Gå til innhold

Mobiltelefon


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble en hard bytur i Tønsberg i går, og jeg har tydeligvis ikke lenger mobiltelefon...

Derfor trenger jeg en ny, og jeg sluttet egentlig å følge med på mobilmarkedet for et par år siden. Spesielt etter at jeg kjøpte den jeg har hatt nå i fjor. Så jeg har egentlig ikke peiling på hva som er bra og ikke...

Telefonen som forsvant var en Siemens CL50 som jeg har hatt i et knapt år, og jeg har vært veldig fornøyd med den.

Det er den til venstre her:

image001.jpg

Knøttliten og lett med alle normale funksjoner man trenger, men desverre er det ikke mulig å få tak i den lenger.

Så nå må jeg vel bare finne meg en annen telefon. Det er vel egentlig ingen så små telefoner på markedet for tiden, så jeg må vel ta til takke med en telefon av normal størrelse, så da kan det egentlig være hva som helst. Når jeg først kjøper nå så må det nesten være med kamera og slike ting.. Men ikke FOR dyr. Noen tips?

Ellers er det veldig få Siemens CL50er i Norge og Europa generelt (laget for det asiatiske markedet), så hvis noen ser en slik til salgs noe sted i fremtiden så setter jeg pris på om dere kan gi beskjed! Har nemlig aldri møtt noen som har hatt slik telefon, og aldri hørt om noen som har hatt lik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T610/T630 har kommet veldig dårlig ut i strålingsgreier og slikt. Ble ikke TCO-godkjente engang... Uten at noen egentlig vet hvor mye som er mye og hvor lite som er lite og om det i det hele tatt er farlig eller ikke - men uansett... Ellers virker de som greie alternativer.

Vurderer Siemens SX1, Samsung EGH E700 og K700i også. De virker spennende. Må si jeg har blitt veldig keen på SX1, men er litt skeptisk til talltastene som er langs sidene.

sx1-2.jpg

Noen som har testet den? Hvordan er det å skrive SMS med tastene slik?

Ellers rå telefon. Har jo det aller meste. Kamera, videoopptak/avspilling, radio og mp3 (i stereo), mulighet for separat minnebrikke (kan ihvertfall ha 256MB) etc.

Får se litt hvor mye jeg vil bruke på mobil. Skulle jo heller hatt felger... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du tydeligvis er av typen som greier miste den, kjøp noe billig. :wink:

Det verste av alt... hadde med meg Siemens-båndet til å feste telefonen i for å henge den rundt halsen også, men tok det aldri på. Har liksom aldri brukt det før. Er slik nøkkelanhengting laget for mobilen.. Hadde jeg hatt på det hadde jeg nok fortsatt hatt den... Blæh.

Men joda, kan jo kjøpe noe billig, men det finnes jo mobilforsikring. Reiseforsikringen min dekker også mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg en SE T630, og jeg er storfornøyd med den. Den har alt jeg trenger. Og jeg liker det at man kan bruke bluetooth handsfree til bilen uten å ta telefonen ut av lomma. Med en gang du skrur på tenninga så registrerer telefonen det og aktiviserer handsfree'n. Genialt syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CF62 du tenker på?

CF62_front_big.jpg

Det er den som er arvtakeren til den jeg mistet/ble frastjålet, og den er kul nok, men den er litt større enn min. Min var kun 58ccm, mens CF62 er 78ccm... og veier litt mer også. Min var 68 gram eller noe. CF62 er 85...

SL55 er også større.. men kul den og.

SL55_black_front_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke billig heller.

Det kommer jo også flere bobiler nå med 1 Mpixel + nå da, hvis det er et kriterie for deg. Kommer flere med blitz også. T630 har et helt greit kamera så lenge det ikke er for mørkt, men sån er det jo for alle tlf.

Egentlig så syns jeg ikke kamera er det viktigste på mobilen. Skal jeg ta noen fine bilder så bruker jeg heller et bra digitalkamera, men det skal jo sies at jeg har blitt veldig gla i kamera på telefonen etter at jeg oppdaga hvor praktisk dette er når du er på byen og det er noen pene damer som drar opp blusen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...