Gå til innhold

Online / Offline


Ønsker du Online / Offline i profilen?  

8 stemmer

  1. 1. Ønsker du Online / Offline i profilen?

    • Ja, det hadde vært kjekt!
      6
    • Spiller ingen rolle.
      1
    • Nei, det er ikke nødvendig!
      1


Anbefalte innlegg

Forslaget forutsetter selvsagt at det er teknisk/praktisk mulig å gjennomføre dette i forumet. For de som slett ikke vil "gi seg til kjenne" så er det jo allerede innbakt muligheter for å skjule at man er i forumet (innstillinger for profil), så det vil i realiteten bli Online / Offline / Skjult. Istedet for teksten "Skjult" kan man kanskje bare ha blankt felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det krever en liten modifikasjon, men skal absolutt være mulig å få til. Det eneste kjipe med "custom" modifiseringer er at det er *mye* arbeid å oppgradere forumet ved en senere anledning, men det er det allerede... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noe mer på det andre forslaget mitt?

Jepp, men har egentlig tenkt å legge om litt på layouten av sidene, så jeg har avventet det litt i forbindelse med det. Problemet er at jeg ikke kommer i gang med det fordi jeg har litt for mye å gjøre for tiden (les flytting og matte - koser meg for øyeblikket med "røtter av høyere orden").

Må kjøre "taxi" et lite øyeblikk nå. Kan se om jeg får gjort noe med offline/online-tingen etterpå. Snakkes. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test... :)

Hva med meg som lar bmwguiden.no siden bare ligge i et eget Explorer-vindu hele tiden og siden jeg har NGT, er maskinen alltid på nett... Er vel konstant online jeg da... :) Det er sikkert tilfelle for andre også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud for et arbeid. :P Skulle aldri satt igang. Hehe.

Beklager! :?

Sånn.. Nå er det ferdig. ;)

Glimrende! You're the man gr! :D

En kommentar bare: Jeg har testet dette litt, både Offline, Online og Skjult. Dersom jeg krysser av for at jeg skal være skjult i profilinformasjonen så står det Offline når jeg ikke er pålogget, og Skjult når jeg er pålogget. Det vil jo være mot sin hensikt, for da ser man jo likevel at skjulte brukere er pålogget. De som har krysset av for å være skjult bør ha status "Skjult" hele tiden. Er det mulig? Fargen på "Skjult" burde kanskje vært litt mer lesbar enn den fargen du har nå. Hva med oransje slik jeg skrev ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med meg som lar bmwguiden.no siden bare ligge i et eget Explorer-vindu hele tiden og siden jeg har NGT, er maskinen alltid på nett... Er vel konstant online jeg da... :)

Det jeg har lagt merke til dersom jeg går inn på BMWGuiden.no og så går fra PCen for en lengre stund (halvtime?) og kommer tilbake så har jeg blitt "logget ut". Dvs. at når jeg foretar meg noe så er jeg automatisk innloget, men evt. uleste innlegg er ikke lenger markert som ulest.

Hva som er tilfelle når man er aktiv på PCen og BMWGuiden ligger i et inaktivt vindu vet jeg ikke. Når jeg leste innlegget ditt nå så var statusen din Offline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med meg som lar bmwguiden.no siden bare ligge i et eget Explorer-vindu hele tiden og siden jeg har NGT, er maskinen alltid på nett... Er vel konstant online jeg da... Det er sikkert tilfelle for andre også...

Så lenge den ikke refresher sidene vil du gå offline etter noen minutter. Lurer på om det er 5 minutter.

En kommentar bare: Jeg har testet dette litt, både Offline, Online og Skjult. Dersom jeg krysser av for at jeg skal være skjult i profilinformasjonen så står det Offline når jeg ikke er pålogget, og Skjult når jeg er pålogget. Det vil jo være mot sin hensikt, for da ser man jo likevel at skjulte brukere er pålogget. De som har krysset av for å være skjult bør ha status "Skjult" hele tiden.

Regner med det kun er deg selv du har sjekket dette på ved å logge ut og inn - og da er det riktig at det skal være slik. Er man skjult vil nemlig admin, moderatorer og brukeren selv se seg som "Skjult" når man er online, mens alle andre vil se brukeren som "Offline" enten brukeren er online eller offline.

Er det mulig? Fargen på "Skjult" burde kanskje vært litt mer lesbar enn den fargen du har nå. Hva med oransje slik jeg skrev ovenfor.

Nå er det oransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig... For jeg logger aldri inn på BMWGuiden... Hvis jeg skriver inn adressen, er jeg automatisk innlogget... Har ikke lagt merke til at jeg har gått glipp av noen innlegg... Uansett så er det ikke noe som holder meg våken om natten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du logger inn via cookies... ;)

Det er en liten boks du kan merke av når du logger inn som sier et eller annet om å alltid være innlogget. Når du merker av den slipper du å logge inn neste gang du kommer innom. Den gjør det via cookies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...