Gå til innhold

Jeg blir så sint!


Erik E30 Einum
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk nyhetsbrev fra BMW Sverige i dag (mailingliste), og mens vi i Norge håper på å få 116i til under 250 000,- så får svenskene 120d (den dyreste) til denne prisen! :evil:

EDIT: Link til nyhetsbrevet: http://www.bmw.se/bmwnyheter/2004-06-03-2224/

AAAARRRGHH!

Jeg anser meg selv som konservativ, men jeg heller mer og mer i retning væpna revolusjon pga. samferdselspolitikken i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man ikke det, lønningene er jo lavere i Sverige. Men nå samenlignet jeg med et vestlig industriland, nabolandet vårt t.o.m., og ikke et land der det generelle pris- og lønnsnivået ligger på en brøkdel av våre priser. Sverige har ikke engang oljefond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene her til lands er DYRE selv med lønnen tatt i betraktning!

Det Skogsholm gliser over er at vi stakkars jævler bare får 10.8 sek og 200km/t mens svenskene får 7.9 sek og 220km/t for samme prisen...

Apropos ytelser og priser...

120i 239.000:-

(150 hk, 200 Nm, 2.0 liters motor, 0-100 km/h på 8,7 sek, toppfart 217 km/h, bränsleförbrukning 7,4 l/100 km)

120d 249.000:-

(163 hk, 340 Nm, 2.0 liters motor, 0-100 km/h på 7,9 sek, toppfart 220 km/h, bränsleförbrukning 5,7 l/100 km)

Tror dere noen kommer til å velge 120i?! Jeg er jo *langt* fra noen dieselfan, men nesten et sekund raskere for 10k ekstra. For ikke å nevne et forbruk på 0.59/mila, og det av drivstoff som er billigere enn det bensinen bruker 0.79 av på mila...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...