese lagere? Om disse har lyst på en tur nedover i europa. Så hva tror dere? Det er da ikke AC på noen av bilene. Er vel kanskje på sin plass å renske litt opp systemet uansett hvilken bil vi tar. De stakkars bilene våre blir jo nedsota her i landet :P

På forhånd, takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta BMW uansett hehe, men siden dere skal til Tyskland burde dere ta dere en tur til Frankfurt, skikkelig bra uteliv der, helt vilt ! Så er det en hel haug med nye fine BMW'er der. Tyskland har en nydelig bilpark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa ikke lett valg nei.

Jeg hadde valgt Merce'en pgav automatkassen.

Men det blir sikkert ikke mye giring det er jo bare motor vei(har aldri kjørt til Tyskland eller Danmark så vet ikke mye om veiene)

Men dere kommer dit litt raskere med BMW'en kanskje. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt den bilen som er best stand, men d hørtes ut som det er litt tryggere å starte med Bmw"en siden den ikke har gått så langt enda, ta begge bilan inn på en naf test, og da finner dere fort ut hvilken bil man bør ta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de fleste her forsøker nok å være litt objektive. ;) Dessuten krever ikke autobahn allverdens av biler som knapt når 200, så da blir det litt hipp som happ hva dere velger.

Hadde det vært snakk om alpeveier i Sør-Europa hadde BMWen vært min suverene 1er, men det er liksom autobahn med biler som knapt når 200. Rett frem i time etter time. Hvor spennende kan det bli? Velg den med best stereo. ;)

Nei, altså, seriøst, det er egentlig bare å sette opp noen enkle punkter:

- Hvilken bil har hatt minst feil de siste årene?

- Hvilken bil er roligst og har lavest turtall i planlagte hastigheter? (En 318is ligger nok ganske høyt i 180, kjenner ikke til MBen. Den har vel større volum, men også færre gir...)

- Er begge bilene store nok for dere og bagasjen?

- Har begge bilene forsikring/nødhjelp med leiebil og full pakke?

- Hvilken bil går lengst på en tank bensin?

- Hvilken bil har best stereo? (DVD?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...