Gå til innhold

Ferrari lyd i Bmw?


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Ferrari-lyd er jo i utgangspunktet ingen spesielt fin lyd. En kollega (sjef) på en tidligere jobb kjøpte en flunka ny 360 Modena, og første gangen jeg hørte den på kloss hold (og lavt turtall) trodde jeg nesten at det var noe galt med den. :P

Men når de gir på er det jammen ikke mye feil med lyden. :)

Uansett... en Ferrari V8 og en BMW V8 er totalt forskjellige motorer, så jeg tror det skal mye til å få samme lyd på "ekte" vis...

Skjønner uansett ikke helt poenget. Amcar-aktig V8-lyd er deilig! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe spesiell intressert i de ferrari bilenen utenom 355 og 550maranello.

Men elsker Ferrari Lyd, den er liksom skarp treffer deg rett i ørene,

Ogsp er det noen som heter supersonic(sånn at bilen er laangt borte og man kan forsatt høre lyden) eller noe sånt kanke huske det.

Elsker M5 lyden åå, den er brutal wroooooom wroom.

Altid jeg hører på amcar lyden resultatet blir hodepinne :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe spesiell intressert i de ferrari bilenen utenom 355 og 550maranello.

Men elsker Ferrari Lyd, den er liksom skarp treffer deg rett i ørene,

Ogsp er det noen som heter supersonic(sånn at bilen er laangt borte og man kan forsatt høre lyden) eller noe sånt kanke huske det.

Supersonic betyr supersonisk/hurtigere enn lyden. Selv ikke en Ferrari er det. ;) Da ville du ikke hørt den i det hele tatt når den passerte deg, for lyden ville kommet etter at den hadde passert deg. :)

Elsker M5 lyden åå, den er brutal wroooooom wroom.

Altid jeg hører på amcar lyden resultatet blir hodepinne :?

M5ene HAR Amcar-lyd. Er slik en normal moderne Amcar-V8er høres ut.

Sjekk denne hvis du ikke har sett den før:

http://fasttrackperformance.com/page5/C ... isTTGN.wmv

Det er en slik (Pontiac):

87grandnat11564-A.jpg

Med 1000+ hester. Syk lyd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrari-lyd er jo i utgangspunktet ingen spesielt fin lyd. En kollega (sjef) på en tidligere jobb kjøpte en flunka ny 360 Modena, og første gangen jeg hørte den på kloss hold (og lavt turtall) trodde jeg nesten at det var noe galt med den. :P

Men når de gir på er det jammen ikke mye feil med lyden. :)

Uansett... en Ferrari V8 og en BMW V8 er totalt forskjellige motorer, så jeg tror det skal mye til å få samme lyd på "ekte" vis...

Skjønner uansett ikke helt poenget. Amcar-aktig V8-lyd er deilig! 8)

elsker amcar lyd

Eller så kan du skaffe deg et svært anlegg og ta opp lyden fra en ferrari og spille det fra cd. :roll:

vel har jo gjort noe lignende før, en kompis av meg har en nissan primera, heftig anlegg har han også, hadde m5 lyder på en cd, det ble bombe ass, som om det var ekte.

hvorfor vil du ha ferrari lyd i en bmw???

synes bmw lyden er grommere enn ferrari, etter min smak.

jaja bmw lyden er jo mye mye grommere enn ferrari lyden, men hadde jo hvert kult å høre en bmw med ferrari lyd.

Ferrari motor i en BMW burde gjøre susen! :lol:

Neida holder meg med Bmw. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

gr siktet nok til meg og ikke ditt svar. Vi kjenner hverandre såpass godt gjennom mail o.l. at han tåler nok den fra meg. Han har tross alt gitt meg Moderator-status her på BMWGuiden.no.

800 hk er ikke feil, men da snakker vi løpsbiler. Og et høyt antall hk sier vel strengt tatt lite/ingenting om moderne teknologi eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Tåler alt jeg.

Men seriøst... Forskjellene var større for en del år siden, da i kraftig favør amerikanerne... Far hadde med Camaroen til Tyskland en gang for 25 år siden... "Drei hundert und funfzig PS?!????" .. eller noe i den duren. De nekta ihvertfall å tro ham. Og det var på fabrikkene han var og jobbet på - altså bilfabrikker. ;)

Men den gikk ihvertfall 195 på 3. giret, så jeg regner med han fikk vist at det fungerte... 8) Skikkelige åttere var ikke akkurat dagligdags i Europa på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...