Gå til innhold

lakkskader og kjøp av lakk


trollet
 Share

Anbefalte innlegg

hulk, så i dag at jeg har fått 2 små lakk skader på skjermen foran :( , har mørk boston-grønn metallic lakk. Tenker jeg skal kjøpe litt lakk og få pirket på litt lakk.

prøver å finne lakkoden . Ser i motorrommet at det står:

BMW-bostongruen-metallic

275/6 dunkelgruen

og så står det loddrett tallet 2122615

noen som vet hva lakkoden er ? og eventuelt anbefale hvor en kan kjøpe slik lakk ?

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissan, takk for linken.

jeg burde vel kunne kjøpe lakk hos en av bmw-forhandlerne i oslo eller er det noen andre steder ? vet noen hva det koster med en liten boks metallic lakk ?

Torshov bilrekvisita har bra akrylbasert lakk for bmw (husk fargekode)

koster ca 250 for lakk + klarlakk+ fargestift.Legg på lakken med en synål i riper og steinsprut ,mange lag til det er fyllt opp og etter ca et døgn polerer du over stedet med fin stålull . masker godt og legg på 3 lag klarlakk, vent noen dager og poler godt med fin rubbing først før du avslutter med vanlig polish. dette har fungert fint for meg, men husk ikke slurv og bruk lang tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

nå har jeg kjøpt sånn lakkstift hos forhandler, var på bensinstasjon for å kjøpe polish og rubbing, men det var så mye med turtlevax der at jeg ble helt forvirra.

det var en turtlewax rubbing compound (red) der (så ganske lik denne esken: http://www.globalmart.com/page/r/rto_081.htm ), det er vel denne jeg trenger for rubbing ? skjønte ikke helt hvorfor det stod "red" der, den rubbing-saken er vel ikke fargespesifik for forskjellige farger ? jeg har grønn metallic farge på bilen.

fant ikke helt den turtlewax polish, var en del flasker men var ikke sikker på hvem av disse som var polish (http://www.turtlewax.com/) , ser her, er det noen av disse her som jeg finner på bensinstasjonen som er polish ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...