Gå til innhold

Slitasjeindikatorer


ezpo
 Share

Anbefalte innlegg

Har bytta skiver, klosser og bremsesko på bilen min, men varsellampa på slitasjeindikatorene slukker ikke. Noen som vet om sensorene på klossene også må byttes? De gamle har fått et lite slitasjemerke etter skivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt slitasje/skade på sensorene ville jeg prøvd å skifte sensorer, de koster ikke så mye visst jeg ikke tar helt feil.

Vær også obs på at det ofte er litt problemer med denne kretsen, så det er ikke 100% sikkert at lyset slukker om du skifter sensorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorene "skal" skiftes når man skrifter klosser. Spesielt dersom man ikke bytter før lyset går på. Vanligvis vil folka på delelageret ta med ny sensor uten at du spør... ;)

Det slites vel hull i plasten slik at den kortslutter og lyset går på. Så uten å bytte sensorene vil lyset fortsette å være på etter klossebytte.

Mener sensoren koster rundt 130,- eller noe. Trenger vel bare en på hver aksling (en foran og en bak) hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e-30 så går det en krets igjennom varsleren, når denne brytes tennes lampa.

- Chris

Det kan også være brudd på en leding det var det hos meg. Den hadde hoppet ut av hempen sin og kommet borti felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...