Gå til innhold

Priser og kvalitet på dekk og felger...


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Hva får man ut med for et sett med 16" lettmetallsfelger med dekk for tiden?

Var tilfeldigvis innom en lokal sjappe her og titta litt.

Kunne få et sett av disse:

93pk4.jpg

I 16x7" med 205/45-16" dekk for 6100,-.

Han mente det skulle være en veldig bra pris, for de skulle selge ut hauger med felger og sa at han derfor gav meg mye rabatt.

Felgene er av merket Technomagnesio og dekkene er av merket Tyfoon. Har noen her erfaringer med noen av disse merkene?

Tyfoon (navnet i seg selv) høres ganske jalla ut, men han i dekksjappa mente det var helt ok dekk. Under de dyreste, men over de billigste.

Det er også verdt å nevne at dekkdimensjonen ikke er av de vanligste. Det er litt små hjul på Neonen.

Er det ellers noe særlig prisforskjell på 16" og 17"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror jeg betalte rundt 5000,- for 15" felger med gy ventura til xm'en en gang i tiden og da er jo ikke den prisen ille. Det var slik dekk+felg pakke fra motorstoppen og de pleier jo være greit priset.

Men har en fattig student råd til dette da? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har en fattig student råd til dette da? :lol:

Nei.. :)

Men sommerdekkene mine er snart utslitte, og hvis jeg først skal ha nye dekk har jeg ikke lyst til å kjøpe dekk til stålfelgene. Dessuten kan det være greit å bytte før dekkene på originalfelgene er *helt* utslitt, slik at bilen kan selges på originalfelgene dersom ting skulle passe slik...

Det som er surt er at jeg må ha nye vinterdekk også. Hadde jeg holdt meg her hadde det ikke vært kritisk (kan nesten kjøre på sommerdekk hele året), men det blir nok mer problematisk på Østlandet tenker jeg. Forbanna kalde vintrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kjennskap til merket men synest det var pene felger.

Litt motorsportpreg på dem liksom. Er de så mørke i fargen som på bildet?

Det kan sikkert passe til fargen på Neonen.

Tyfoon tror jeg er helt greie dekk men regn med at de er litt glatte på våt vei. Jeg hadde Tyfoon dekk på Taunusen min for et par generasjoner siden og dette var veldig slitesterke (harde) dekk.

Pakkeprisen du hadde fått var jo grei den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kjennskap til merket men synest det var pene felger.

Litt motorsportpreg på dem liksom. Er de så mørke i fargen som på bildet?

Det kan sikkert passe til fargen på Neonen.

De er ganske mørke ja, men kanskje ikke fullt så mørke som på bildet.

Her ser du litt bedre fargen:

wipeass23114748.jpg

wipeass23114750.jpg

På det første bildet synes jeg de ser litt vel lyse ut, og det andre bildet er litt mørkt igjen, men de er litt mørkere enn vanlig alufarge. Kunne forøvrig også få de med splittede spiler, men jeg tror jeg likte best de på bildet...

Forøvrig ser det ut som de kan leveres i flere farger.

Her er de i noe jeg oppfatter som en lysere farge (helt normal "alufarge"?):

DSC00083.JPG

Her i enda en annen:

cerchi.jpg

Og link til bilde i enda en annen farge (stort bilde, gadd ikke legge det inn her):

http://www.mspt.net/TECHNOWHEELS004.jpg

Noe som virker litt utrolig: "Magnesium rim with outstanding rigidity plus the advantages of being very light."

Trodde magnesium-felger fort ble veldig dyrt, men virket ikke å være kopifelger heller. De heter det samme og har samme logoer og merker på spilene. Høres ihvertfall bra ut om de faktisk er i magnesium...

Der står det faktisk "Available in all colours, even with paint to sample." også... Så det kan jo stemme. Begynner å bli litt fristende dette her.

Tyfoon tror jeg er helt greie dekk men regn med at de er litt glatte på våt vei. Jeg hadde Tyfoon dekk på Taunusen min for et par generasjoner siden og dette var veldig slitesterke (harde) dekk.

Jeg tror egentlig jeg ser det som en fordel å ha harde dekk. Jeg har verken råd eller plass til å ha flere sett eller bytte ofte, så da kan det jo være greit å ha noen som holder litt. Selv om jeg f.eks skulle finne på å stille i autoslalom eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med han Seriff i Oslo. han som selger dekk så billing. han selger også felger og trur han er veldig billig på det også. husker ikke adressa men vi har diskutert han her i forumet før.

Kjøpte 4 sommer dekk, viking 205/16 til 650,- pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brock B1 er jo eldgamle og til dels oppbrukte...

Dessuten tror jeg det er ganske begrenset hva slags dimensjon de kommer i.

Ser billige ut - vel, 6100,- med dekk er jo iallfall ikke dyrt. Er bare ute etter billigst mulig.

Men drøyer det nok til jeg flytter til Østlandet i neste uke. Da kan jeg stikke bortom Sharif en tur og kikke der. Hvor holder han til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, på sida til shariff har de:

"16" ASA JS5 m. 205/45x16 Falken dekk" for 6590,- , men så står det:

"Vi kan selvfølgelig levere billigere felgpakker, men da med andre felgtyper og dekkmerker."

Usikker på hvor han faktisk holder til, men var vel ute i skedsmo eller noe? Gokk iallefall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjører på den nyeste Tyfoon Sucsessor (eller noe i den dur) selv nå og synes dekkene er helt brukbare til vanlig og litt over vanlig kjøring viss du skjønner. I min dim 235/40/17 føler jeg at dekken faktisk blir litt myke. Bilen ble litt nervøs i baken (3.2 bar tror jeg at jeg har).

Ellers så sitter de bra på vått føre også.

Felgene tror jeg hadde passet bra på en e30 men funker sikkert på din Neon også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...