Gå til innhold

Lakkering?? Orginalt??


P.I.B
 Share

Anbefalte innlegg

Som endel av dere vet så kører jeg en E36 Touring som er påkostet det meste innen styling og "stash". Etter hvert har jeg satt igang de få hjernecellene jeg har om å gjøre noe mere med bilen men det meste er jo gjort så..... Men i dag så jeg en en annen meget "RÅ" Touring. Den var ganske lik min borsett fra GT leppa og at den var sølvgrå. Det som var litt spessielt med denne var at dørstolpene var i bilens farge. Trodde at alle dørstolpene på E36 Touring var svarte jeg. Er det orginalt eller er kan det ha vært lakkert slik på denne??

Hvis noen har peiling på "photoshop" e.l så kan de fosøke å gjøre mine dørstolper røde. Her er ett bilde.

t7.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... rart jeg ikke tenkte på det du :) Det er jo greit å prøve med folie ja. Som du sier så er det jo bare å rive den av da hvis det ikke blir så bra å se til. Er usikker på om det blir nå penere med røde........ så da er vell folie genialt å legge på da ettersom det er enkelt å fjerne hvis resultatet ikke blir så pent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så lett å få dette her bra, og jeg er ingen ekspert i Photoshop, så ting tar så jævlig lang tid. Derfor gidder jeg ikke stresse veldig med det. Er kanskje noen andre her som har bedre peil.

Mitt forsøk:

pib.jpg

vs. originalen:

t7.sized.jpg

Folie høres jo uansett ut som en grei plan. :)

Har du vurdert å lakkere listene og M3-leppa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å lakkere mine lister samt M3-leppa (som jeg ikke har montert). Nå har jo jeg Comos-sort metallic-lakk så da blir liksom ikke forskjellen det helt store (bortsett fra at utgiftene til Bumper Shine forsvinner). Jeg synes egentlig de sorte listene er råstilig mot rødt, imotsetning til helrød bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har sett lakkerte lister på har stort sett vært sølv, men jeg tror nok det kunne passa på rødt også. Meeen, på din går jo det svarte litt igjen, også i railsa. Tror ikke lakkerte rails hadde vært det helt store... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkerte "rails" tror jeg ikke hadde blitt såpass nei. Jeg vurderte å ta av "railsa" men da blir det vanskelig å få på skiboksen :) Jeg har en skiboks som er lakkert i bilens farge med store ///M logoer på sidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å lakkere mine lister samt M3-leppa (som jeg ikke har montert). Nå har jo jeg Comos-sort metallic-lakk så da blir liksom ikke forskjellen det helt store (bortsett fra at utgiftene til Bumper Shine forsvinner). Jeg synes egentlig de sorte listene er råstilig mot rødt, imotsetning til helrød bil.

Angående Bumper Shine o.l så har jeg endelig funnet ett middel som DUGER å ha på listene,dekkene o.l. Det fikk jeg kjøpt på Würth. Kostet ca 450 kr for en 5L kanne. Den var verdt hver eneste krone.

Jeg var så lei av slike gummifornyere, bumper shinemiddel o.l. for de det varte så kort. Sugde jo til seg så mye støv de middlene. Dekk og lister ble jo som regel gråere enn de var 3 dager etter at jeg hadde på de "supermiddlene". Det var fint de første dagene men så ble de grå og stygg igjen. Måtte jo ta en runde med div. midler opp til 3 ganger i uka hvis dekkene og listene o.l skulle se fine og svarte ut hele tiden. Jeg var så lei dette at jeg ble nesten kvalm... Det var da en fyr som tipset meg om de greiene på Würth. Jeg kjøpte en kanne og smurte det på dekkene og listene mine for ca.14 dager siden og dekkene og listene er fortsatt like svarte og fine :) Ser som nye ut :) :) :)

Anbefales!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen si nå hva det heter da :o I så fall går turen innom Wurth på vei til jobb i morgen. Evt. se om jeg får en kompis til å skaffe det til rabbattert pris 8)

Den heter Cockpit-silikone. (tror jeg) Halve etiketten på kannen min er revet bort skjønner du :?

Den er meget tynnflytende og ikke så "feit" som de andre midlene jeg har prøvd. Den er også antistatisk og støv-avisende.

Pleier og beskytter kunststoff, plast og gummideler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...