Gå til innhold

Baklykter


P.I.B
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen vits å bytte, bilen ser jo helt "perfekt" ut etter min smak, har sagt det tidligere og sier det igjen, fin bil :D

Si meg er det m3 touring?? syns jeg så noen m3 emblemer inni bilen, ble litt tvil!

Eier du den sorte bimmern å? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits å bytte, bilen ser jo helt "perfekt" ut etter min smak, har sagt det tidligere og sier det igjen, fin bil :D

Si meg er det m3 touring?? syns jeg så noen m3 emblemer inni bilen, ble litt tvil!

Eier du den sorte bimmern å? :wink:

Var meningen å bygge den om til M3 ja. Ikke mange M3 Touringer etter veiene. :) Men det koster endel penger + at det også er en tidkrevende og omfattende jobb så jeg får se.... Muligens jeg begynner med ett M43 turbo prosjekt om ikke lenge. Blir vell litt billigere og enklere å få godkjent det (tror jeg)

Den svarte var min forrige BMW.

Grunnen til at jeg muligens tenkte på å bytte baklykter var at jeg så en svart Touring med blanke/hvite baklykter her om dagen. Det så veldig bra ut på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't change a winning team. ;)

Bilen din er helt rå den. Hadde latt lyktene være som de er. En turbo i tillegg så blirre bra vet du. 8)

PS: Tror det er enklere å få den godkjent med M3-motor enn turbo. Dvs. - enklere/billigere. Du må sannsynligvis ned til Tyskland for å få tatt komplette avgasstester og greier hos Dekra hvis du vil ha det godkjent. Det koster en del. Men er jo ikke verre enn å prate med Biltilsynet *før* du begynner på noe, så kan de fortelle deg hva som vil være enklest. Hold dialogen gjennom hele prosessen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't change a winning team. ;)

Bilen din er helt rå den. Hadde latt lyktene være som de er. En turbo i tillegg så blirre bra vet du. 8)

PS: Tror det er enklere å få den godkjent med M3-motor enn turbo. Dvs. - enklere/billigere. Du må sannsynligvis ned til Tyskland for å få tatt komplette avgasstester og greier hos Dekra hvis du vil ha det godkjent. Det koster en del. Men er jo ikke verre enn å prate med Biltilsynet *før* du begynner på noe, så kan de fortelle deg hva som vil være enklest. Hold dialogen gjennom hele prosessen...

Har endel BMW kamerater som har endel BMW deler og motorer liggende. Bl.a en M43 og M44 motor. Disse var da tiltenkt turbo. For meg blir det nok billigere å få til en M43 motor med Turbo. Jeg har kjenninger som driver med slikt så det blir meget billige deler for å si det sånn.

De har og portet og sveiset om forbrenningskammerne i en M43 topp. Denne ble da montert på en annen bil i tillegg til grenrør. Ble faktisk ca 180 HK i den og bilen fikk ett ganske så brukbart drag syns jeg. Mye HK for en billig penge det :) AutoTrim i Tr.heim sier at M43 motoren har ett ganske bra trimpotensiale.

Men det frister selvsagt med M3 motor da. Er det noen godkjente E36 Touringer her til lands som er godkjent????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjent med en tysker for noen år siden da vi drev å omporterte R sykler. Tyskeren er meget motorinteressert så han ville så absolut at jeg skulle bygge om Touringen min til M3. Han har jo sendt meg noen bilder/info av div. M3 vrak. Det frister så j...... men jeg har lagt det litt på is. Tid og penger er liksom ikke det jeg har for mye av.

Hva vil Dere tippe at bilen ble verdt med godkjent M3 motor da?? Tenker da på 3,2 litern.

Litt ellers om bilen så har den vell det meste av utstyr som er levert til E36(sportsinterriør,soltak,klima,cruisekontroll,tiltratt,alt el. osv) Senket, Mørke ruter,18" sommerhjul og 17" vinter hjul. Kostet på mye i styling(orginal M3) Har også en skiboks som er lakkert i bilens farge med store ///M logoer på sidene. Er også brukbart stereoanlegg i bilen. Det er en 96 mod med nyere "look".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil Dere tippe at bilen ble verdt med godkjent M3 motor da?? Tenker da på 3,2 litern.

Litt ellers om bilen så har den vell det meste av utstyr som er levert til E36(sportsinterriør,soltak,klima,cruisekontroll,tiltratt,alt el. osv) Senket, Mørke ruter,18" sommerhjul og 17" vinter hjul. Kostet på mye i styling(orginal M3) Har også en skiboks som er lakkert i bilens farge med store ///M logoer på sidene. Er også brukbart stereoanlegg i bilen. Det er en 96 mod med nyere "look".

Tror det er svært vanskelig å si noe om, men blir den godkjent kan du nok legge på 100k. Spørsmålet er om det finnes folk som er ute etter en M3 Touring og bare det, og da er villige til å betale for det istedenfor å få det gjort selv.

Blir summen *for* høy lønner det seg jo å ordne ting selv... En '96-97 318i touring koster jo ikke allverdens (får fine eksemplar til 120k), og det gjør heller ikke en M3-motor og girkasse. Ombygging kan man få gjort til en ok penge i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...