Gå til innhold

!"&" steinsprut!


hypolisot
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor bra det blir kommer vel ann på hvor flink den som gjøre det er.....

Skal du få et nærmest perfekt resultat er det litt jobb. Hvis du får fylt igjen "skadene" nok, og kjøper du EKSTREMT fint pusse papir og sletter og matter skade området så det blir helt gjevnt. Deretter må du ha skikkelig polerings utstyr, holder ikke med drill og pusse pute fra biltema, og får polert opp lakken, så skal du kunne få et fint resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver billakker kan skaffe deg små "neglelakk" flasker med lakk til bilen din...Tips: varm opp område som skal lakkes, (føner) varm også lakken i en gryte me vann eller noe, bruk tannpirker eller nål til å fylle i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo bra :D

Du kan jo prøve å rubbe (lakkrens) og polere hele bilen litt åsså da, så blir det nok enda bedre :) Jeg jobber litt på bilpleie innimellom, så har gjort det med min E30 noen ganger den skinner jo mere en mange nye BMWèr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det kommer ann på hva slags utstyr som blir brukt under poleringen. Du klarer nok ikke å rubbe bort lakken med polerings middel og en fille, hvis du ikke er veldig ivrig da :)

Jeg snakket tidligere om pussing med EKSTREMT fint papir osv.... og så polere opp skade området. Da poleres det i to omganger. Først med en grov polering som fjerner litt av lakk laget, og så en fin polering...

Dette er noe tid krevende og krever litt bedre utstyr og kanskje litt øvelse, men man kan få et nydelig resultat. Og da mener jeg at det nesten ser nylakkert ut, hvis du er heldig da. Kommer vel ann på størrelsen på skaden også.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poleringsmiddel og fille kalles vel gjerne boning. ;)

Rubbing og boning er da to forskjellige ting. Er bare usikker på hvordan selve rubbingen foregår, og hva det egentlig går ut på. Det du nevner med pussing er lignende det jeg har hørt, men kunne tenkt meg å vite mer nøyaktig hva det går ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rubbing.... bonning osv...... blandet kanskje litt. :lol:

Men poenget var egentlig at hvis du skal ha bra resultat må det brukes pussemaskin... får ikke samme resultat kunn med fille, hvis du ikke som sakt er veldig ivrig...... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...