Gå til innhold

Tyskland tur


///M power
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å planlegger til å ta en liten tur ned til Tyskland med bil.

Det er meg ///M som kansje ikke vet engang om at vi gutta planlegger tur til Tyskland :lol:

Tjaaa det jeg lurer på hvor langt er det til Beyern(er ikke det beyern der det finnes BMW fabrikk?) hadde list på å besøke BMW museum der vi kunne få sett noe heftige BMW concepter osv.

Også har jeg list til å besøke MB å :lol:

Det kommer til å bli laang kjøre tur.

Vell jeg har jo ganske list til å ta en tur dit,menn vet ikke om gutta går med på det eller nei :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorleif kan helt sikkert komme med noen gode tips til hva man bør se av BMW-saker i Tyskland.

Alpina, Racing Dynamics, AC Schnitzer etc. kan nok være moro å besøke - hvis de har noen skikkelige utstillinger. Ellers går det jo an å satse på å dra ned når en av de store bilmessene er heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har være på Essen Motorshow noen ganger og vil anbefale denne messen. Det er en gedigen tuning/styling messe.

Den foregår i månedskiftet November/Desember hvert år, så det blir jo ikke noen sommerferie akkurat.

Sist vi var der (2001) var messeområdet på 109000 kvadratmeter, så det er litt å se på kan du si..

Det som er så fint med denne messen er at den inneholder det meste fra gamle T-Forder og opp til det råeste som finnes på veiene i dag, altså noe for enhver smak.

Dette er også en stor salgsmesse, så mulighetene for å komme hjem med noe nytt til bilen er store kan du si..

Det bør settes av 2-3 dager for å gå igjennom alt på denne messen.

Håper vi kan få tatt en tur igjen snart, kanskje denne Høsten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorleif kan helt sikkert komme med noen gode tips til hva man bør se av BMW-saker i Tyskland.

Alpina, Racing Dynamics, AC Schnitzer etc. kan nok være moro å besøke - hvis de har noen skikkelige utstillinger. Ellers går det jo an å satse på å dra ned når en av de store bilmessene er heller...

Kunne tenke meg det,menn det spørs om det blir noe utstillinger der.

Forresten fettern min var ned i Tyskland og der fikk han besøke MB fabrikken er det mulig om vi også kan besøke MB eller BMW fabrikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten fettern min var ned i Tyskland og der fikk han besøke MB fabrikken er det mulig om vi også kan besøke MB eller BMW fabrikken?

Det er mulig å få guidede turer på de fleste BMW-fabrikkene. Jeg vet imidlertid ikke hvordan man bør gå fram for å bestille omvisning/plass på omvisning. Send en mail til info@bmwccn.no og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Ja det hadde vært dritkuult med en tur til Essen motor show har tenkt på det noen ganger spesiellt moro hadde det vært hvis det var en gjeng som reiste sammen gå litt "apeshit" med visakortet!!!

3 av de 4 gangene jeg har reist har jeg reist sammen med, *kremt* VW-Audi Club Norwegen, og vi har vært 12-14 personer hver gang.

Kjørte leiebil/buss og bodde på Hotel Arosa som ligger like ved messeområdet.

Hver kveld samles vi i restauranten i kjelleren til en skikkelig biffmiddag og masse tysk øl. Skikkelig guttetur kan du si.

VISAkort er viktig ja, ta helst med et kredittkort og to også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...