Gå til innhold

Hjelpp bilen hyler og skriker....


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Ja så var det meg og bilen min igjen da, bilen begynner å hyle fra når jeg gasser på, men når jeg ikke har gassen inne og bilen bare triller så kommer ikke den lyden. hylinga blir verre med hvor mye av gasspedalen jeg har inne, kan det være servoreimen min, åpna panseret hørte at det var der lyden kom fra + at servoreimen må byttes uansett om det ikke er den lager hylinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det meg og bilen min igjen da, bilen begynner å hyle fra når jeg gasser på, men når jeg ikke har gassen inne og bilen bare triller så kommer ikke den lyden. hylinga blir verre med hvor mye av gasspedalen jeg har inne, kan det være servoreimen min, åpna panseret hørte at det var der lyden kom fra + at servoreimen må byttes uansett om det ikke er den lager hylinga...

På min forrige E36 318IS så var det en reim som var utslitt (hard og sprø). Husker ikke hvilken reim det var :? men det hørtes ut som det var ett fuglereir med fult av sultne fugleunger under panseret mitt. Jeg byttet reima og den ble heldigvis stille.

Du kan prøve å ha på en liten oljeskvett på reima/reimene så hører du om den blir stillere da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om servoreima ikke er for slapp så kan du prøve og stramme den til litt. En enkel sak. Kan også være at den er gammel og sprø og bør byttes ut. En smal sak det og. Alt der der gjelder vel også for vifte reima. Vil også si at da viftereima blir slapp vil den slire så dynamoen ikke lader som den skal. (I allefall på 4 sylindret bmw går viftereima om dynamoen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, bra du nevnte det, så at batteriet begynte å lyse svakt når jeg starta bilen, men så gikk den bort, smørte med olje som dere sa, lyden ble borte for et par minutter, så kom den tilbake, så også at reimen var sprø og at det er på tide å skifte den ut.

Takk for alle tilbake svarene... :D:D:D:D

BMWGUIDEN FOR LIFE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...