Gå til innhold

Manuell soltak E36


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Veeeel. Sannsynligvis er det noe som har knukket eller kilt seg oppi skinnene til soltaket. Hvis det er tilfelle må du ut med hele "kassetten". Det er en del arbeid.

Du kan alltids skru ned takkonsollet der snurrespaken sitter og se om du kan se noe åpenbart feil der, men jeg tviler på at feilen ligger der. Ikke røsk og riv for hardt i spaken heller, da ødelegger du bare tannhjulene på snurreren, og så må du bytte de også...

Har skrevet litt mer om taklukegreier her:

http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t ... ht=takluke

Kan forklare litt bedre hvordan du tar ned selve taket og kassetten om du vil, men vær klar over at det er litt arbeid å få ting på plass igjen etterpå. Regner allikevel med at det er en del enklere å få justert det inn hos deg siden du har manuelt soltak. Det var mye pes på grunn av at jeg hadde elektrisk.

Det er virkelig synd at jeg ikke har detaljbilder av greiene, for da hadde du lett sett hvor feilene sannsynligvis ligger. Det går en del plastgreier i noen aluminiumsskinner, og jo mer drit som havner i skinnene, og jo mindre fett som er igjen der, jo verre blir det for disse å gli fint. De skal tross alt kunne vippe både opp og ned. Er du heldig er ingenting ødelagt, men har bare kilt seg. Da er det bare å smøre opp godt og sjekke at alt glir fint. Dersom noe er knukket (slik det var hos meg), så er delene billige. Det er arbeidet som tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...