Gå til innhold

Senking, Hvor mye?


Plutooo
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 318is Coupe 94 mod. Jeg vil senke bilen. Hilket senkesett burde jeg kjøpe, og hvor mye bør jeg senke den. Ser at en får senkesett fra 15/80 til 15/30. Å senke bilen med et senkesett 40/40 har jeg spekulert på, med blir det ikke litt mye med 40 mm bak. Har 17x9 felger bak med 235/40 dekk. Dekkene vil ikke ta bortig hjulbuene?? Noen som har bildet av bilen sin med 40/40?

Takker for svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilket innpress det er på felgene dine?

Har du høyt nok innpress (rundt ET 40mm) kan du fint senke 40 og kanskje 60mm bak uten at hjulene tar i skjermen.

Visst du senker en E36 litt mere foran enn bak, f.eks 60/40mm vil hjulene stå ganske likt i hjulbuene. Dette p.g.a at hjulbuene bak er lavere enn foran. Se på en orginal bil så ser du hva jeg mener.

Jeg synest det er fint med E36 som er senket like mye foran som bak, mulig jeg er litt lei tyskerstuket" som har vært på moten de siste årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid en fordel å bytte demperene også når du senker en bil.

Orginaldemperene er for myke for senkefjærene og du vil få en "sprettballeffekt" i fjæringen på bilen. Det er også stor sjanse for at de gamle orginaldemperene vil ryke etter kort tid når du har satt på senkefjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...