Gå til innhold

Motorbytte fra 318iS til 320i


Breitling
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt brukt motor til min iS og lurer da på en mengde ting.

Ang. ledningsnettet, er det bare plug ´n play eller er det nye fiks faks for å få dette til?? Må jeg ha ny kardangaksling eller kan jeg bruke min?? Må jeg ha ny radiator og slanger til denne?? Skriv så mye info som mulig da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb for bare 10 hk mer, men du får jo sekser da. hvis du først skulle bytte til større motor hadde det ikke vært en ide å skaffe en 325 eller 328 motor. da før du jo mer valuta for pengene, men motorene koster vel også mer.........

Men sekser er tingen spør du meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke dette bli ganske slit? 320 har f.eks batteriet bak og sånt..

Det kan vel stå foran også batteriet! På min står det bak i bagasjerommet men det er også en tom kasse til batteri i motor rommet. Litt merkelig egentlig!

Ehm, jaha? Har du noe bilde av denne kassen du snakker om?

Jeg har mine tvil til at det er plass til et batteri av normal størrelse i motorrommet på en E36 med rekkesekser. Det er drittrangt. Det sammen med vektfordeling gjør at batteriet står bak. Men nå er det jo ikke all verdens arbeid å flytte batteriet da, så det kan ordne seg.

Ellers passer nok ikke ledningsnettet til motoren nei. Må nok ha med det som hører til 2-literen. Motorer selges vanligvis med ledningsnett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet mitt er ingen problem, det står allerede i bagasjerommet, flyttet det dit p.g.a. stereoinstallasjon. Fikk ledningsnett med 320 motoren, bare spør om det passer overens med de plugger og tikoblinger som er på hovedledningsnettet?? Er litt slit ja for en motor som orginalt ligger bare 10 HK over min, motoren jeg har kjøpt er litt trimmet, ligger på en 190 HK, eneste jeg må gjøre er å bytte veiv og rådelagrene, til opplysning så har det ny veiv i den:P Fikk med girkasse, ledningsnett, hjerne og kardang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det som er gjort er: Chip, toppen er nyoverhalt med trimkammer (husker ikke hvor mange grader), planet topp 0.4mm, smidde stempel. Det er det jeg vet, han jeg kjøpte den av babla om noe mer men husker ikke hva. Er ikke effektanlegg men det kommer vel det oxo=)

Men svar meg på det jeg postet om da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke dette bli ganske slit? 320 har f.eks batteriet bak og sånt..

Det kan vel stå foran også batteriet! På min står det bak i bagasjerommet men det er også en tom kasse til batteri i motor rommet. Litt merkelig egentlig!

Ehm, jaha? Har du noe bilde av denne kassen du snakker om?

Jeg har mine tvil til at det er plass til et batteri av normal størrelse i motorrommet på en E36 med rekkesekser. Det er drittrangt. Det sammen med vektfordeling gjør at batteriet står bak. Men nå er det jo ikke all verdens arbeid å flytte batteriet da, så det kan ordne seg.

Ellers passer nok ikke ledningsnettet til motoren nei. Må nok ha med det som hører til 2-literen. Motorer selges vanligvis med ledningsnett...

Ja det er mulig jeg tar feil her men hvis du ser til venstre på bildet inn mot torpedoveggen så er det sveiset inn ei plate hvor det er mulig å sette inn batteri! Evt. hva er den til hvis det ikke er for et batteri?

http://bmwguiden.no/albums/antiloop/Pic ... .sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...