Gå til innhold

BMW E30 320/325


///BMW///
 Share

Anbefalte innlegg

skal om ikke så alt for lenge begynne å lete etter aktuell første bil.

kan dere legge ut bilder av senka, stylet osv bmw e30 ???

skal enten ha 320i eller 325i men tror valget faller på 320i fordi mindre forsikring, billigere bensinforbruk osv.

kom gjerne med annen nyttig info jeg bør vite om disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 er ikke billigere i forbruk enn 325, men forsikringa er nok en del billigere på 320! Hvor mye penger skal du bruke? Hva med en E30 318is? Tror ikke den er noe dyrere enn 320 i forsikring, den går bedre og er mye billigere i forbruk! Dessuten er den jo noe mere spesiell, og det er standard med sportsinteriør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 318is er typisk litt dyre fordi det er ganske få av de her til lands.

F.eks: http://www.motortorget.no/ann/view.asp? ... &obj=13122

Vil du ha 318is tror jeg du kan spare på å hente en selv, enten fra Sverige eller Tyskland. Sjekk www.mobile.de og bruk kalkulatoren på www.toll.no for å regne ut hvor mye du må ut med. Men de kom vel ikke før i 1990 eller noe, så de 30 lappene strekker nok kanskje ikke til. Du får se. :)

Det er store fordeler med 318is. Forsikringen er visstnok ofte den samme som på 318i, og forbruket er nok lavere enn på 320i og 325i. Så det kan jo være du fort sparer inn de tusenlappene ekstra. Anbefaler deg å ta en ringerunde til forsikringsselskaper før du handler bil ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbilene har 4 syl ja. Det er litt mer trimmet utgave av 318i. 318i har vel 113hk (på samme tidspunkt), mens isbilene har 136hk (E36 318is har 140). Isbilene har 16 ventiler, doble overliggende kammer, smidde stempler mm.

I motsetning til den lille rekkesekseren (M20B20) er isbilmotorene turtallsmaskiner. Fireren er nok sprekere mens sekseren har finere lyd og en mye mykere gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg men er ihvertfall mange kamerater av meg som har dratt fra 318is med 320i. Men uansett BMW må ha sekser, det er det som er tingen.

318is veier 1125kg 320i 1100kg.

318is har toppfart på 5km/t mere en 320i, vil ikke si det har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kappkjørte med en E30 320i med min tidligere E30 318is på Vålerbanen for 2 år siden og disse to bilene gikk så og si helt likt rundt banen.

De fleste mener E30 318is er litt raskere enn E30 320i.

Forskjellen er uansett så liten at det som regel er sjåføren som er det avgjørende i eventuelle dueller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...